Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@06:28:23 GMT

مصرف بی سابقه آب

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۳۵۷۲

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بیشترین مصرف آب شرب شهر تهران جمعه اول اردیبهشت ۱۴۰۰، سه میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بختیاری در ارتباط تصویری با برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون مصرف آب شرب شهر تهران حدود ۱۰۴ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: بیشترین مصرف آب شرب شهر تهران جمعه، اول اردیبهشت، به میزان ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه این میزان مصرف آب شرب در ۵۰ سال اخیر در تهران بی سابقه بوده است، اظهار کرد: دو دلیل اصلی این مصرف زیاد آب، کرونا بوده که مردم برای شستشو و سطح بهداشت به آب روی آورده و افزایش درجه هوا بین ۳ الی ۴ درجه در فرودرین و اردیبهشت در مقایسه با سال گذشته بوده است.   وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ میلیون متر مکعب آب در تهران مصرف شده است.
بختیاری گفت: در مقایسه با سال گذشته این میزان ۲ درصد افزایش داشته که دلیل آن افزایش گرما و کرونا که مصرف خانگی بوده است.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

برچسب ها: مصرف ، آب شرب ، شهر تهران ، مدیر عامل ، شرکت آب و فاضلاب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مصرف آب شرب شهر تهران مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مصرف آب شرب شهر تهران متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد طالقان واقع در استان البرز به عنوان سد مهم و تامین کننده آب شرب سه استان تهران، کرج و قزوین است و علاوه بر آن آب کشاورزی قزوین را هم تامین می‌کند.

وی افزود: ۴ سال خشکسالی متوالی باعث شده حجم ورودی آب به مخازن سد‌های تهران و کرج و سد طالقان نسبت به سال‌های عادی کاهش یابد و باعث بازنگری در تامین آب کشاورزی شده است.

ستوده اضافه کرد: اولویت با تامین آب شرب است و پارسال با توجه به اینکه حجم مخازن سد‌ها کاهش پیدا کرده بود، در بخش کشاورزی با کمک وزارت نیرو سهمیه آب ۲۵ درصدی کشت تامین شد. 

وی گفت: امسال سهمیه آب ۳۵ میلیون متر مکعب است که ۱۰ میلیون در فصل پاییز مصرف شده و مابقی را برای فصل بهار درنظر گرفته شده است و اگر بارش‌های خوبی داشته باشیم قطعا بازنگری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: در حال حاضر وضعیت مخازن سد‌ها مناسب نیست و وزارت نیرو با استفاده از ساخت سد‌ها جمع آوری آب را انجام داده و توانسته آب شرب را تامین کند.
 
وی افزود: یک نوبت در فصل پاییز سد باز شده و ۱۰ میلیون مصرف شده و حق آبه فصل بهار از ۱۵ فرودین تا ۱۵ خرداد است که از ۱۵ فروردین با ۴ متر مکعب سد باز و استفاده شده که به ۱۱ متر مکعب رسیده است.

ستوده ادامه داد: با توجه به وسعت شبکه و مسافت طولانی کانال ها، آب نسبت به شرایط عادی ممکن است کم باشد، اما در حال حاضر سد باز است و با ۴ متر مکعب رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: امیدواریم با بارندگی‌های مناسب بتوان یک دوره برای آبیاری کشت کشاورزان موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران | قدرت‌نمایی این مرد به زندان ختم شد
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد