Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@07:16:05 GMT

خبر تازه درباره واکسن فخرا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۷۰۸

خبر تازه درباره واکسن فخرا

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار حسن عراقی زاده رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و دبیرقرارگاه بهداشتی - درمانی امام رضا (ع) در نیروهای مسلح صبح امروز دوشنبه در نشست خبری افزود: تعداد بیمارانی که از ابتدای شیوع کرونا تا چهارم اردیبهشت ماه امسال در بیمارستان‌های نیروهای مسلح  بستری شدند، ۵۴ هزار و ۷۹۱ بیمار کرونایی بوده و الان هم حدود ۲ هزار بیمار کرونایی همزمان روی تخت‌های ما بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های نیروهای مسلح جهت ارائه خدمات درمانی و بستری بیماران آمادگی صددرصد دارند، گفت: به هر تعدادی که وزارت بهداشت و درمان لازم بدانند و اعلام رسمی کنند ما آماده هستیم که بیمارستان‌های سیار خودمان را در هر نقطه‌ای از کشور چه در شهرهای بزرگ، شهرستان‌ها و چه در  مناطق دور افتاده به سرعت کمتر از ۲۴ ساعت مستقر و ارائه خدمات را آغاز کنیم.

سردار عراقی‌زاده گفت: هر جا لازم باشد و وزارت بهداشت اعلام کند، آماده راه اندازی تخت‌های نقاهتگاهی هستیم. طرح شهید سلیمانی که از ابتدا با قوت و قدرت کارش را شروع کرد این روزها هم به کار خود بسته به شرایط و بسته به اینکه آنها اجازه داشته باشند که به درب منازل مراجعه کنند و صلاح باشد این کار را ادامه خواهند داد.

دبیرقرارگاه بهداشتی - درمانی امام رضا (ع) همچنین درباره آخرین وضعیت واکسن فخرا گفت: تولید واکسن فخرا هم به سرعت در حال پیشرفت است و به زودی فاز یک آن به اتمام خواهد رسید و وارد فاز دوم خواهیم شد.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد