Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:40:07 GMT

حق‌آبه زیست محیطی بالیقلوچای اردبیل تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۳۱۲۰

حق‌آبه زیست محیطی بالیقلوچای اردبیل تخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاضل عبدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از پیگیری‌های به‌عمل آمده از دستگاه ذی‌ربط و بر اساس اخطاریه‌های صادره در فروردین‌ماه امسال، حق‌آبه زیست محیطی رودخانه بالیقلوچای اردبیل تخصیص یافت.

وی افزود: این حق‌آبه زیست محیطی از طریق آب دریاچه شورابیل به رودخانه بالیقلوچای تخصیص یافته و فعلا جاری و برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخصیص حق‌آبه بالیقلوچای باید به‌صورت مستمر انجام شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل ادامه داد: تخصیص حق‌آبه زیستی بالیقلوچای باید به‌صورت مستمر و در طول سال مخصوصا در فصل زراعی و گرم سال انجام شود تا موجودات و حیات وحش داخل رودخانه با مشکل زیست محیطی مواجه نشده و تلف نشوند.

عبدی بیان کرد: آبزیان تالابی نقش بسیار مهمی در چرخه حیات انسان‌ها داشته و نابودی و تلف شدن آن‌ها ضمن صدمه به محیط زیست، موجب تهدید حیات انسانی نیز می‌گردد.

گفتنی است؛ انتشار گزارش تصویری فارس درباره وضعیت نامناسب رودخانه بالیقلوچای اردبیل و تلف شدن ماهیان در این رودخانه بازتاب فراوانی داشت و روز گذشته نیز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل در این باره گفت که حق‌آبه زیست محیطی رودخانه بالیقلوچای از سوی دستگاه متولی تخصیص داده نمی‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل بالیقلوچای دریاچه شورابیل حق آبه زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد