Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@05:57:00 GMT

تاکید پکن بر حمایت از مسکو در میانه تحریم‌های ضدروسی غرب

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۴۹۳۲

تاکید پکن بر حمایت از مسکو در میانه تحریم‌های ضدروسی غرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه اقدامات قلدرمآبانه با بایکوت و مخالفت فزاینده مواجه است، اعلام کرد این کشور مخالف اعمال تحریم‌های یکجانبه یا تهدید به تحریم از سوی آمریکا علیه کشورهای دیگر است.   

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی این سخنان را در کنفرانس خبری روزانه در واکنش به تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت مقامات چینی در میانه تشدید تحریم‌ها علیه مسکو مصمم به افزایش حمایت از روسیه هستند.

ونبین گفت: ما قویاً با استفاده از تحریم‌های یکجانبه مخالف هستیم. چین و روسیه روابط شراکت جامع خود را حفظ خواهند کرد. دو کشور در امور حفاظت از حاکمیت خود حامی یکدیگر خواهند بود.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد آمریکا و روسیه بتوانند گفت‌وگویی سازنده‌ را برقرار و اختلافات را بر اساس اصول احترام متقابل حل کنند.

این دیپلمات چینی تاکید کرد تحریم‌های یکجانبه مظهر سلطه است و مخالفت عمومی را برمی‌انگیزد.

 وزارت خارجه روسیه هم امروز (دوشنبه) از اعمال محدودیت‌های بیشتر بر دیپلمات‌های آمریکایی در پاسخ به تحریم‌های جدید این کشور علیه مسکو خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز اطلاعیه رسمی درباره محدودیت‌های سفر کارکنان و دیپلمات‌های سفارتخانه و کنسولگری آمریکا به مسکو را به کاردار این سفارتخانه ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه توضیح داد: «به طرف آمریکایی خبر دادیم که تصمیمات متعاقب در آینده نزدیک درخصوص این تغییرات به سفارت آمریکا اطلاع‌رسانی می‌شود».

دولت آمریکا هفته قبل تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

مسکو در واکنش به این اقدام واشنگتن، از اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و هشت مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه تحریم ها آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه