Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:16:55 GMT

کتاب «کلید بهشت» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۵۹۳

کتاب «کلید بهشت» منتشر شد

کتاب «کلید بهشت» با هدف آشنایی بیشتر با فریضه‌ الهی نماز برای کودکان دوره دوم ابتدایی از سوی انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نماز یکی از پایه‌های اساسی دین مبین اسلام است که به ‌وسیله آن می‌توان موجبات آرامش قلب و روح و روان را با آن مهیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کلید بهشت» از مجموعه سه جلدی «گل‌های آسمانی» است که توسط حمید گروگان و شیوا ضیائی به ترتیب نوشته و تصویرگری شده است. در متن کتاب آمده است: «نماز، مانند یک چشمه است که هم تشنگی‌مان را فرو می‌نشاند و هم آلودگی‌هایمان را می‌شوید این چشمه را خدای مهربان برای ما قرار داده است.»

حمید گروگان در این اثر علاوه بر این که کودکان را ترغیب به نماز‌خوانی می‌کند به موضوعات زیر اشاره کرده است: آموزش نماز، آداب نماز، مقدمات نماز، رکعت‌های نماز، واجبات نماز، مستحبات نماز و چیزهایی که نماز را باطل می کند. همچنین تلاش کرده تا برای جذاب‌سازی کتاب «کلید بهشت» از تصاویر بهره ببرد.

کتاب «کلید بهشت» در قطع خشتی و جلد شمیز با 36 صفحه رنگی در فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه و همچنین در فروشگاه‌های سراسر کشور در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتشارات مدرسه از زیر مجموعه های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلید بهشت دین مبین اسلام نماز کلید بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان

گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها شاهد نبرد جانانه مردم غزه با اسکتبار جهانی هستیم. رژیم غاصب صهیونیستی به همراه ایادی خود یعنی آمریکا و انگلیس جنایتکار، در حالی بی رحمانه علیه مردم فلسطین ائتلاف کردند و روزانه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان را به خاک و خون می کشانند که مردم مسلمان و مظلوم غزه مقاومت معجزه آسایی را از خود بروز می دهند. آنچه برای ما و جهانیان بیشتر جلوه کرده، تقویت روحیه معنویت و حفظ آموزه‌های ناب اسلام در سخت‌ترین شرایط این نبرد است. «استقامتِ متکی بر معنویت» عبارتی است که تجسم آن را امروز در مردم مسلمان غزه مشاهده می‌کنیم و می‌توانیم از این صحنه‌ها درس‌های عبرت‌آموزی دریافت کنیم.

در فیلم‌های منتشر شده، افراد به ویژه نوجوانانی را می‌بینیم که با تلاوت قرآن سعی می‌کنند از آلام خود کم کنند و یا روحیه توکل خود را بالا ببرند؛‌ اما اکنون در تازه‌ترین فیلم منتشر شده از قضایای فاجعه‌بار غزه، صحنه‌ای بسیار شگفت‌آور را مشاهده می‌کنیم که انسان را به حیرت وا می‌دارد. گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود و در آن حالت آیات 36 تا 38 سوره نور را می‌خواند.

نگاهی به آیه ای از قرآن که مردم غزه با آن قوت می گیرند / «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِیلُ»

این فیلم را در ادامه مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد