Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری‌های مقیم خارج سوریه در حالی در بیستم ماه آتی میلادی برگزار می‌شود که سفارتخانه‌های دمشق در کشورهای مختلف شاهد تکاپو و فعالیت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «حموده الصباغ» رئیس پارلمان سوریه از ثبت نام سه نفر دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه خبر داد و اعلام کرد که دادگاه عالی قانون اساسی به مجلس اطلاع داد که «ایناس مروان القوادری» و «هانی عدنان الدهان» و «محمد حمدی الصلاح» در خواست‌های نامزدی خود را برای مقام رئیس جمهوری ارائه کردند، و بدین ترتیب شمار نامزدهای ریاست جمهوری به 21 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات سوریه و هراس غربی‌ها از حضور مردم پای صندوق رأی/ گزارش اختصاصیانتخابات ریاست جمهوری سوریه و ساز ناکوک غربی‌ها/ چه کسانی می‌توانند نامزد شوند؟

 

تکاپوی انتخاباتی در سفارت‌های سوریه

سفارت‌خانه های سوریه در کشورهای مختلف همچنان با تمام توان در حال آماده کردن لیست‌های انتخاباتی و مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری‌های مقیم خارج هستند.

در این میان سفارت شیلی با تمام توان مشغول به فعالیت در این زمینه است و سوری‌های مقیم عراق و چین اقبال گسترده به انتخابات ریاست جمهوری سوریه دارند.

استقبال گسترده سوری‌های مقیم عراق از فرایند انتخابات ریاست جمهوری

«صطام جدعان الدندح» سفیر سوریه در عراق گفت: سفارت سوریه در عراق شاهد اقبال گسترده عراقی‌های مایل به مشارکت در انتخابات سوری‌های مقیم خارج که بیستم ماه آینده برگزار می‌شود، است.

وی تاکید کرد: روز انتخابات یک جشن ملی برای سوری‌ها در بغداد خواهد بود. سفارت همه اقدامات لجستیک به منظور فراهم آوردن فضای دموکراتیک لازم را برای این انتخابات فراهم کرده است.

الدندح گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه یک گزینه ملی و مردمی برای ملت سوریه در داخل و خارج سوریه است.

تکاپوی سفارت چین با هدف مشارکت بالای سوری‌های مقیم این کشور

از سوی دیگر« فادی وسوف» مسئول رسانه‌ای سفارت سوریه در چین هم اعلام کرد که سفارت سوریه در چین از همه سوری‌های مقیم این کشور درخواست کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: «عماد مصطفی» سفیر سوریه در چین به «گوانگ جو» رفته است که بیشترین سوری‌های مقیم چین در آن هستند و نشست با نمایندگان این سوری‌ها داشته است و از طریق فضای مجازی هم اقداماتی انجام شده است.

وسوف گفت: مصطفی در این نشست بر اهمیت مشارکت تاکید کرده است و نمایندگان سوری‌های مقیم چین هم از سفیر سوریه در پکن خواستند که موانع موجود برای جابجایی میان شهرها و استان‌های چین به سبب مسافت طولانی و محدودیت‌های کرونایی را برطرف سازد و خواستار این شدند که الکترونیکی رای بدهند. سفیر سوریه در چین هم به آنها وعده داد که خواسته‌های آنها با مسئولان انتخاباتی در سوریه منتقل کند.

مسئول رسانه‌ای سفارت سوریه در چین گفت: شاهد اقبال گسترده و حساسی از سوری‌های مقیم سوریه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستیم و مراتب تشکر خود را اعلام می‌کنیم.

از سوی دیگر «فایزه احمد» کاردار سوریه در شیلی هم از سوری‌های مقیم این کشور واقع در آمریکای لاتین خواست که اسامی خود را در فهرست‌های انتخاباتی از طریق شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، واتساب، پست الکترونیکی سفارت یا حضور در سفارت، ثبت کنند.

وی از فعالیت این سفارتخانه با تمام توان در شیلی خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سوریه سفارت سوریه سفیر سوریه سوری های مقیم سوریه در چین سوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.   این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.     دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.   این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.   وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس