Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص شربت گیاهی ضدکرونا که صدا و سیما تبلیغ کرده، گفت: بررسی‌ها از میزان مورفین داخل این شربت نشان می‌دهد که با مجوز سازمان غذا و دارو مقدار بیست و پنج هزارم درصد مورفین به این دارو اضافه شده است.

به گزارش ایمنا، رضا تویسرکان‌منش، با اشاره به شربت گیاهی «آلرگارد» برای درمان بیماری کرونا و میزان تریاکی که در ترکیبات این دارو مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: به ادعای سازمان غذا و دارو غلظت تریاکی که داخل این شربت وجود دارد در حدی نیست که شربت تریاک تلقی شود و بسیار رقیق شده است و می‌تواند برخی از علائم کرونا مانند سرفه و درد را مدیریت کند و این با مجوز سازمان غذا و دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تویسرکان‌منش اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که جای نگرانی نیست و میزان اپیومی که داخل آن استفاده شده کمتر از محدوده مجاز است و موجب اعتیاد نمی‌شود. گرچه لزوم افزودن ترکیبات مخدر نظیر کدئین و تریاک به داروهای متعددی که برای تسکین علائم ساده نظیر درد خفیف و سرفه استفاده می‌شوند جای سوال و تعجب است. توصیه می‌شود مراجع علمی و مسئول نظیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه ندهند که شرکت‌های داروسازی با هر بهانه‌ای از ترکیبات تحت کنترل و مخدر در داروهای معمول استفاده کنند.

وی همچنین این را هم گفت که ترکیبات اصلی استفاده شده در دارو شامل گیاهانی مثل سیر، مرزه، آویشن، رازیانه، گلپر و میخک است که ظاهراً برای تسکین علائم بیماری کووید -۱۹ به کار می‌رود در مورد اثربخش بودن دارو و موارد مصرف و پروتکل استفاده از آن می‌بایست وزارت بهداشت پاسخگو باشد ولی از نظر ما افزودن ترکیبات مخدر به آن ولو در مقیاس ناچیز سودبخش نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 489480

منبع: ایمنا

کلیدواژه: داروی گیاهی کرونا ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان غذا و دارو مورفین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی در حاشیه افتتاح خط جامدات و مایعات شرکت داروسازی نوافارمد آریا گفت: امروز شاهد افتتاح کارخانه داروسازی و مکمل سازی ای  با بالاترین سطح استانداردها و تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید دارو و مکمل بودیم.

سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو حمایت از تولید در هر سطح را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: در سازمان غذا و دارو خود را همواره مقید می دانیم که در کنار قانونگذاری در روند تولید، نقش تسهیلگری هم ایفا کنیم.

 رستمی با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان عمل به شعار سال در حوزه تولید است، عنوان کرد: افتتاح چنین کارخانه هایی و تولید فراورده های سلامت محور در آن یک گام به سوی تحقق شعار سال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت