Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:07:21 GMT

لجستیک یا آمادگاری

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۹۱۲

لجستیک یا آمادگاری

لجستیک مفهومی است که این روزها می‌توانیم ردپای آن را در زندگی روزمره افراد به وضوح مشاهده کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت ایران دلکو، این اصطلاح در یک تعریف ساده این گونه بیان می‌شود: «مدیریت فرآیند جمع آوری، ذخیره و انتقال منابع و یا کالا از نقطه مبدأ به مقصد» در حقیقت لجستیک بخشی از زنجیره تأمین است که وظیفه جابجایی یک مرسوله و رساندن آن به دست گیرنده نهایی را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لجستیک با نام های دیگری چون آماد و یا آمادگاری نیز شناخته می شود.

 به بیان دیگر، آنچه که امروزه به عنوان لجستیک و یا فرایند یکپارچه شبکه تامین در سازمان ها مطرح میباشد، عبارت است از پیش بینی، برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای فعالیت هایی چون حمل ونقل، انبارداری، توزیع و بسته بندی در جریان حرکت محصولات همراه با جریان اطلاعاتی. اجرای موفق این فرآیند توسط مدیریت لجستیک، موجب بهره وری عملیات تولید و ارائه خدمات بهتر و در نتیجه افزایش توان رقابتی سازمان در عصر حاضر می شود.

   لجستیک ،  از نوع سبز!

    واکنش سریع به نیازهای مشتریان، شرایط رقابتی سخت در بازار و افزایش سطح تحولات زیست محیطی  از جمله مسائلی است که امروزه سازمان ها با آن رو به رو هستند. در چنین شرایطی نمی توان سازمان ها را به صورت سنتی و با روش های گذشته هدایت و کنترل نمود. لازمه واکنش موثر و مفید در مقابل این تغییرات و کسب مزیت رقابتی، انعطاف پذیری تولید و چابکی زنجیره تامین و تمرکز به مسائل مهمتر از جمله برون سپاری لجستیک بوده که همزمان با شرایط محیط زیست نیز سازگار باشد.

   لجستیک سبز شکل خاصی از زنجیره تامین است که در آن تلاش‌هایی در جهت کاهش اثرات محیط زیستی فرآیندهای حمل و نقل انجام می‌گیرد. راهکارهای متعددی برای کاهش تأثیر این حوزه بر روی آلودگی‌های زیست محیطی پیشنهاد شده که می‌توانیم مواردی مانند بهینه‌سازی راه‌ها، بهره‌مندی بیشتر از حمل و نقل هوایی و عدم استفاده از وسایل نقلیه دودزا را در زنجیره لجستیک سبز نام ببریم.

     لجستیک سبز به تولید و توزیع کالا بصورت پایدار با در نظر گرفتن عوامل زیست محیطی و اجتماعی می‌پردازد. بنابر این هدف سازمان تنها کنترل تاثیر اقتصادی سیاست‌های لجستیکی نبوده و مینیمم کردن اثرات منفی زیست محیطی مانند اثرات سمی بر اکوسیستم، انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده بیش از حد منابع و ... نیز می باشد.

ایران دلکو و لجستیک سبز، سبزتر از همیشه!

شرکت ایران دلکـو یکی از بزرگترین تولیدکننده های دانش بنیان کاتالیست خودرو و موتورسیکلت در ایران و خاورمیانه است که در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی خود با ایجاد هماهنگی کامل زنجیره تامین، افزایش انعطاف پذیری تولید، کنترل هوشمند موجودی انبار، مدیریت موثر ضایعات و کنترل پیمانکاران حمل ونقل همواره در جهت کاهش پیامدهای زیست محیطی زنجیره تامین، گام های موثری برداشته است. ایران دلکو همچنین تاکنون در راستای هدف خود برای رسیدن به آسمانی آبی با توجه به استانداردهای روز دنیا و هماهنگ با سازمان ها و نهادهای مرتبط با محیط زیست، با تولید کاتالیست های کوت شده برای تامین خودروسازی ها و نیز تولید محصولاتAM  و AM PLUS نیاز مصرف کنندگان جهت تعویض کاتالیست های فرسوده و قبولی در تست آلایندگی را برطرف میکند.

ایران دلکو در اندیشه آسمانی آبی...

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با واحد فروش به شماره 56231430-021 تماس بگیرید.

سایت:   /http://fa.irandelco.com    اینستاگرام:  /https://www.instagram.com/irandelco

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهکده لجستیک شرکت ایران دلکو ایران دلکو زنجیره تامین ایران دلکو زیست محیطی سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان

پارلمان اروپا با توجه به اعتراضات گسترده کشاورزان اروپایی در برابر برخی خواسته‌های این قشر سر خم کرده و به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع آن‌ها رای داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، پس از هفته ها اعتراض کشاورزان، پارلمان اروپا برخی از مقررات زیست محیطی در کشاورزی را پس گرفت. این تغییرات در یک رویه تسریع شده تصویب شد و برخی حتی به ماسبق نیز اعمال می شوند.

به این ترتیب پارلمان اتحادیه اروپا راه را برای مقررات زیست محیطی ضعیف تر در کشاورزی باز کرده است. نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ رای دادند تا به کشاورزان اجازه داده شود تا در رعایت مقررات زیست محیطی انعطاف بیشتری داشته باشند. تغییرات در سیاست مشترک کشاورزی (CAP) شامل استانداردهایی است که برای اطمینان از شرایط کشاورزی و اکولوژیکی خوب خاک در نظر گرفته شده است.

در اصل، کشاورزان باید به این موارد پایبند باشند تا از یارانه های کشاورزی اتحادیه اروپا به ارزش میلیاردها بهره ببرند. اینها شامل مشخصات زمین های آیش، نوارهای حائل در امتداد توده های آب و تناوب زراعی است که برای اطمینان از اینکه خاک تحت تأثیر استفاده کشاورزی بی رویه قرار نمی گیرد، در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال، تا کنون کشاورزان موظف شده بودند بخشی از زمین های زراعی خود را به صورت آیش رها کنند یا از آن استفاده غیرمولد کنند. آنها اکنون می توانند این کار را به طور داوطلبانه حداقل تا سال 2027 انجام دهند. آنها باید برای این کار توسط کشورهای اتحادیه اروپا پاداش بگیرند. در مورد الزامات کشت محصولات صید هم باید به کشورهای اتحادیه اروپا آزادی عمل بیشتری داده شود.

همچنین باید به مشاغل کشاورزی اجازه داده شود که مناطق مرتع بیشتری را به زمین های قابل کشت تبدیل کنند. این امر به ویژه برای دامدارانی که به دلیل کسب و کار ضعیف به کشت غلات روی آورده اند، سودمند خواهد بود.

بر این اساس همچنین اگر کشاورزان از خشکسالی یا سیل رنج ببرند الزامات تناوب زراعی نیز باید برای آن ها تضعیف شود. بر اساس این الزامات شرکت ها فقط باید انواع مختلفی از گیاهان را پرورش دهند، اما دیگر مجبور نیستند هر سال گونه ها را تغییر دهند.

همچنین در این طرح ها مقرر شده است که مزارع کوچک با مساحت کمتر از ده هکتار از کنترل ها و تحریم های مربوط به الزامات زیست محیطی مستثنی شوند.

بسیاری از تغییرات برنامه ریزی شده در CAP قرار است در سال 2025 به اجرا درآیند، اما برخی نیز به صورت عطف به ماسبق تا 1 ژانویه 2024 لازم الاجرا خواهند شد. بنابراین، اگر شرکت ها هنوز الزامات را رعایت نکرده باشند، از تحریم ها اجتناب خواهند کرد.

کشاورزان در سراسر اروپا برای مدت طولانی بر سیاستمداران فشار آورده اند و به سیاست های آن ها انتقاد و اعتراض کرده‌اند از جمله، آنها از بوروکراسی بیش از حد شکایت دارند. در آغاز سال، آنها در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند که گاهی اوقات خشونت آمیز بود. کمیسیون اتحادیه اروپا به وضوح با پیشنهادات خود به کشاورزان نزدیک شد.

نوربرت لینز، رئیس کمیته کشاورزی در پارلمان اروپا، این رای را "موفقیت بزرگی برای کشاورزی اروپا دانسته و آن را ستود. وی تاکید کرد: اعتراض کشاورزان شنیده شد و تحویل داده شد. او از وزیر کشاورزی فدرال آلمان هم خواست تا این تصمیمات را در آلمان یک به یک اجرا کند.

کشورهای اتحادیه اروپا هنوز باید در این باره به توافق برسند، اما این بسیار محتمل تلقی می شود. الزامات جدید ممکن است از سال جاری اجرایی شود. پروژه پیشنهادی کمیسیون با یک رویه تسریع شده به تصویب مجلس رسید.

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کنداختلاف در اتحادیه اروپا برای سیاست مالی مشترک اروپایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست