Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:56:52 GMT

کاسه چه کنم چه کنم گل ریحان در دقیقه ۹۰

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۶۰۴

کاسه چه کنم چه کنم گل ریحان در دقیقه ۹۰

رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور در حالی  سپری می شود که گل ریحانی های صعود، امروز با کسب تنها ۱۵ امتیاز از مجموع ۲۲ بازی  انجام گرفته در قعر جدول لیگ و در مکان هجدهم قرار گرفته اند، جایگاهی که به هیچ عنوان شایسته این تیم و مردم البرز نیست و شواهد نشان از آن دارد که این بار امیدها نه به صعود بلکه به این است که گل ریحان حداقل در جدول مانده و سقوط نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بر سر این تیم آمده و چه شد که امروز به اینجا رسید، موضوعی است که ماه ها است از سوی رسانه ها و به نقل و قول های مختلف از بخش خصوصی گرفته تا مسوولان ورزشی این استان به آن پرداخته شده، اما جدا از اینکه هر بخش و فردی به دنبال این بوده و هست که تقصیر را بر گردن کسی دیگر بیاندازد، این مساله مهم که گل ریحان متعلق به شخص و یا گروه خاصی نیست و تمام البرزی ها به آن تعلق دارند و در این شرایط بایستی منم و منم ها را کنار گذاشته و به فکری راه حلی اساسی بود به دست فراموشی سپرده شده و در واقع حلقه مفقوده ای است که گویی کسی به آن توجه ای ندارد.

هدف ما نیز از تهیه و انتشار این گزارش معرفی مقصر نیست، بلکه به دنبال این هستیم تا در تیر آخر  راهی برای نجات نماینده استان در بازی های پیش رو پیدا شود.

در ابتدا شاید خالی از لطف نباشد که به گوشه ای از تاریخچه گل ریحان بپردازیم، تاریخچه ای از زمان شکل گیری تا وضعیت کنونی این تیم البرزی که این روزها کشتی آن در گل نشسته و همگی انگشت چه کنم چه کنم به دهان گر فته اند.

شروع دوباره اکسین این بار به نام گل ریحان

باشگاه فرهنگی ورزشی اکسین، در سال ۹۳ کار خود را در استان البرز آغاز کرد، عملکرد این باشگاه در اولین سال حضورش به گونه ای بود  توانست در رقابت های لیگ دسته ۲ کشور  نتایج خوبی از خود برجای بگذارد و به عنوان نخستین تیم البرزی به رقابت های لیگ دسته یک صعود کرد، صعود یک باره ای که نشان از توانمندی های بالای این تیم داشت و امیدواری ها بر این بود که افتخارآفرینی های اکسین ادامه یافته و بتواند به عنوان نخستین تیم البرزی به رقابت های لیگ برتر صعود کند.

اکسین به مدت چهار سال با همین نام در رقابت های لیگ دسته یک حضور یافت و در سال ۹۷ بنا به تصمیم مدیران وقت نام آن از اکسین به گل ریحان تغییر یافت و این بار نماینده البرز با نام گل ریحان در این رقابت ها شرکت می کرد.

گل ریحانی ها از همان ابتدا با فراز و نشیب و به عبارت ساده تر با حاشیه های زیادی دست به گریبان شدند، حاشیه هایی که به جرات می توان گفت که هنوز نیز ادامه دارد و در واقع پایه اساسی که سبب شد تا تیم مدعی صعود امروز دچار این شرایط بغرنجی که در ادامه گزارش به گوشه ای از آن پرداخته می شود دچار شود همین حاشیه ها بوده و هست.

حاشیه ها رقیب اصلی گل ریحان البرز

در سال ۹۹ فصل جدید رقابت های لیگ دسته یک  کشور آغاز شد، گل ریحان نیز به عنوان نماینده فوتبال البرز در این رقابت ها قرار بود که شرکت کند، البته حضور یافت اما از همان ابتد ای حضورش آنچنان با مشکلات و حاشیه های زیادی دست به گریبان شد که شواهد به خوبی گواه این واقعیت بود که گل ریحان با این شرایط نه تنها شاید از هدف اصلی اش که صعود به رقابت های لیگ برتر است جا بماند بلکه این احتمال وجود دارد که جایگاه کنونی خود را نیز از دست داده و به لیگ دسته ۲ است سقوط کند.

شواهدی که البته خیلی بیراه نبود و وضعیت کنونی گل ریحان ها نیز به خوبی نشان داد که دیگر خبری از گل ریحانی که پیش از این ۱۹ هفته شکست ناپذیری را در کارنامه خود به عنوان یک افتخار یدک می کشید نیست.

در کمال ناباوری و تنها ۲۰ روز مانده به شروع رقابت های لیگ در سال ۹۹ در حالی که تمام تیم های شرکت کننده در حال آماده سازی و تمرین برای حضوری پرقدرت در این رقابت ها بودند، نه تنها خبری از تمرین بازیکنان در گل ریحان نبود بلکه هنوز نسبت به یارگیری و بستن تیم نیز اقدامی نشده بود. 

بسته نشدن تیم از یک سو و اخبار ضد و نقیضی مبنی بر تغییر مداوم سرمربی ها و مدیر عامل باشگاه  روزهای ابتدایی شروع لیگ که به گفته مسوولان ورزشی البرز بدون اطلاع آنها این تغییرات صورت گرفته  از سوی دیگر  سبب شد تا گل ریحانی به جای اینکه به دنبال قوی کردن بدنه تیم و نشان دادن جایگاه واقعی فوتبال استان باشند، هر روز به دنبال یک سرمربی جدید و برطرف کردن حاشیه های دنباله دارشان بودند و البته باید گفت با گذشت بیش از چندین ماه از شروع رقابت ها هنوز هم هستند.

در این قسمت از گزارش به گوشه ای کوچک از شروع حاشیه ها و مشکلات این تیم از ابتدای شروع فصل تا به امروز خواهیم پرداخت 

گل ریحانی امکان شرکت در رقابت ها را ندارند

نخستین حاشیه از آنجایی شروع شد که در مهر ۹۹ نامه ای در شبکه های اجتماعی به امضای رضا رضایی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی گل ریحان خطاب به وزیر ورزش و جوانان نوشته شده بود منتشر که البته یک نسخه از آن پس از تائید معاون ورزشی وقت باشگاه بر روی خروجی ایرنا نیز قرار گرفته بود،  وی در این نامه ضمن گلایه از همکاری نکردن مسوولان استانی از اداره کل ورزش و جوانان گرفته تا هیات فوتبال البرز عنوان کرده بود که مسوولان تیم فوتبال گل ریحان البرز امکان شرکت در مسابقات در این استان را نداشته و با وجود این شرایط این تیم به لیگ های پایین تر سقوط خواهد کرد.

در بخش پایانی این نامه از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان  تقاضای  دستور انتقال امتیاز این باشگاه  از استان البرز به منطقه دیگر کشور شده بود.

این تقاضا در حالی مطرح شد که در فصول قبل نیز تعدادی از مدیران عامل این باشگاه به دنبال انتقال گل ریحان از البرز بودند، انتقالی که هیچ کدام از مسوولان ورزشی استان آن را تائید نمی کردند و بارها و بارها مطرح شد که امتیاز این تیم متعلق به البرز است و به هیچ وجه از استان خارج نخواهد شد.

منصور بیک وردی رییس هیات فوتبال البرز در آن زمان در مصاحبه ای با ایرنا در ابتدا با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه خروج گل ریحان را از این استان نخواهیم داد گفت:  آقایان به چه کسی مراجعه و بیان کردند که مشکل داریم و یا زمین می خواهیم، آیا به ما به عنوان متولی فوتبال این استان مراجعه ای داشتند؟ اگر داشتند سند ارائه کنند، پیگیری کار که با تلفن نمی شود، نیاز بود که حضوری می آمدند تا مسایل و مشکلات را بررسی و چاره اندیشی می کردند.

اگر چه پس از مدت زمان کوتاهی به ظاهر این اختلاف نیز برطرف و اخبار گویای این بود که قرار است با همکاری متقابل نسبت به تعیین تکلیف تیم و حل شدن مشکلات آن اقدام کرد.

تغییرات پایان ناپذیر سر مربی ها در گل ریحان

با حل این مشکل، حاشیه دیگری دامان تیم را از همان روزهای نخست گرفت و آن هم تغییر مکرر سرمربی های  بود، پس از رفتن محمد نصرتی از سرمربیگری تیم که البته بنا به گفته مسوولان تیم که هنوز صحت و سقم آن تائید و یا تکذیب نشده که چندین تن از بازیکنان را نیز به همراه برد، بازیکنانی که بنا به صحبت های این روزهای مسوولان باشگاه سبب شد تا دست تیم در خصوص بازیکنان خالی مانده و گل ریحان را با مشکلات اساسی مواجه سازد، با توجه به اینکه نصرتی در این رابطه اظهارنظری نداشته و اینکه این موضوع چقدر صحت داشته و یا خیر قصد پرداختن به آن را خیلی نداریم و به سایر حاشیه هایی که از ابتدای شروع لیگ دامان گل ریحان را گرفته می پردازیم.

پس از رفتن نصرتی، میثم منیعی سکان هدایت تیم را به عهده گرفت سکانداری که برای مدت کوتاهی سکان کشتی هدایت تیم را بر عهده گرفت اما این بار نیز هنوز مدت زمان زیادی نگذشته بود که وی نیز عطای کار را به لقای آن بخشید و رفت، پس از منیعی این بار علی لطیفی که پیش از این  نیز سرمربیگری گل ریحان را در کارنامه خود د اشت به عنوان سرمربی گل ریحان معارفه شد.

لطیفی در مصاحبه ای که پنجم آبان ۹۹ با خبرگزاری ایرنا داشت عنوان کرد: گل ریحان وضعیت بحرانی ندارد و این توانایی را در خود می بینم که با وجود اینکه زمان زیادی نداریم اما بتوانیم شگفتی ساز شویم.

وی با اطمینان گفت که هدف ما در رقابت های پیش روی فصل جدید این است که بتوانیم یک فوتبال پاک نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور ارایه دهیم.

لطیفی بر این نکته نیز اذعان  کرد که  گل ریحان امروز ۹۰ درصد بازیکنان فصل قبل خود را در اختیار ندارد، تنها ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال برای این تیم باقی مانده  که از هفته پیش با هدف انتخاب بازیکنان جدید از بیش از ۲ هزار بازیکن  از البرز و دیگر استان های کشور تست گرفته شد.

این را نیز باید اضافه کرد این بازیکنانی که بنا به گفته لطیفی با هدف اضافه شدن به گل ریحان در آن زمان از آنها تست گرفته شده با گذشت چندین ماه هنوز خبری از افزوده شدن آنها نیست.

این مطلب به نقل از لطیفی در حالی بر روی خروجی ایرنا در همان زمان منتشر شد که حدود چند ساعت پیش از انتشار آن، خبرری در فضایی منتسب به گل ریحان درج شد مبنی بر اینکه سرمربی جدید تیم امشب معرفی خواهد شد، لطیفی نیز در گفت وگویی با ایرنا در همان روز بر آن صحه گذاشت و عنوان کرد که دیگر سرمربی گل ریحان نیستم.

فردای آن روز یعنی سه شنبه ششم ۹۹ آبان ماه لطیفی در گفت وگویی با رسانه ها از مواردی صحبت کرد که هنوز علت و ریشه این صحبت ها مشخص نیست، وی گفت: من مربی نیستم که بخواهم درآمد زایی کرده  و بازیکن پولی بیاورم به همین دلیل با افتخار از گل ریحان استعفا دادم.

وی با بیان اینکه به خاطر این تیم پیشنهاد ۷۰۰ میلیون تومانی باشگاهی را در لیگ ۲ رد کردم ، افزود: اختلافاتی که  بین مدیران باشگاه پیش آمد سبب شد تا بنده نیز استعفا بدهم چرا که هیچ کسی پاسخگوی ما در تیم نبود.

محمود عربی معاون وقت باشگاه گل ریحان که وی نیز از ادامه همکاری با این تیم در همان روزهای نخست انصراف داده بود در گفت وگویی با ایرنا عنوان کرده بود که  گل ریحان وضعیت خوبی ندارد و تنها چند روز مانده به شروع رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند.

مشکلات مالی و کمبود بازیکن که در ادامه این گزارش به خوبی به این باور خواهید رسید که تا چه اندازه امروز گل ریحان را با مسایل اساسی و در ۲ راهی سقوط قرار داده است.

با اعلام استعفای لطیفی و در زمانی که باشگاه در سایت خود اعلام کرده بود مهدی امیری سواد کوهی به عنوان سرمربی جدید گل ریحان البرز معرفی شد، انتخابی که سبب شد تا بازخوردهای منفی در فضای رسانه ای و ورزشی البرز در همان زمان داشته باشد و  وجود مربیان بومی با سابقه کاری خوب، نداشتن شناخت از سرمربی جدید و استفاده نکردن از مربیان صاحب نام از موارد اعتراضی این پیشکسوتان بود که در فضای مجازی به آنها پرداخته شده است.

آرامشی کوتاه که بر باد رفت 

با معرفی امیری سواد کوهی به عنوان سرمربی جدید و اینکه وی در مصاحبه هایی عنوان که هدفم تنها کمک به تیم و ارتقای آن است و در این راه نیازمند حمایت مسوولان استانی هستیم همگان بر این باور رسیدند که آرامش به باشگاه گل ریحان البرز برگشته و این تیم با یک آرامش نسبی در رقابت ها حضور خواهد یافت، آرامشی که به یک باره بر باد رفت و نشان داد که طوفان در این باشگاه همچنان می تازد.

یک هفته مانده به شروع رقابت ها، اخباری مبنی بر استعفای امیری سواد کوهی منتشر شد، خبری که رییس هیات فوتبال البرز تنها با این جمله که مبارک است آن را تصدیق کرد.

سوادکوهی نیز در گفت وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه شرایط برای ادامه همکاری مهیا نیست عنوان کرد که امیدوارم که تیم فوتبال گل ریحان البرز در فصل جدید موفق باشد.

به عبارت ساده تر تا یک هفته پیش از آغاز رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور هر ماه یک تغییر سرمربی در گل ریحان را شاهد بودیم، با کنار رفتن سوادکوهی اخبار منتشر شده از بازگشت دوباره میثم منیعی به عنوان سرمربی به این تیم را می داد، منیعی رفت و بازگشت دوباره آن خبری که این نگرانی را در هواداران تیم البرزی بوجود آورد که آینده گل ریحان چه می شود؟.

منیعی که به عنوان مدیر فنی در تیم حضور داشت در آذرماه به عنوان سرمربی تیم فوتبال گل ریحان البرز معرفی و کار خود را آغاز کرد، گل ریحان در زمان منیعی نیز نتوانست به آرامش نسبی برسد و نتایج ضعیف نشان از ماندگار نبودن منیعی در بدنه تیم داشت، اگر چه وی برای مدتی بر این باور بود که فضای رسانه ای استان سبب شده تا گل ریحان از رسالت های اصلی خود دور بماند.

اصغر مازیار سرمربی جدید گل ریحان البرز شد 

نتایج ضعیف کسب شده سبب شد تا در دی ۹۹ این بار خبر دیگری مبنی بر اینکه منیعی رفت و اصغر مازیار آمد، به عنوان تیتر اصلی رسانه های ورزشی قرار بگیرد، باز هم سرمربی جدید برای گل ریحان.

مازیار از دی ماه سکان هدایت گل ریحان را به عهده گرفت، گل ریحانی که به شدت از مشکلات مالی و کمبود بازیکن رنج می برد.

وی در مصاحبه ای که اسفند سال گذشته با ایرنا داشت با اشاره به وضعیت کنونی تیم و برخی مشکلات آن گفت که برای تقویت این تیم و بالا بردن جایگاه آن در جدول لیگ یک تلاش خواهیم کرد.

مازیار  با بیان اینکه  ساختار این تیم در اوایل فصل به خوبی بسته نشده است، افزود: هفت بازیکن اساسی را از دست دادیم و این سبب شده تا امروز به جای بازیکنان با تجربه از بازیکنان جوان بیشتر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط قولی برای نیم فصل نداده بودم اما با این وجود تمام تلاشم بر این است که بتوانم با تقویت تیم و جذب بازیکنان،  گل ریحان را به جایگاهی که در خور این تیم است دست یاییم.

مازیار ادامه داد: نبایستی به جایگاه کنونی گل ریحان در جدول خیلی بسنده کرد چرا که اختلاف بین تیم ها زیاد نیست و با ٢ برد به راحتی می توانیم این جایگاه را ارتقا دهیم، به همین دلیل است که به دنبال تقویت تیم هستیم.

سرمربی گل ریحان البرز خاطر نشان کرد: همچنین یکی دیگر از مشکلات این باشگاه این است که بازیکنان گل ریحان پیش فصل خوبی را از نظر آمادگی جسمانی شروع نکردند و این سبب شده تا تیم شرایط خوبی نداشته باشد.

وی گفت:‌امید داریم که بتوانیم با افزودن بازکنان جدید و حمایت های استانی مشکلاتی که امروز گل ریحان با آن درگیر است را برطرف کنیم.

وعده و وعیدها برای به سرانجام رساندن گل ریحان در حالی از سوی تمام سرمربی های این تیم مطرح می شد که هر کدام که پای کار می آمدند پس از مدتی کوتاه و در سکوت کامل خبری کار را رها کرده و بار دیگر این تیم البرزی به سرنوشتی مبهم گرفتار  می شد.

مازیار نیز ماندگار نماند

سرنوشت مازیار نیز تفاوت چندانی با سرمربی های پیشین این تیم نداشت چرا که بیش از یک ماه از این مصاحبه نگذشته بود که وی نیز از بدنه گل ریحان البرز خارج شد، اگر چه مازیار  پس از استعفا و یا برکناری که هنوز مشخص نیست کدام یک بوده دلایل اصلی اش را مطرح نکرده اما شواهد به خوبی گواه این واقعیت است که مشکلات مالی،نداشتن بازیکن و مسایلی  دیگر که شاید اختلافات داخلی باشند  سبب شده تا این جابه جایی هایی که در نهایت سبب آسیب رساندن به تیم البرزی شده صورت گیرد.

اوایل سال ۱۴۰۰ بود که مازیار نیز از گل ریحان رفت، قریب به یک ماه است که گل ریحان با توجه به اینکه از کمبود شدید منابع مالی و بازیکن رنج می برد هیچ سرمربی ریسک این را نمی کند که هدایت این تیم را بر عهده بگیرد چرا که تجربه تمام سرمربیان سابق این مساله را به خوبی روشن کرده که با توجه به این شرایط آنها نیز محکوم به شکست خواهند شد 

و در واقع امروز این تیم از داشتن سرمربی و مربی محروم است.

مجید دودانگه که به عنوان سرپرست تیم مشغول به فعالیت بود یکی از افرادی بود که به عنوان گزینه سرمربی گل ریحان البته طبق شنیده ها اگر چه وی نیز به صورت تلویحی آن را تائید کرده بود مطرح شده بود اما وی در گفت وگویی با ایرنا عنوان کرد که  پذیرش این پیشنهادات منوط به مهیا بودن شرایط است.

وی اضافه کرد:  گل ریحان البرز به شدت از مشکلات مالی و کمبود بازیکن رنج می برد و بدون مهیا شدن این شرایط نه بنده و نه هیچ کسی دیگر قادر به کاری نخواهد بود.

دودانگه افزود: وضعیت تیم در جدول به گونه ای است که گل ریحان از نظر بازیکن و مسایل مالی بایستی تقویت شود، این تقویت شدن با جذب بازیکنان و پرداخت بخشی از مطالبات دیگر بازیکنان صورت خواهد گرفت.

نکته ای که دودانگه در این مصاحبه خود که در پانزدهم فروردین امسال به آن اشاره کرده بود بسته بودن پنجره نقل و انتقال تیم به دلیل بدهی بود، وی در این خصوص در آن تاریخ عنوان کرد که در حالی که پنجره نقل و انتقالات تا ٢روز دیگر بسته می شود  اما پنجره تیم بسته و هنوز موفق به جذب بازیکن جدید نشدیم.

باز شدن پنجره نقل و انتقال گل ریحان در دقیقه ۹۰ 

پس از این صحبت های سرپرست گل ریحان البرز و در دقیقه های پایانی وی از بازگشایی پنجره نقل و انتقال این تیم و جذب پنج بازیکن جدید به بدنه آن خبر داد، خبر مسرت آمیز بود اما درست یک هفته پس از این مصاحبه دودانگه نیز از ادامه همکاری با گل ریحان انصراف داد.

وی در گفت وگویی بیان کرد:  تیم هم اکنون از نظر مسایل مالی و بازیکن به شدت در مضیقه بوده و ادامه کار را برای آن سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط کار کردن مشکل است گفت: از سوی مدیریت هزینه هایی برای تیم صورت گرفته اما به شدت تحت فشار و دیگر پولی برای ادامه مسیر ندارند.

دودانگه با بیان اینکه استعفای خود را تقدیم مدیریت باشگاه کرده است، اظهار داشت: پیش از این قرار بود که پنج بازیکن به ترکیب تیم گل ریحان افزوده شود اما تنها با ۲ بازیکن موافقت صورت گرفته، این در حالی است که تیم به شدت از کمبود بازیکن رنج می برد.

وی ادامه داد: گل ریحانی ها امروز تنها و نیاز است که از سوی مسوولان استان یک همت جمعی برای کمک به آنها صورت بگیرد.

گل ریحان از ادامه رقابت های لیگ دسته یک فوتبال انصراف می دهد

تنها ۲ روز از استعفای سرپرست تیم نگذشته بود  یعنی در تاریخ بیست و سوم فروردین ماه  این بار خبری از انصراف گل ریحان برای ادامه رقابت های لیگ دسته یک منتشر شد.

در این نامه مدیر عامل باشگاه اعلام کرد که این تیم قادر به ادامه فعالیت در رقابت های لیگ دسته یک کشور نیست و از این رقابت ها انصراف می دهد.

رضا رضایی  در نامه ای خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان البرز آورده بود: تیم فوتبال گل ریحان البرز، تنها نماینده استان و شهر کرج حاضر در لیگ یک کشور( جام آزادگان) به دلیل بحران مالی ناشی از کرونا قادر به ادامه فعالیت در این رقابت ها نمی باشد. به همین منظور به صورت جدی تصمیم به انصراف از ادامه این مسابقات را دارد.

رونوشتی از این نامه نیز خطاب به نماینده ولی فقیه در البرز، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شهردار کرج زده شده است.

مجتبی جانعلی مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تصمیم گیری در خصوص این نامه گفت: طی یک الی ۲ روز آینده تصمیم های اخذ شده برای تعیین تکلیف گل ریحان اعلام خواهد شد.

تصمیماتی که با گذشت حدود ۲ هفته هنوز خبری از آنها نیست.

استعفای مدیر عامل باشگاه گل ریحان گل بود به سبزه نیز آراسته شد

با ارایه نامه انصراف و در حالی که این تیم البرزی در بازی های اخیر خود بدون سرمربی و مربی به زمین های حریف می رود و البته نتوانسته نتایجی را نیز کسب و همچنان جایگاه خود را در قعر جدول حفظ کرده است، اواخر فروردین ماه بود که بار دیگر خبری از گل ریحان همیشه حاشیه به بیرون منتشر شد، خبری مبنی بر استعفای مدیر عامل باشگاه فرهنگی و ورزشی گل ریحان البرز که متن این استعفا در اینستاگرام باشگاه قرار گرفته بود.

 رضایی در متن استعفای خود به رییس هیات مدیره که  رونوشت آن برای رییس فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش وجوانان استان نیزفرستاده شده استعفای خود رابه دلیل آنچه کارشکنی وعدم حمایت استان  وهیات مدیره عنوان شده  از مسوولیت مدیرعاملی این باشگاه اعلام کرد.

این استعفا در حالی صورت گرفته بود که وی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری ایرنا که در نوزدهم فروردین ماه و پیش از استعفایش صورت گرفته بود  کم توجهی ها را مهم ترین چالش تیم گل ریحان البرز عنوان کرده بود.

رضایی در این مصاحبه به بخشی از چالش های تیم پرداخته بود که در این قسمت بد نیست به گوشه ای از این مشکلات نیز به نقل یکی از کسانی که از نزدیک در این تیم حضور داشته بپردازیم.

وی عنوان کرد: حمایت های خوبی از سوی هیات فوتبال استان و حراست اداره ورزش و جوانان البرز صورت می گیرد، اما گل ریحان برای ادامه حیات خود در لیگ نیازمند حمایت های بیشتری است، حمایت هایی که تا به امروز از آن برخوردار نبودیم.

وی،  مسایل مالی را از مهم ترین مشکلات تیم فوتبال گل ریحان البرز عنوان کرد و گفت:  شواهد نشان می دهد  که گروه هایی  به دنبال این هستند تا تیم را تحت مالکیت خود در بیاورند چرا که اعتقاد به فعالیت بخش خصوصی نه تنها در استان بلکه در کشور ما ضعیف است و این باور وجود دارد که در صورت موفق شدن بخش خصوصی در باشگاه داری برخی از مدیران شبه دولتی که در مسند کار هستند با مشکل مواجه می شوند.

رضایی ادامه داد: از دیگر مواردی که سبب شده تا گل ریحان و تیم هایی با وضعیت مشابه ما با مشکل مواجه شوند این است که باشگاه هایی را می بینیم که در نقل و انتقالات با قیمت های بسیار زیاد بازیکنانی از محل بیت المال جذب که این مساله نه تنها به گل ریحان بلکه به دیگر تیم ها نیز آسیب زده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در تمام دنیا از فوتبال به عنوان یک ابزار دیپلماسی عمومی استفاده می شود اما با وجود اینکه تمام تلاش خود را داشته ایم تا بتوانیم این رویکرد را در البرز نیز اجرایی کنیم موفق نشدیم و شواهد گویای این واقعیت است که دیپلماسی عمومی البرز ضعیف است.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی گل ریحان البرز ادامه داد: امروز این تیم در جدول لیگ شرایط خوبی ندارد و مسایل مالی سبب شده تا گل ریحانی که یک زمان صدرنشین باشد امروز در قعر جدول لیگ قرار بگیرد، این مشکلات در حالی برای این تیم البرزی وجود دارد که این استان از ظرفیت های بسیاری در بخش صنعت بهره مند است اما تا کنون با وجود رایزنی های بسیار موفق نشدیم که بتوانیم برای جذب حامی مالی قدم مفیدی برداریم.

رضایی با بیان اینکه هنوز انتقال نهایی سهام برای بنده نیز انجام نشده  است ، بیان داشت: شاهد بروز کشمکش هایی مبتنی بر اهداف فرد و یا گروه هایی خاصی در استان بر سر گل ریحان هستیم ؛ رویه خطرناکی که تاکنون زیر بار آن نرفته ایم و نخواهیم رفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دلیل دیگر مشکلات امروز گل ریحان نتیجه سوءمدیریت و کم توجهی های  مدیریت های پیشین است که امروز نمود پیدا کرده از جمله جذب بازیکن با قیمت بالا و ایجاد یک سری توقعات که امروز با این شرایط از عهده این توقعات بر نمی آییم.

رضایی با اشاره به وضعیت بغرنج گل ریحان البرز گفت: در ۶ الی هفت هفته گذشته بازیکنان ما در بازی های انجام شده از هتل استفاده نکرده و شاید به جرات بتوان گفت که حتی توان خرید میوه نیز برای آنها وجود نداشت که از صبوری شان باید تشکر کرد.

وی،  بازیکن و مربی سالاری در باشگاه ها را از دیگر مشکلات گل ریحان برشمرد و تصریح کرد: اینکه با رفتن یک مربی تعدادی از بازیکنان نیز می روند به هیچ وجه حرفه ای نیست مساله ای که گل ریحان آن را تجربه و دچار آسیب جدی شد.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی گل ریحان البرز با بیان اینکه فدراسیون فوتبال نیز برنامه ای برای ثروتمند شدن باشگاه ها ندارد تاکید کرد: تیم سرمربی ندارد و وقتی که به سراغ بخش خصوصی برای جذب حمایت مالی شان می رویم حمایت شان مشروط بر این است که سرمربی را خودشان انتخاب کنند، با این وجود در هفته پیش روی تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا بتوانیم حامی مالی را جذب و پس از آن نیز برای انتخاب سرمربی اقداماتی صورت دهیم.

امروز با رفتن مربی، سرمربی، بازیکنان و به دنبال آنها مدیریت باشگاه گویی گل ریحان به حال خود رها شده، باخت های این تیم در هفته های اخیر به خوبی گواه این واقعیت است که تیم به هیچ عنوان در وضعیت خوبی به سر نمی برد و فاصله زیادی با سقوط ندارد.

به همین منظور در ادامه به سراغ مسوولان بخش ورزش استان رفتیم و اینکه آیا راهکاری برای ادامه حیات این تیم البرزی در رقابت های لیگ دسته یک وجود دارد و به عبارت ساده تر آیا وقت باقی مانده است؟.

گل ریحان را تنها نخواهیم گذاشت

 مدیر کل ورزش و جوانان البرز در مصاحبه ای که بیست و سوم فروردین ماه با این خبرگزاری داشت گفت: تیم فوتبال گل ریحان البرز به عنوان تنها نماینده این استان در رقابت های لیگ دسته یک است و این تیم را تنها نخواهیم گذاشت.

مجتبی جانعلی افزود: از روزی که به این استان آمدم تمام تلاش و تمرکزم بر این بود که بتوانیم ارتباط و تعاملی با باشگاه گل ریحان ایجاد تا با یک خرد جمعی بتوانیم نماینده فوتبال البرز را به جایگاه واقعی اش برسانیم.

وی با بیان اینکه آنچنان که باید تعاملی با اداره کل ورزش و جوانان البرز از سوی مدیران این باشگاه صورت نگرفت، اظهار داشت: حداقل توقع ما این بود که ۵۰ درصد بازیکنان و نیروهای خود را از البرز جذب می کردند چرا که در این صورت جوانان و دلسوزان البرزی که در تیم و باشگاه حضور داشتند گل ریحان را به سادگی رها نمی کردند و امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

جانعلی ادامه داد: در شان استان البرز نیست که تنها نماینده فوتبال اش در لیگ دسته یک به دسته ۲ سقوط کند، با این وجود تمام تلاش و همت خود را عزم تا بتوانیم راهی برای نجات گل ریحان پیدا کنیم که در واقع بتوانیم کاری برای جوانان و ورزشکاران این استان انجام داده باشیم.

وی گفت:  هدف ما این است که جوانان استان از ظرفیت و توانمندی های ورزش در تمام زمینه ها بهره مند شوند نه اینکه ما پله ای برای دیگر استان ها شویم.

تلاش بر تقویت تیم گل ریحان است

 رییس هیات فوتبال البرز نیز در این باره گفت : با توجه به ظرفیت های تیم فوتبال گل ریحان البرز، تلاش ها بر تقویت این تیم است.

منصور بیک وردی افزود: پس از آخرین بازی این تیم در فصل قبل رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور منتظر ماندیم تا نشستی با باشگاه گل ریحان برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: با تمام توان در کنار تیم فوتبال گل ریحان البرز هستم و تلاش می کنیم تا با یک کار دسته جمعی بتوانیم نتیجه خوبی در رقابت های فصل آینده پیدا کنیم.

بیک وردی در ادامه خاطر نشان کرد: گل ریحان به عنوان تنها نماینده استان در رقابت های لیگ دسته یک کشور با بحران جدی مواجه است که خارج شدن از این وضعیت نیازمند وحدت و همدلی هرچه بیشتر بین مسوولان ارشد استانی و ورزشی است.

وی اظهار داشت: این تیم تنها سهمیه البرز در لیگ آزادگان است که امروز وضعیت بحرانی می تواند جایگاه تنها سهمیه استان  در لیگ را به مخاطره بیاندازد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نماینده فوتبال استان در لیگ دسته ۲ نیز سال گذشته به لیگ سه سقوط کرده که البته امیدواریم امسال بار دیگر بتوانیم جایگاهش در لیگ دسته ۲ را به دست آورد.

بیک وردی گفت: امروز نیاز است تا تمام مسوولان استانی پای کار بیایند چرا که تنها جایگاهمان در فوتبال کشور در مخاطره است و بایستی با تشکیل کارگروهی با حضور مسوولان ارشد استان، مسوولان ورزشی و مدیران باشگاه تیم را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه گل ریحان نیازمند حمایت مالی است خاطر نشان کرد: از سوی دیگر نیاز است تا پیشکسوت های فوتبال استان نیز با همکاری مدیریت باشگاه پای کار آمده تا بتوانیم سهمیه استان را حفظ و پس از آن برای فصل بعد یک راهکار اساسی پیدا کنیم.

سخن پایانی 

روند اتفاقات و حاشیه های صورت گرفته که در این گزارش تلاش شد به بخش زیادی از آنها پرداخته شود سبب شده تا امروز شاهد این باشیم که ضعیف ترین تیم حاضر در لیگ دسته یک کشور متعلق به البرز باشد.

باخت های پی در پی و نتایج ضعیفی که تیم داشته امروز گل ریحان را در مکان هجدهم جدول لیگ و به عبارت ساده تر قعر آن قرار داده است.

باز تکرار می شود که  هدف از ارائه این گزارش انداختن تقصیر به گردن فرد و یا گروه خاصی نبوده و نیست، بلکه هدف نهایی این است که به جای به دنبال مقصر باشیم این مساله را فراموش نکنیم که گل ریحان متعلق به البرز و البرزی ها است و به هیچ عنوان شان و جایگاه فوتبال استان این نیست که تنها نماینده اش پس از سال ها تلاش و البته کسب موفقیت هایی که نمی توان منکر آنها شد امروز در یک قدمی سقوط به لیگ دسته ۲ کشور قرار گیرد.

در بخشی از این گزارش به نقل و قول های متعدد همدلی و همراهی بخش خصوصی برای نجات این تیم به عنوان یک راهکار اساسی بیان شده بود.

حال اینکه این همدلی تا به امروز برای حیات دوباره به گل ریحان تا چه میزان تحقق یافته و یا اینکه هنوز هم چه مسوولان بخش ورزش استان و چه بخش خصوصی به دنبال یافتن مقصر هستند؟.

اکنون  این روزهای نماینده فوتبال البرز در رقابت های لیگ دسته یک کشور خوب نیست و تمام امید هوادران این تیم و ورزش دوستان بر این است که حمایت ها و وعده و وعیدها تنها بر روی کاغذ نمانده و یک راه حل اساسی برای نجات این تیم پیدا شود.

گل ریحان در یک قدمی سقوط گرفته و فرصت زیادی باقی مانده دیگر زمانی برای کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفتن باقی نمانده، تنها با یک عزم جدی از دولتی ها گرفته، تا خصوصی، هواداران و رسانه ها می توان این تیم البرزی را به جایگاه واقعی اش رساند.

برچسب‌ها البرز فدراسیون فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان گل ریحان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فدراسیون فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان البرز فدراسیون فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان گل ریحان البرز اخبار کنکور رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور تیم فوتبال گل ریحان البرز مدیر عامل باشگاه فرهنگی رقابت های لیگ دسته یک کل ورزش و جوانان البرز باشگاه فرهنگی ورزشی پنجره نقل و انتقال هیات فوتبال البرز بازیکن رنج می برد لیگ دسته یک کشور عنوان سرمربی باشگاه گل ریحان سرمربی گل ریحان رقابت ها گفت وگویی نماینده فوتبال تیم البرزی امروز گل ریحان ورزشی گل ریحان مسوولان استان مسوولان ورزشی شروع رقابت ها خاطر نشان فوتبال استان کمبود بازیکن تنها نماینده هیچ عنوان مصاحبه ای سرمربی جدید مشکلات مالی فروردین ماه لیگ دسته گل ریحان گل ریحان رقابت ها گل ریحان گل ریحان تا گل ریحان گل ریحان گل ریحان گل ریحان برای ادامه جذب بازیکن مسایل مالی تا بتوانیم لیگ دسته ۲ سبب شده گوشه ای رییس هیات تمام تلاش سرمربی ها گل ریحانی بخش خصوصی برای نجات سبب شد حمایت ها حاشیه ها بیک وردی منتشر شد جدول لیگ رسانه ها مربی ها نه تنها تیم ها اگر چه چه کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از اجرای عملیات نصب توری در محور کرج_چالوس خبر داد و گفت: به همین منظور تردد در این محور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس به علت انجام عملیات عمرانی نصب توری روی سنگ مسدود خواهد بود.

وی افزود: این امر با هدف جلوگیری از ریزش سنگ به سطح جاده کرج_چالوس انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: به علت ادامه عملیات نصب توری روی سنگ، محور کرج_چالوس از کیلومتر یک تا شش (محدوده کندر) از نهم تا یازدهم اردیبهشت از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ مسدود می‌شود.

زندی‌فر عنوان کرد: تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رانندگان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر 748673

دیگر خبرها

  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز