Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:24:49 GMT

سلطانیه شهر خلاق در حوزه ادبیات شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۶۰۲

سلطانیه شهر خلاق در حوزه ادبیات شد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این جشنواره در حوزه ادبیات، شهرهای برازجان از استان بوشهر، فومن از استان گیلان، گتوند از استان خوزستان، تربت حیدریه از استان خراسان رضوی، سلطانیه از استان زنجان، شبستر از استان آذربایجان شرقی، نیشابور از استان خراسان رضوی، سرباز از استان سیستان و بلوچستان و تبریز از استان آذربایجان شرقی به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه موسیقی، شهرهای گنبد کاووس از استان گلستان، میانه از استان آذربایجان شرقی، قوچان از استان خراسان رضوی، بندر کنگ از استان هرمزگان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، بوشهر، اسلام آباد غرب از استان کرمانشاه، ایذه از استان خوزستان، منوجان از استان کرمان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه مد و لباس؛ شهرهای پیرانشهر از استان آذربایجان غربی، آق قلا از استان گلستان، نوشهر از استان مازندران، اوز از استان فارس، جیرفت از استان کرمان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه سینما؛ شهرهای بندرعباس از استان هرمزگان، بندر انزلی از استان گیلان، قصر شیرین از استان کرمانشاه، تفت از استان یزد، کاشان از استان اصفهان، چابهار از استان سیستان و بلوچستان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه هنرهای تجسمی شهرهای کرمان، شیراز از استان فارس، یزد، نهبندان از استان خراسان جنوبی، اردبیل، خوی از استان  آذربایجان غربی، گرگان از استان گلستان، قم، قزوین، جوانرود از  استان کرمانشاه، بابلسر از استان مازندران  به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه هنرهای نمایشی شهرهای اهر از استان آذربایجان شرقی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، تفرش از استان مرکزی، بهبهان از استان خوزستان، میناب از استان  هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه صنایع دستی شهرهای میبد از استان  یزد، زنجان، سیرجان از استان کرمان، سمنان، مود از استان خراسان جنوبی، کوزه کنان از استان آذربایجان شرقی، مینودشت از استان گلستان، لالجین و  ملایر  از استان همدان، کیش از استان هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه چاپ و بسته بندی گلمورتی از استان سیستان و بلوچستان، جلفا و اسکو از استان آذربایجان شرقی، بم از استان کرمان به عنوان شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه رسانه و مطبوعات مشهد از استان خراسان رضوی به عنوان تنها شهر خلاق معرفی شد.

بر اساس این گزارش، عنوان «شبکه» به  مجموعه پنج شهر یا بیشتر از شهرهای خلاقی اطلاق می‎شود که در یک حوزه هنری حایز نشان شهر خلاق فرهنگ و هنر شدند.

برچسب‌ها زنجان ادبیات سلطانیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنجان ادبیات سلطانیه زنجان ادبیات سلطانیه اخبار کنکور استان سیستان و بلوچستان استان آذربایجان شرقی استان خراسان رضوی استان خوزستان استان خراسان استان گلستان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند

ایسنا/قم اختتامیه چهارمین همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

آغازگر مراسم اختتامیه احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم بود، وی همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم را بزرگترین همایش در سطح مراکز استانی خواند و گفت: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم با تاخیر دو ساله افتتاح شد، این تاخیر به خاطر کار ریشه‌ای بود که در ابتدای راه‌اندازی به دنبال آن بودیم و حالا در این سال‌های نتیجه‌اش را می‌بینیم.

سلیمانی همچنین یکی از دلایل رشد تئاتر در مساجد در قم را همکاری و همراهی خوب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حوزه هنری قم دانست.

در ادامه این مراسم گواهی حضور اعضای گروه‌های حاضر در همایش به سرپرستان و مربیان آنها اهدا شد. 

هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است

سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پرشور بچه‌های مسجد گفت: گروه‌های نمایشی با تلاش توانستند ثابت کنند هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است. هنرمندان در انتقال پیام مجهز به ابزار روز و فراگیر هستند اما باید توجه کرد با این ابزار دچار روزمرگی نشویم. 

وی با تشکر از دست‌اندر کاران برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد گفت: خوشبختانه در استان قم شاهد رشد چشمگیر بچه‌های مسجد هستیم. باید تلاش کنیم که این جایگاه را حفظ و تقویت کنیم. 

در ادامه از حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم به خاطر تلاش‌هایش در راستای برگزاری جشنواره تئاتر مسجد تجلیل شد.

موسوی نیز ضمن تشکر از حوزه هنری و دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد که با وجود مشکلات کار را پیش برده‌اند، تصریح کرد: جشنواره‌ای موفق است که جذب و ساماندهی، آموزش و رشد نیرو از جمله اهدافش باشد که ما این اتفاق را در این جشنواره می‌بینیم.

وی ادامه داد: تیمی که من دیدم کار خودشان را با حمایت یا بدون حمایت پیش برده‌اند و این موفقیت در سایه تلاش‌های حوزه هنری، ظرفیت بچه‌های مسجدی و در بستر مسجد اتفاق افتاده است.

معرفی برگزیدگان

در ادامه در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های کارگردانی، بازیگری،‌نمایشنامه‌نویسی، موسیقی، پوستر، ‌طراحی صحنه، گریم و طراحی لباس و اکسسوار معرفی و از آن ها تجلیل شد.

همچنین دو نمایش «سرزمین زیتون» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و  «خیر و شر» از مسجد حضرت امیر المومنین(ع) به عنوان برگزیده بخش آقایان به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد.

در بخش بانوان نیز دو نمایش «امانت خورشید» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و «پروانه سفید» به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در چهارمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم که از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شد ۳۶ گروه متقاضی در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، این همایش توسط دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد استان قم و با حمایت حوزه هنری قم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم و با هدف بالا بردن توان فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در حوزه تئاتر برگزار شد.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • بارش باران بهاری موجب آبگرفتگی معابر در شهرهای آذربایجان غربی شد
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • معرفی نفرات برتر کشتی شیرکوه