Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:54:15 GMT

اجرای طرح بهار کتاب در آستانه روز معلم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۵۳۳

اجرای طرح بهار کتاب در آستانه روز معلم

طرح «بهار کتاب» همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در آستانه روز معلم با همکاری دفتر نشر معارف و پاتوق کتاب برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طرح «بهار کتاب» به مناسبت ماه مبارک رمضان و  در آستانه روز 12 اردیبهشت، «روز معلم» با همکاری نشر معارف و پاتوق کتاب  برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح به منظور استفاده معنوی بهتر از این ماه مبارک با مطالعه کتاب‌های پر مخاطب و جذاب نشر معارف برگزار می‌شود.

طرح «بهار کتاب» از دهم ماه مبارک رمضان مصادف با سوم اردیبهشت آغاز شده است و تا عید فطر ادامه خواهد داشت. در این طرح علاوه بر عرضه کتاب در فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر ایران، نسخه الکترونیک آنها نیز در لینک https://patogh.mobi   با 30 در صد تخفیف به فروش می‌رسد.

از جمله آثار عرضه شده در این طرح می‌توان به کتاب «مربی و تربیت»، اثر ماندگار مرحوم آیت الله حائری، اشاره کرد که در آن به نقش تأثیرگذار معلم در مسیر علم‌آموزی شاگرد و حرکت او به سوی کسب دانش در جهت تعالی یا کشتار جمعی بشر می‌پردازد و عوامل مؤثر در تربیت شاگرد در جهت تعالی بشر توسط استاد و معلم را بیان می‌کند.

کتاب «شاگردپروری» تازه‌ترین اثر استاد عابدینی عنوان دیگری است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است. این اثر به رابطه حقیقی استاد و شاگرد می‌پردازد. در این کتاب تأکید شده است که رابطه استاد و شاگرد غیر از علم‌آموزی، بر مبنای تربیت شاگرد هم هست که با تأسی از سیره درست از اهل بیت(ع)، معلم مجرای کسب فیض الهی به شاگرد می‌شود.

علاوه بر این دو عنوان، کتاب «آن سوی مرگ»، اثر جمال میر صادقی که در آن به تجربه سه نفر از کسانی که به جهان پس از مرگ رفته و برگشته‌اند، می‌پردازد نیز در این طرح انتخاب و معرفی شده است. این اثر تلاش دارد تجربه نزدیک به مرگ را به صورت داستانی و جذاب را که باعث تأثیر عمیق بر مخاطب شود، روایت کند.

کتاب «حکومت جهانی خدا» اثر دیگری از مرحوم آیت الله حائری، استاد حوزه و دانشگاه است که در آن به ابتلای انسان امروز به اضطراب و تشویش دائمی و علل آن و همچنین به ارائه راهکارهایی در جهت رفع این اضطراب‌ها با پذیرش حکومت خداوند بر انسان می‌پردازد.

"علی از زبان علی" شنیدنی شد«علی از زبان علی» کتابی روان، جذاب و خواندنی است«شاگردپروری» به سبک ائمه اطهار(ع) را از این کتاب بیاموزید

در آخر کتاب پرفروش نشر معارف با نام «علی از زبان علی(ع)» به قلم آیت الله محمدیان که زندگی و زمانه حضرت علی(ع) را از زبان مبارکشان به صورت روایت شده نیز در این طرح عرضه می‌شود. علاوه بر این، مسابقه کتابخوانی با محوریت این کتاب نیز در حال برگزاری است که علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به اینجا مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان نشر معارف کتاب ماه مبارک رمضان نشر معارف کتاب ماه مبارک نشر معارف بهار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود