Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:49:17 GMT

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۰۵ واحدی مواجه شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۴۳۳۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۰۵ واحدی مواجه شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۰۵ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 6 اردیبهشت) شاخص کل بورس با ریزش 1337 واحدی در ابتدای معاملات امروز بر ارتفاع یک میلیون و 186 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۰۵ واحدی معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۸ درصد به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.

 

بنابرجدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۳۶ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۸۰۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۷۶ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۲۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷۰ واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۵۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۵۱ واحد کاهش به رقم ۸۶۲ هزار و ۶۶۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۵۴ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای کگل، فارس، شپنا، کچاد، خودرو، خساپا به ترتیب با 917، 569، 508، 467، 448، 290 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايرا، بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وتجارت - بانك تجارت، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نوری(پتروشیمی نوری) با ۵.۶۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فجر، فملی، برکت، شستا و فولاد بود. همچنین نماد معاملاتی خبهمن(گروه‌بهمن‌) با ۶.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شبریز، شبندر، واعتبار، خساپا، شبهرن و شتران قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی کگل، کچاد، شپنا، فارس، شتران، شبندر و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و شستا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۹ هزار و ۲۰۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 5 اردیبهشت) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۵۲۰ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۲۰ واحد رسید. بنابر جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۹۹۷ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۳۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۴۵ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد، عدد ۴۲۸ هزار و ۱۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱۵  واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۶۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۴۳۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۶۰۴ واحد کاهش به رقم ۸۶۴ هزار و ۴۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۲۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنوال(نورد آلومینیوم‌) با ۴.۰۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وکار، افق، زپارس، تاصیکو و وساخت بود. همچنین نماد معاملاتی وپست(پست بانک ایران) با ۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سخوز، ونیرو، فنورد، پترول، پاکشو و وغدیر قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا، کچاد، وغدیر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، افق و وکار، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۲۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۸۳ هزار و ۷۳۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۰ بیشترین کاهش همچنین شاخص یک میلیون شاخص بازار شاخص قیمت واحد کاهش واحد رسید پس از آن هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1229106 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳