Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از محکوم شدن یک واحد نفتی به رفع کامل آلودگی و جبران آسیب‌های وارده به محیط زیست خبر داد.

محمدجواد اشرفی با بیان اینکه حکم یک مجموعه نفتی در خوزستان به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی ابلاغ شد، اظهار کرد: به دنبال ایجاد آلودگی توسط یکی از واحدهای شرکت نفت در اهواز، با شکایت اداره‌کل حفاظت محیط زیست مبنی بر ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی، پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: پرونده این واحد به مراجع قضایی شهرستان ارائه شد و بعد از بررسی‌های انجام‌شده توسط مراجع قضایی رای نهایی از دادسرای عمومی و انقلاب اهواز صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: در این حکم این شرکت ضمن رفع کامل آلودگی ایجادشده، مکلف به پاکسازی خاک‌های آلوده و کاشت بیش از ۵ هزار اصله نهال بومی در محل‌های پیشنهادی که توسط محیط زیست اعلام می‌شود، محکوم شد. این مجموعه نفتی مکلف شده است که نسبت به ارائه آموزش زیست محیطی در زمینه فرهنگسازی جهت رفع معضلات زیست محیطی به مدت یک سال اقدام کند. در این حکم آمده است که حسن انجام تمام موارد ذکرشده در گزارش‌های ماهانه از طریق محیط زیست به مراجع قضایی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در صورت عدم اجرای مناسب حکم صادرشده، به دلیل تخلف از اجرای حکم مدیرعامل شرکت مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست آلودگی محیط زیستی آلودگی نفتی اهواز حفاظت محیط زیست ایجاد آلودگی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند