Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@17:12:56 GMT

احتمال شروع آتش‌سوزی زودهنگام در مراتع البرز

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۵۲۱۷

احتمال شروع آتش‌سوزی زودهنگام در مراتع البرز

ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: سال گذشته  ۱۱۶ هکتار از مراتع استان بر اثر آتش سوزی از بین رفت.

حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع ۶۴ فقره آتش سوزی در مراتع استان در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۶ هکتار از مراتع استان در این آتش سوزی‌ها از بین رفت.

وی با اشاره به علت این آتش سوزی‌ها توضیح داد: ۹۵ درصد علت آتش سوزی‌هایی که در مراتع استان اتفاق می افتد عامل انسانی است و گردشگران اغلب به خاطر بی توجهی در خاموش کردن آتشی که برای درست کردن کباب یا چای و یا انداختن ته سیگار، آتش به جان طبیعت می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرضی با هشدار در خصوص احتمال افزایش آتش سوزی در سال جاری گفت: امسال با توجه به کاهش بارندگی‌ها با فقر شدید پوشش گیاهی و خشک شدن گیاهان در مراتع روبرو هستیم.

این مسئول اضافه کرد: با شروع زود هنگام گرما از مردم درخواست می‌شود در حفظ مراتع و عرصه های طبیعی دقت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده آتش سوزی به ۱۵۴۰ گزارش دهند.

وی توضیح داد: بنا شده در مناطق حساس و پرخطر بالگرد برای اطفاء به موقع حریق مستقر شود و علاوه بر این به دهیاران و جوامع محلی هم آموزش‌های لازم برای عکس العمل سریع در زمان وقوع حریق داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حامد فرضی منابع طبیعی و آبخیزداری البرز مراتع استان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر چگینی پیش از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: پرونده قضائی در راستای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت تشکیل شد.

وی پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم ادامه داد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت گفت: ضمن تشکیل پرونده قضائی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

کد خبر 6095546

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۵؛هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • تصاویری از خسارت سنگین آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در گیلان | هیچ نمانــد!
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه