Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کاملا هریس در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان افزود: بایدن نیز به مانند باراک اوباما که در دوران ریاست جمهوری خود تصمیمات مهمی اتخاذ کرد، وی نیز تصمیم بسیار مهمی درباره خروج از افغانستان گرفت.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه گفت: وی از اتخاذ چنین تصمیمی احساس آرامش کرده و بایدن در این زمینه بسیار شهامت به خرج داده است و وی نسبت به این صحت این تصمیم کاملا باور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هریس می افزاید: بایدن بخوبی آگاه است که این تصمیم از منظر سیاسی چندان خوشایند نبوده است؛  چراکه بنابر سال ها تجربه، بدان چیزی که  باور دارد تصمیم گیری کرد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از هم اکنون در جریان است، درحالیکه قرار است  اعلام رسمی  خروج نظامیان روز شنبه اعلام شود، اما فرماندهی آمریکا در منطقه گفته است که خروج نظامیان آمریکایی در مناطق محلی واقع در افغانستان از قبل آغاز شده است.

این شبکه خبری افزود: جو بایدن وعده داده است تا نظامیان آمریکایی را تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) بطور کامل از افغانستان خارج سازد.

سی ان ان در ادمه گزارش داد: بسیاری از منتقدان و تحلیلگران سیاسی به دولت بایدن هشدار داده اند که این خروج باعث می شود تا طالبان از فرصت استفاده کرده و به سرنگونی دولت کنونی در افغانستان مبادرت ورزد.

مصاحبه کاملاهریس با سی ان ان بدون ماسک و تنها با رعایت فاصله فردی

به گزارش ایرنا، آمریکا که در هفتم اکتبر ۲۰۰۱ برابر با ۱۵ مهرماه ۱۳۸۰ به بهانه جنگ با تروریسم به افغانستان حمله  و گروه طالبان را سرنگون کرد، حال با قدرت گرفتن دوباره این گروه و توافق صلحی که ترامپ با این گروه بست، اکنون بایدن به این اشغالگری نظامی که خفتی بدتر از جنگ ویتنام است، پایان می دهد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای در مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ نوشته بود: باوجود هشدار مشاوران نظامی جو بایدن که با خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان بار دیگر با تهدید مشابه گروه های تروریستی در این کشور مواجه خواهند شد، اما بایدن تصمیم گرفته است تا پیش از یازده سپتامبر باقی مانده نظامیان آمریکایی را از خاک افغانستان خارج کرده و پایان این جنگ را اعلام کند.

دولت بایدن درحالی قصد اعلام پایان جنگی بی سرانجام می دهد که پس از ۲۰ سال جنگ و خونریزی،  هیچ ثمره ای بخصوص در زمینه تامین امنیت در کشور افغانستان نداشت؛ جنگی که از زمان جورج بوش پسر به بهانه مبارزه با تروریسم برای آمریکا و آمریکایی ها با هزینه هزاران میلیارد دلار به ارث ماند.

بنا بر برخی آمار،   در این اشغالگری نظامی که غیر از ایجاد ناامنی هرچه بیشتر و ویرانی ثمره ای در برنداشت، بیش از ۳۸ هزار غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

بنابرگزارش «دفتر بودجه کنگره» آمریکا درمورخ اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی  ،   جنگ افغانستان برای آمریکا تا سال ۲۰۱۷ میلادی تنها دو تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

کارشناسان و ناظران بین المللی و فرماندهان ارشد نظامی آمریکا بر این موضوع اذعان دارند که شرایط طی دو دهه گذشته در افغانستان نه تنها از بابت امنیت و قاچاق مواد مخدر تامین نشده بلکه وخیم تر نیز شده تا آنجا که در برخی از گزارش ها فرماندهان نظامی آمریکا خود در قاچاق مواد مخدر در افغانستان نقش داشته اند.

دولت قبل از بایدن با همین گروه به پای میز مذاکره نشست و با همان گروهی که آنها را تروریست می خواند تلاش کرد به توافق صلح دست یابد، موضوعی که انتقاد بسیاری را در سطح بین الملل به همراه داشت.

اکنون که این طرح به شکست انجامیده، آمریکا حتی برای عقب نشینی از افغانستان به شدت نگران حملات گروه طالبان است.

این درحالی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰  در گزارشی اعلام کرد که طالبان «یقین دارد که می تواند به پیروزی نظامی دست پیدا کند.»

جنگ بی حاصلی که آمریکا پس از ۲۰ سال نه تنها به نقطه اول بازگشت، بلکه با خفت و هراس از  مورد حمله قرارگرفتن،  ناگزیر به ترک خاک افغانستان است؛  عبرتی که از جنگ ویتنام و دیگر جنگ افروزی ها در سایر نقاط جهان از آن پند نگرفت.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها کامالا هریس ایالات متحده آمریکا دولت بایدن پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کامالا هریس ایالات متحده آمریکا دولت بایدن کامالا هریس ایالات متحده آمریکا دولت بایدن اخبار کنکور نظامیان آمریکایی دولت بایدن سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم