Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی نیارکی اعلام کرد: توسعه و تعمیق ساخت داخل با محوریت خوداتکایی صنعتی ، تکمیل ظرفیت‌های ‌خالی واحدهای صنعتی با اولویت افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی صنایع منتخب وتسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع از جمله مهمترین برنامه ها در سال جاری است.

به گزاشر خبرگزاری شبستان، مهدی صادقی نیارکی که راهبری برنامه های بخش صنعت کشور را بر عهده دارد، با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: تداوم سیاست های تحقق نهضت ساخت داخل با رویکرد توسعه وتعمیق ساخت داخل توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور هدفگذاری شده و برای تحقق این مهم در سال 1400، 3میلیارد و400میلیون دلار داخلی سازی توسط استان ها برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به توسعه داخلی سازی در صنایع راهبردی نظیر لوازم خانگی، خودرو، ماشین سازی و تجهیزات، مخابرات، تجهیزات پتروشیمی وپالایشگاهی و... خاطر نشان کرد: در سال گذشته 3میلیارد و500میلیون دلار داخلی سازی توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور با هدایت وراهبری مرکز ساخت داخل ، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و سازمان های صنعت ،معدن وتجارت استانی صورت گرفته است.

وی تداوم برگزاری میزهای توسعه و تعمیق ساخت داخل را از دیگر رویکردهای معاونت امور صنایع در سال جاری توصیف کرد و افزود: تاکنون 14 میز تخصصی با هدف بهم رسانی نیازها وتوانمندی های صنعتی برگزارشده است و پنجمین میز تخصصی توسعه وتعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو نیز به زودی برگزار خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت تکمیل ظرفیت های خالی واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه های اجرایی این مجموعه برشمرد وافزود: صنایع راهبردی نظیرلوازم خانگی، حمل ونقل، نساجی ، پوشاک ، سلولزی ، پتروشیمی ، تایر و...از جمله بخش های تولیدی است که برای توسعه ظرفیت تولید آن ها برنامه ریزی صورت گرفته است و در صورت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز، این صنایع با سرعت بیشتری جهش تولید را محقق خواهند کرد.

صادقی نیارکی تامین مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی را از دیگر اولویت های معاونت امور صنایع در سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها عنوان کرد وافزود: مواد اولیه مورد نیاز صنایع موضوع حیاتی برای بخش صنعتی کشور به شمار می رود وما برای جلوگیری از ایجاد هر نوع خللی در فرایند تولید تامین این اقلام مورد نیاز صنایع را با همکاری بانک مرکزی وگمرک به صورت مستمر پیگیری می نماییم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تسریع در تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای واردات مواد اولیه و همچنین تسریع در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز توسط گمرک از جمله سیاست هایی است که در راستای مانع زدایی وپشتیانی از تولید توسط وزارت صمت مورد پیگری قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت و معدن مواد اولیه مورد واحدهای صنعتی امور صنایع ساخت داخل مورد نیاز وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی