Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب الله لبنان فاجعه بیمارستان ابن الخطیب بغداد را که منجر به جان باختن بیش از ۸۰ تن انجامید به مردم عراق تسلیت گفت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب الله لبنان آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» عراق را به مردم این کشور تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: نخست‌وزیر عراق، وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار معلق کرد

مقاومت لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، حزب الله عمیقاً و با نهایت همدردی مصیبت دردناکی که بر اثر آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب در جنوب بغداد رخ داد را به مردم عزیز عراق تسلیت می‌گوید و همچنین خواستار شفای عاجل برای مجروحین این حادثه از خداوند متعال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است حزب‌الله مجدداً تاکید می‌کند که در کنار برادران عزیز عراقی خود ایستاده است و مطمئنیم که ملت عراق و دولت و نیروهای این کشور می‌توانند بر این مصیبت غلبه کنند؛ همانطور که در سال‌های گذشته این کار را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: ۵۵ کشته در انفجار بیمارستان مبتلایان کرونا در عراق+عکس و فیلم

حزب الله در پایان بیانیه خود افزود، همه را به صبر و همکاری برای التیام زخم‌ها و کاهش رنج‌های ناشی از این مصیبت فرا می‌خوانیم تا فرصتی برای وحدت همه عراقی‌ها و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی که عراق عزیز در آن قرار گرفته، باشد.

بیشتر بخوانید: واکنش دفتر نخست‌وزیری عراق درباره انفجار در بیمارستان

به‌دنبال حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان «ابن‌الخطیب» در بغداد که شنبه‌شب رخ داد بیش از ۸۰ تن جان باختند.

در پی انفجار چند کپسول اکسیژن در بیمارستان ابن‌الخطیب در جنوب بغداد، ده‌ها تن جان باختند و یا زخمی شدند، حادثه‌ای که نخست‌وزیر عراق آن را «فاجعه‌ای علیه امنیت ملی عراق» خواند و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

در ساعات پایانی روز شنبه چندین کپسول اکسیژن در این بیمارستان که مخصوص درمان بیماران کرونایی است منفجر شد.

خبرگزاری «فرانس پرس» به‌نقل از منابع درمانی علت انفجار را عدم رعایت پروتکل‌های نگه‌داری کپسول‌های اکسیژن اعلام کرد.

به دنبال آن «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در نشست فوق‌العاده هیأت دولت، وزیر بهداشت عراق، استاندار بغداد و چند مقام مسئول این کشور را از کار معلق کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بغداد عراق بیمارستان بغداد انفجار عراق ابن الخطیب نخست وزیر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار هاشم غیاثی در پیام تسلیت آورده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاور مردی‌های سید مجید ایافت را به یاد دارند، او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهار زبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به مناسبت رحلت سردار ایافت آورده است: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاش‌ها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی در پایان این پیام آورده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

کد خبر 6096720

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی