Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:58:28 GMT

حمله داعش در نیجریه ۳۱ کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۵۰۳۴

حمله داعش در نیجریه ۳۱ کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، حمله داعش به کاروان نظامی در نیجریه دستکم ۳۱ کشته بر جای گذاشت.

بر اساس این گزارش، یک کاروان نظامی اسکورت سلاح در کمین نیروهای داعش در شمال شرقی استان «بورنو - Borno » نیجریه قرار گرفته و در نتیجه ۳۱ نفر از آنها کشته شدند.

یادآور می‌شود در زمان اوج گیری اقدامات تروریستی داعش در عراق و سوریه، گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه با داعش اعلام بیعت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول بیش از یک سال گذشته مراکز آموزشی و روستاهای نیجریه بارها هدف حمله گروه‌های مسلح تروریستی بویژه بوکوحرام قرار گرفته که در جریان آن افراد مسلح صدها دانش‌آموز بویژه دختران را ربودند.

در طول یک دهه گذشته و در پی حملات شبه‌نظامیان بوکوحرام دستکم ۳۵ هزار نفر در نیجریه کشته، دو میلیون نفر آواره و بی‌خانمان و صدها نفر ربوده و ناپدید شده‌اند.

کد خبر 5198254 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیجریه بوکو حرام داعش ایالات متحده امریکا عراق فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه ترکیه افغانستان جو بایدن نسل کشی ارامنه سوریه عربستان سعودی ولادیمیر پوتین ایران تاسیسات هسته ای دیمونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !

  به گزارش  پارس نیوز ، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.   این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

 بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

منبع : تسنیم

     

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.     

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند