Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاب، وزارت وحدت کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکرات بین دو کره در همه سطوح در آستانه سالگرد اجلاس سران ۲۰۱۸ شد.

«لی جونگ جو» سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) در نشستی مطبوعاتی گفت: موضع اساسی دولت این است که بازگرداندن تمام سطوح گفتگو میان کره جنوبی و کره شمالی در اسرع وقت از جمله مذاکرات اجلاس ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دولت عزم جدی برای اجرای توافق نامه‌های بین کره‌ای دارد از جمله اعلامیه «پانمونجوم» که در اجلاس ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ حاصل شد. گفتگو‌های دو طرف باید در اسرع وقت برای اجرای این توافق نامه‌ها از سر گرفته شود.

هفته گذشته، «جئونگ ایوی یانگ»، وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری اجلاس بین کره‌ای ندارد، در عین حال افزود که اگر چنین فرصتی وجود دارد، اجلاس باید دنبال شود.

سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی گفت: مراسم‌های یادبودی به ریاست سازمان‌های مردم نهاد در این هفته به مناسبت سومین سالگرد اجلاس ۲۷ آوریل برگزار می‌شود و امیدواریم که از طریق چنین رویداد‌هایی سئول فرصتی برای تأمل در خصوص پیامد‌های اعلامیه پانمونجوم و تأیید مجدد اراده خود کسب کند.

اجلاس ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ در دهکده مرزی پانمونجوم منجر به یک سری گفتگو‌های صلح نه تنها بین دو کره بلکه بین کره شمالی و آمریکا و برگزاری اجلاس بی سابقه کیم و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شد اما از زمانی که دومین نشست بین کیم و ترامپ در هانوی بدون توافق در مورد خلع سلاح هسته‌ای در اوایل سال ۲۰۱۹ پایان یافت، روند صلح متوقف شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی مذاکرات صلح کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام دولت کنیا، در پی بارندگی شدید و وقوع سیل و رانش زمین در این کشور، تاکنون ۱۸۸ نفر جان باخته‌اند.

براساس اعلام وزارت کشور و دولت ملی کنیا، بارش‌ها و طوفان‌های سیل‌آسیا در بیش از ۲۸ استان از مجموع ۴۸ استان این کشور به آوارگی گسترده در کنیا منجر شده و حدود ۲۰۰ هزار نفر از بالغ بر ۳۳ هزار خانوار را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وزارت کشور کنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مجموع ۱۲۵ نفر مصدوم شده و ۹۰ تن مفقود هستند.

مقامات کنیا و نهادهای بشر دوستانه از مردم این کشور خواسته‌اند تا از حضور در مناطق سیل‌زده و صعود به ارتفاعات و رانندگی در هنگام بارندگی سنگین خودداری کنند.

کد خبر 6095350

دیگر خبرها

  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود