Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@04:51:10 GMT

سوء مدیریت عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۳۳۹۸

سوء مدیریت عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر مصطفی بازوند فرمانده سپاه بابلسر در دوازدهمین نشست رمضانی خود که با حضور فعالان اقتصادی بابلسر برگزار شد، گفت: دو عامل سوء مدیریت در اقتصاد کلان و تحریم، در حال ضربه زدن به تولید و اقتصاد کشور است که از این بین، سوءمدیریت، باعث ۷۰ درصد مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سپاه به صورت مستقیم، مسئولیتی در ساختار حکمرانی دولتی ندارد، اما با توجه به رسالتی که بر دوش دارد، وظیفه خود می‌داند تا از تولید که دستاورد انقلاب اسلامی است، حمایت کند.

بازوند گفت: آنچه که در توان سپاه بابلسر باشد، چه در بحث مطالبه‌گری و چه در بحث پیگیری مشکلات تولیدکنندگان، قطعا انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه بابلسر افزود: عده‌ای در داخل کشور، جاهلانه و یا از روی خیانت، به الگوی نبرد اقتصادی دشمن دامن می‌زنند.

بازوند افزود: کشور ما دارای یک هزار و ۸۰۰ کلیومتر ساحل و ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است، درحالی که یک درصد جمعیت جهان را تشکیل داده، اما به دلیل سوءمدیریت نتوانسته از این فرصت، بهره‌برداری مناسب کند.

او ۲۰ درصد مشکلات را مربوط به تحریم‌های خارجی دانست و با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشکلات، مربوط به تحریم داخلی است، گفت: تولید در کشور ما مظلوم است و ۷ تحریم داخلی علیه آن صورت گرفته است.

فرمانده سپاه بابلسر، اولین تحریم داخلی را تحریم مردم علیه تولیدکننده عنوان کرد و افزود: نخریدن کالای داخلی توسط مردم و استفاده از برند‌های خارجی، یک تحریم داخلی است.

این مسئول تحریم داخلی دوم را بی‌کیفیت بودن کالاها، احتکار و گران‌فروشی تولیدکننده‌ها دانست و گفت: تحریم سوم داخلی، تحریم بانک‌ها علیه مردم است.

بازوند با اشاره به اینکه در این دولت، طی یک سال، ۴۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که ۱۳ هزار میلیارد تومان مربوط به تولیدکنندگان بوده، افزود: از این میزان تنها ۳ درصد به تولیدکننده واقعی رسیده است که این یعنی تحریم تولیدکنندگان توسط بانک‌ها.

او گفت: در یک سال، بانک‌ها به واردکنندگان ۱۸۰ هزار میلیارد تومان وام داده‌اند که به شکست تولید دامن زده است.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه تحریم چهارم داخلی، تحریم دولت علیه تولید است، افزود: دولت بدهی خود را به بخش خصوصی پرداخت نمی‌کند، چون زور تولیدکنندگان را دارد و از طرفی، بسیاری از پروژه‌هایی که توان داخلی برای انجام آن‌ها وجود دارد، به خارجی‌ها واگذار شده است.

این مسئول تحریم پنجم داخلی را تحریم مدیران علیه تولید نامید که با سیاسی‌کاری، دلالی، فساد و بی‌کفایتی صورت گرفته، گفت: تحریم ششم، تحریم جریان‌های سیاسی علیه مردم است.

او تحریم داخلی هفتم را تحریم والدین علیه فرزندان دانست و افزود: تربیت اقتصادی و تمرین عقل معاش از وظایف والدین نسبت به فرزندان است.

فرمانده سپاه بابلسر گفت: والدین باید از همان ابتدا فرزندان را با اقتصاد، بازار و کارآفرینی آشنا کنند، در غیر این صورت سربار جامعه می‌شوند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانده سپاه بابلسر احتکار کالا فرمانده سپاه بابلسر تحریم داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از هشت هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و با اینکه حجم کارگاه‌های عمرانی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته، در سایه تقویت نظارت ها، حوادث کارگری روند کاهشی داشته است.

دیگر خبرها

  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!