Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:43:23 GMT

کشت نهال گل محمدی در شهرستان تفتان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۹۱۱

کشت نهال گل محمدی در شهرستان تفتان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان سیستان وبلوچستان گفت: برای نخستین بار در شهرستان تفتان، کشت نهال گل محمدی در سطح ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان صورت گرفت.

فضل الله کردی در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به ورود به دهه سوم خشکسالی یکی از مهمترین برنامه های این مدیریت تغییر الگوی کشت به سمت محصولات با مصرف آب کم و در عین حال زود بازده با ارزش افزوده بالا و صادرات محور می باشد، از این رو تعداد ۱۰  هزار اصله نهال گل محمدی در سال جاری بین کشاورزان شهرستان بصورت ترویجی توزیع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به طور میانگین عملکرد ۱.۵ ال ۲.۵ تن گلبرگ تر در هر هکتار باغات گل محمدی بوده و برای تولید هر لیتر گلاب نیز معمولاً یک کیلو گلبرگ استفاده می گردد و همچنین برای تولید یک لیتر اسانس گل محمدی نیازمند استفاده از چهار تن گلبرگ است، به همین دلیل این محصول بسیار گرانبها می باشد به طوری که همه ساله صادرات گلاب و اسانس آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز کشورهای عربی صورت می پذیرد. 

مدیر جهاد کشاورزی تفتان اظهار داشت: محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک می‌باشد، که از آن‌ها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این میزان از سطح زیر کشت می تواند تحولی شگرف در تولید این گیاه دارویی ایجاد کند و این روند ان شاء الله ادامه خواهد داشت.

فضل الله کردی در پایان افزود: با توجه به آب و هوای شهرستان و برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی تفتان مبنی بر احداث کارگاه های عرق گیری گیاهان دارویی امید می رود که این شهرستان تبدیل به قطب تولید گل محمدی و گلاب استان گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تفتان کشت گل محمدی سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه

به گزارش خبرآنلاین، سحابی حلقه با فاصله ۲۵۰۰ سال‌نوری در صورت‌فلکی شلیاق (چنگ‌رومی) واقع شده و جزء سحابی‌های سیاره‌نما دسته‌بندی می‌شود. سحابی سیاره‌نما زمانی ایجاد می‌شود که ستاره‌ای خورشیدمانند عمرش به پایان می‌رسد؛ بدین‌ترتیب جو بیرونی خود را پرتاب می‌کند و هسته‌اش به کوتوله سفید تبدیل می‌شود.

این تصویر ترکیبی با داده‌های نور قرمز گسیل‌شده از اتم‌های هیدروژن و همچنین نورهای مرئی و فروسرخ ساخته شده و با داده‌های سه تلسکوپ فضایی هابل، دوچشمی بزرگ و سوبارو تهیه شده است. در این تصویر، حلقه مرکزی را به‌وضوح می‌بینید که حدود یک سال‌نوری وسعت دارد؛ اما در این نوردهی بسیار عمیق، جزئیات بسیار ظریف‌تر و گسترده‌تری آشکار شده است: رشته‌های حلقه‌ای گاز درخشان که بسیار دورتر از ستاره مرکزی سحابی گسترش یافته‌اند و یادگار بیرونی‌ترین لایه‌های جو ستاره در حال مرگ به شمار می‌آیند.

اعتبار تصویر: هابل، تلسکوپ دوچشمی بزرگ، تلسکوپ سوبارو؛ ترکیب و حق چاپ: رابرت گندلر

برای مشاهده عکس در ابعاد بسیار بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900745 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت