Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: افرادی که بی عدالتی را در شهر حس می کنند، شکافشان با شهر بیشتر می شود و شهر را مقصر می دانند.
به گزارش خبرنگار شهر، زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران شب گذشته در گفت و گویی چند جانبه با موضوع عدالت اجتماعی زیر پوست شهردر فضای مجازی(کلاب هاوس) گفت: عدالت شهری مقوله مهمی است شورای شهر از ابتدای ورود به آن حساسیت ویژه ای داشت و سعی کرد در همه ابعاد با حساسیت ویژه ای ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: عدالت در ابعاد مختلف یک ایده ال بشری است و عدالت در شهر نیز همان ایده آلی است که همه به دنبال آن هستند و فکر می کنیم آنچه که شهر را زیست پذیرتر می کند عدالت اجتماعی در آن است.
نژادبهرام افزود: در تقسیم بندی عدالت ابعاد مختلفی وجود دارد اما در بحث عدالت اقتصادی نگاه ویژه ای وجود دارد. در شورای شهر پنجم نگاه به عدالت بسیار جدی بوده و در توزیع و برنامه ریزی عدالت احتماعی مورد توجه بوده است.
او بیان کرد: شهر بدون تبعیض و تهران برای همه شعار پیروزحناچی، شهردار تهران برای شروع فعالیت بود. جریان شهر نشینی در قرن بیستم احساس بی عدالتی را در شهر رواج داده است و گاهی این بی عدالتی افزایش پیدا می کند و شهروندان نیز نسبت به آن بی تفاوت می شوند. افرادی که شاهدبی عدالتی در شهر هستند و شکاف آنها با شهر بیشتر می شود و شهر را مقصر می دانند.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: تلاش ما در مدیریت شهری کاهش بی عدالتی و توزیع عادلانه منابع بود و باید تاکید کنم در شرایط امروز توانستیم به مرحله ای برسیم که به عنوان مثال یک مورد شب ماندگی در شهر تهران مشاهده نشد و برای همه سرپناه داشتیم.
نژاد بهرام افزود: تجربه 15 ساله من در مدیریت شهری تهران نشان می‌دهد برای رسیدن به عدالت اجتماعی باید به فضا اهمیت دهیم و این عدالت در فضا از اسکان و فراغت و تردد و هوای پاک عدالت اجتماعی درون شهری است.
او بیان کرد: عدالت در فضا اگر ایجاد شود عدالت در جامعه بیشتر تبیین می شود و گرچه در هر دوره رویکردها تغییر می کند اما آنچه که انسان را به شهر وصل می کند فضا است.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: در این دوره شاهد کاهش 4 هزار هکتاری بافت فرسوده در شهر تهران بودیم، طبق قوانین باید در ده سال بافت فرسوده از بین می رفت و باید به این نکته اشاره کنم از زمان ارایه تسهیلات 40 درصد خانه ها نوسازی شده است و برای رسیدن به عدالت اجتماعی اینگونه تبیین شد که ابتدا فضا نوسازی شود تا ارزش سکونت در مناطق افزایش پیدا کند.
نژاد بهرام افزود: درباره درآمد پایدار باید به این نکته تاکید کنم که خیلی تلاش کردیم تا درآمدها افزایش پیدا کند اما همه چیز در اختیار شهرداری تهران نیست، خیلی تلاش کردیم اما بیش از 20درصد درآمد ها را نتوانستیم به شهرداری اختصاص دهیم.
او بیان کرد: در تصمیم گیری در اخذ عوارض نیز همواره شهرداری تهران با محدودیت قوانین بالا دستی مواجه است.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری تمام اختیار شهر را به عهده ندارد و لایحه درآمد پایدار و مدیریت واحد شهری 6 سال است در مجلس بالا و پایین می شود و هنوز به نتیجه نرسیده است.
نژاد بهرام افزود: شاید ضعف از ما بود که نتوانستیم برخی از موضوعات را به مطالبه عمومی تبدیل کنیم.
او بیان کرد: در دوره شیوع کرونا 9.5 میلیارد در اختیار دستفروشان قرار گرفته شد و این چنین نبود که شهرداری از طبقه فرو دست فاصله بگیرد و نباید فراموش کنیم که شهر مجموعه ای از قدرت های متمرکز ‌متعدد است.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: شهر مجموعه ای از قدرت های متعهد است و مدیریت شهری برای حفظ انسجام خود باید با همه اینها همکاری کند.
نژاد بهرام افزود: در بخش کودکان کار ابتدا از شهرداری تقاضای اختصاص فضا شد که موجی شکل گرفت که نوک پیکان این هجمه به سمت شهرداری بود و این در حالی بود که شهرداری در جمع آوری آن ها هیچ نقشی نداشته است.
او بیان کرد: شهرداری به دنبال این است که حقوق خود را از شهر بگیرد اما این بدین معنا نیست که حقوق خود را گرفته باشد.
نژاد بهرام گفت: تعداد گرمخانه های زنان در این دوره از یک فقره به 4 عدد رسید و خوشبختانه ظرفیت این گرمخانه تکمیل نمی شود. نوعی شادی و زندگانی برای زنان فراهم می شود.
او بیان کرد: ما جدا از ساختار سیاسی و اجتماعی شهر خود نیستیم و باید تاکید کنم با پیوستی از اتفاقات سیاسی تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: آسیب های اجتماعی در درون شهر بازتولید می شوند و امر عدالت شهری مطرح می شود تنها برای ساکنان شهر نیست و باید برای تمام افرادی در نظر گرفت که وارد شهر تهران می شود.
نژاد بهرام افزود: تهران در روز بیش از 12 میلیون جمعیت دارد و وقتی در بحث عدالت اجتماعی ورود می کنید نباید حاکمیت را از آن جدا کرد و اگر بخواهیم روی مصادیق ورود کنیم و اگر تصمیمی گرفته می شود این است که صاحبان متعددی بر روی چالش ها وجود دارد.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: در یک مثال دیگر در همه گیری کرونا خواستیم تا شهر تعطیل شود اما نهادهای حاکمیتی نظر خود را اعمال کردند و تاکید من این است که مشکلات خود را فریاد می زنیم اما صدایمان به جایی نمی رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نژاد بهرام عدالت اجتماعی مدیریت شهری بی عدالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: دیروز با پیش بینی مناسب و هشدارهای لازم روستاها تخلیه ‌و ساکنان آنها در جایی اسکان داده شدند. بعد از شکستن بند خاکی مشکلی به مردم و خسارت جانی نداشتیم که در کنار این بارش الهی جای شکر دارد.

محمدعلی آخوندی‌ در گفت‌وگو با ایسنا گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با تعدادی از مدیران استانی که در شهرستان حضور داشتند تشکیل‌ و نیازهای دستگاه‌ها و وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های استانی نسبت به تامین و اعزام ماشین آلات عمرانی اقدام شد ‌و امدادرسانی و تخلیه آب منازل و واحدهای تجاری در سطح شهر حاجی‌آباد و روستاها صورت گرفت.

آخوندی گفت: در حال حاضر باران بند آمده و شرایط برای کارهای امدادی فراهم است، اما در جاده، سیلاب وجود دارد و همکاران راهداری در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ‌اظهار کرد: برنامه ریزی انجام گرفت که تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برای همکاری حضور پیدا کردند و در محل فرمانداری ستاد زده شد و شرایط به صورتی پیش آمد که بتوانیم که حداکثر استفاده را از امکانات موجود در کنار امکانات اعزامی مرکز استان داشته باشیم.

آخوندی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به منطقه اعزام شده است، گفت: محورهای مواصلاتی و عشایر بیشتر خسارت دیدند و در زیرکوه بخش قنوات در دام خسارت دیده و بخشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی شهری و روستایی را در برداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم