Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:47:55 GMT

«بی پرده با حجاب»

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۳۷۶۱

«بی پرده با حجاب»

با توجه به اینکه ریشه‌دارترین و پایدارترین رفتارهای انسان‌ها نشئت‌گرفته از باورهای آنان است، رفع سؤالات و شبهات ذهنی مخاطب و کمک به او در راستای ساخت باورهای صحیح یا بازسازی و غنی‌سازی باورهای موجود، نقشی مهم و مبنایی در اصلاح و تغییر رفتار افراد دارد.

بی پرده با حجاب عنوان کتابی است نوشته نعیمه اسلاملو و آزاده اکبری در حوزه پاسخگویی به شبهات حجاب که به تازگی وارد بازار نشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب که حاصل برگزاری بیش از ۱۲ هزار کارگاه، مناظره، تریبون آزاد، کرسی آزاد اندیشی و … در مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی برای اقشار مختلف، به ویژه جوانان و نوجوانان است با زبانی ساده مجموعه‌ای کامل از شبهاتِ حوزه‌ عفاف و حجاب و پاسخ‌هایی موجز و جامع به آنها را ارائه داده است تا در هیاهوی تبلیغاتی دروغین علیه فرهنگ حیا و عفاف،‌ گامی در راستای شفاف سازی و معرفی جایگاه واقعی زن در اندیشه‌ اسلامی باشد.

در این کتاب به ۷۵ شبهه در حوزه عفاف و حجاب بصورت درون دینی و برون دینی پاسخ داده شده است.

دوست شدن و چت کردن با جنس مخالف در فضای مجازی چه اشکالی دارد؟اگر روابط را تا زمان ازدواج محدود کنیم تکلیف نیازهای عاطفی و احساس نیاز به همدم چه می‌شود؟عشق لازمه زندگی مشترک است بنابراین دختر و پسر باید قبل از ازدواج با تجربه های متعدد رابطه تمرین عشق کنند تا بتوانند زندگی سرشار از عشق داشته باشند، حجاب مانع آزادی و ابزاری برای سرکوب زنان و حاکم شدن مردسالاری است؛ دوستی اجتماعی یک دوستی معمولی است که در محیط های مختلف شکل می گیرد و هیچ نگاه جنسی در آن مطرح نیست بله یک نگاه متمدنانه به رابطه زن و مرد است...

اینها بخشی از شبهاتی است که در بی پرده با حجاب مطرح و پاسخ داده شده است.

این کتاب در حقیقت اثری پژوهشی است که حاصل بیش از ۱۷ سال کار میدانی تخصصی مؤسسه فرهنگی-هنری خیبر است، سؤالات و چالش‌های احصاشده در طول این فعالیت ۱۷ساله، به‌صورت پراکنده در بیش از ۲۰ کتاب قبلی این مؤسسه ارائه شده؛ اما بی پرده با حجاب اولین کتاب تخصصی در احصا و پاسخگویی جامع به سؤالات و شبهات عفاف و حجاب است.

در این کتاب سعی شده است بدون اینکه اعتقاد به چیزی به ذهن خواننده تحمیل شود، با طرح سوال‌های مبنایی،‌ خواننده را به تفکر و تحلیل وادار کند؛ به همین دلیل در قسمت پاسخ‌ها، تا حد امکان‌ از جمله‌های سوالی استفاده شده است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب فصل‌بندی آن است که بر اساس نوع جهان‌بینی و میزان اعتقاد به اسلام در مخاطب که بسیاری از سوالاتش ریشه در پرسش اصلی‌تر و مبنایی‌تر دارد و در واقع تکرار چند مفهوم اصلی، صورت گرفته است.

این کتاب به مبلّغان، طلاب،‌ فعالان فرهنگی، مدیران،‌ معلمان، استادان دانشگاه‌ها و تمام کسانی که کار فرهنگی در حوزه حجاب انجام می‌دهند، توصیه می‌گردد.

انتشارات تلاوت آرامش (ناشر تخصصی حوزه زن، حجاب و خانواده) است که تا کنون بیش از نیم میلیون نسخه کتاب به چاپ رسانده است.

این کتاب در هشت فصل و ۱۱۴ صفحه در شمارگانه وارد بازار نشر شده است.یکهزار نسخه

برچسب‌ها موسسه جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی اخبار کنکور بی پرده با حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»

مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش رسا، مادر شهید معماریان در ابتدای مراسم ضمن بیان اینکه حاضر است برای حفظ حجاب کتک بخورد، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای حفظ مملکت و آینده جوانان کشور در قضیه حجاب و عفاف کوتاهی نکند؛ خیلی از جوانان به خاطر دنباله روی از فرهنگ دشمن در حال از بین رفتن هستند.

همچنین در این مراسم سردار رادان با بیان اینکه قصه پرغصه امروز درآمیختگی شک و تردید با یقین در مورد حجاب و عفاف است، گفت: امروز حجاب و عفافی که مورد تایید قرآن و قانون است با شبهات دشمن و خودی‌های نادان مورد هجمه واقع شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف، خاکریز حق و باطل است، اظهار داشت: اگر دشمن در زمینه عفاف و حجاب به هدف خود برسد به همه چیز رسیده است؛ اگر این خاکریز شکست خورد دیگر کسی باقی نمی‌ماند که در مقابل ظلم ایستادگی کند؛ دشمن برای اشاعه بی‌حجابی با برنامه ریزی عمل می‌کند، ولی در جبهه مقابل شاهد شک و تردید هستیم.

گفتنی در این مراسم پیام شفاهی آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام محی الدین مکارم فرزند ایشان در تمجید از خدمات سردار رادان و طرح نور نیروی انتظامی قرائت شد.

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق