Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@17:21:35 GMT

مهران که آمدم شیراز را فراموش کردم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۵۴۸۸

مهران که آمدم شیراز را فراموش کردم

همشهری آنلاین _ مهدی اسماعیل پور:  ملی‌پوشی که به سبب موفقیت‌های ورزشی‌اش و هم­چنین داشتن حجاب در مسابقات بین‌المللی، توجه ورزشدوستان و رسانه‌های خارجی را جلب کرد. آبتین متولد شیراز است اما از سال ۱۳۸۳ یعنی زمانی که به اردوهای تیم‌ملی دعوت شده بود، به تهران آمد. پس از ازدواج در سال ۱۳۸۸ تا به امروز ساکن تهران و منطقه ۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصتی دست داد تا درباره زندگی شخصی، محله و هم­چنین ورزش بانوان با نجمه آبتین که اکنون مربی تیم‌ملی «تیراندازی با کمان ریکرو» در ایران است، گفت‌وگویی انجام دهیم.

 چگونه شد که از شهر گل و بلبل یعنی شیراز تهران آمدید و اینجا ساکن شدید؟
از ۱۸ سالگی در رشته تیر و کمان فعالیت می‌کنم. سال ۱۳۸۳ بود که به اردوی تیم‌ملی تیر و کمان بانوان در تهران دعوت شدم و به اینجا آمدم. اردو و مسابقات ما اغلب در مجموعه ورزشی «انقلاب» و مجموعه ورزشی «آزادی» برگزار می‌شد و بیش­تر از اینکه در شیراز باشم در تهران بودم. در سال ۱۳۸۸ هم که ازدواج کردم، به‌طور کامل ساکن اینجا شدم. اکنون حدود ۷ سال است که در خیابان پیامبر(ص) در محله مهران زندگی می‌کنیم.


 تهران این همه منطقه و محله دارد. حالا چرا اینجا را را برای سکونت انتخاب کردید؟
غرب تهران را بیش­تر دوست دارم. نسبت به جاهای دیگر شهر، اینجا خلوت تراست و ترافیک کم­تری دارد. برای همین غرب تهران را ترجیح می‌دهم. برایم مهم است در محله‌ای زندگی کنم که آرامش داشته باشد. برای همین محله‌ای را که در آن زندگی می‌کنم دوست دارم. از سوی دیگر به سبب بزرگراه­های فراوانی که در این اطراف وجود دارد، دسترسی به محله بسیار راحت‌تر است و این هم امتیاز دیگری است که محل زندگی ما دارد.


 غرب تهران با این همه سرسبزی شباهتی به شیراز دارد؟
حال و هوای شیراز کاملاً متفاوت از تهران است. آنجا آرامش بیش­تری وجود دارد. از سال ۱۳۸۳ که به تهران آمدم تا به امروز، متأسفانه زیاد نتوانستم به شیراز بروم و همیشه در اردو و مسابقه بودم و کلا وقتم پر بود. آنقدر کم و دیر به دیر به شیراز رفتم که دیگر شیراز را فراموش کردم. (خنده)


 جای مورد علاقه یا پاتوق خاصی هم در منطقه یا در تهران دارید؟
 جایی که زیاد می‌رویم، مجتمع‌های تجاری است. چون من و همسرم هردو شاغل هستیم فرصت چندانی برای خرید کردن نداریم. برای همین معمولاً هفته‌ای یک­بار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌رویم، هم چرخی در آنجا می‌زنیم و هم خرید می‌کنیم.


 پس مانند اغلب خانم‌ها تفریح شما هم خرید کردن است؟
خیلی اهل خرید کردن نیستم اما اگر چیزی بخریم، خوشحال می‌شوم.


 خوبی‌های محل زندگی‌تان را گفتید. حالا می‌شود چند ایراد و اشکال هم از آن بگیرید؟
در گذشته که مسابقه می‌دادم، اغلب در اردو بودم و اکنون هم چند سالی است که مربیگری می‌کنم. برای همین بسیار کم پیش می‌آید در محله گشت‌وگذار کنم. نکته منفی که به ذهنم می‌رسد، ترافیک و شلوغی اینجا است. از زمانی که ازدواج کرده‌ام و ساکن تهران شده‌ام، در همین خیابان و محله بوده‌ایم و اینجا را بسیار دوست دارم. همین که دسترسی خوبی دارد، برای من بسیار مهم است.


 امکانات ورزشی منطقه به‌ویژه برای بانوان مناسب و کافی است؟
راستش را بخواهید چون تاکنون پیش نیامده است که از امکانات و مجموعه‌های ورزشی محله استفاده کنم، نمی‌توانم درباره مناسب یا کافی بودن‌شان نظری بدهم. اما تا آنجا که می‌دانم با توجه به اینکه شهرداری توجه زیادی به مقوله ورزش دارد، در منطقه مجموعه­های ورزشی خوبی داریم. تنها ایرادی که می‌توانم بگیرم این است که غیر از سوله‌های «الزهرا(س)» سایر مجموعه‌های ورزشی، تنها تا ساعت ۱۵ در اختیار بانوان است و خانم‌هایی که شاغل هستند و روزها فرصت ورزش کردن را ندارند، نمی‌توانند از این امکانات استفاده کنند. البته همان سوله‌های‌الزهرا(س) تا حدودی این ضعف را پوشش داده است.

کارنامه افتخارات خانم ورزشکار

نجمه آبتین در ۲۱ مردادماه سال ۱۳۶۱ در شهر شیراز به دنیا آمد. نجمه که فرزند سوم خانواده‌ای شش نفره است از همان بچگی به ورزش علاقه داشت. آبتین کارش را با «ژیمناستیک» آعاز کرد و پیشرفت خوبی هم در این رشته داشت. با رفتن به مدرسه و آغاز درس و مشق، او کم‌کم ژیمناستیک را کنار گذاشت و به خاطر پدر و برادران رزمی کارش به رشته «کاراته» روی آورد و تا دان ۲ این رشته هم پیشرفت کرد. با وجود استعدادی که در کاراته داشت، از سال ۱۳۷۹ و هم­زمان با آغاز به کار تیر و کمان در ایران از نخستین نفراتی بود که در این رشته وارد شد. علاوه بر کاراته در چند رشته توپی نیز تجربه کسب کرد و به سبب استعداد و علاقه‌ای که به تیر و کمان داشت، ورزش رزمی را کنار گذاشت و به شکل متمرکز و حرفه‌ای به این رشته پرداخت.

آبتین ۸ سال عضو تیم‌ملی بانوان تیر و کمان بود و در طول این سال­ها توانست افتخارات و مقام‌های متعددی کسب کند که برخی از آنها به‌عنوان یک بانوی ایرانی، منحصربه‌فرد است. از جمله افتخارات نجمه آبتین، مقام سوم مسابقات بین‌المللی «مالزی» در سال ۲۰۰۵، مدال برنز تیمی ۲۰۰۵ مالزی، مقام سوم مسابقات کشورهای اسلامی در سال ۱۳۸۴، مقام سوم مسابقات «جایزه بزرگ آسیا» به میزبانی «تایلند» در سال ۱۳۸۵ و در نهایت مدال نقره مسابقات «جام‌جهانی فرانسه» و کسب سهمیه المپیک ۲۰۰۸ «پکن» است. شجاعت و موفقیت نجمه آبتین در مسابقات جهانی نشانگر قدرت زنان ایرانی و توانایی‌های آنها برای درخشش در مسابقات بین‌المللی مختلف بود. در طول تاریخ ورزش کشور، نجمه آبتین سومین بانوی ایرانی است که توانسته سهمیه المپیک را کسب کند. هم­چنین او نخستین بانوی ایرانی است که توانسته در رشته تیر و کمان سهمیه المپیک را بگیرد و از این نظر رکورددار است. هم­چنین آبتین، نخستین زن تیرانداز ریکرو ایران است که تاکنون به المپیک راه یافته است.

کد خبر 597237 برچسب‌ها منطقه ۵ همشهری محله تیراندازی ورزش بانوان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۵ همشهری محله تیراندازی ورزش بانوان تیر و کمان برای همین هم چنین تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر قصد خرید خانه در محله جنت‌آباد تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جنت‌آباد محله‌ای دنج در شمال غرب پایتخت است که در منطقه ۵ شهرداری قرار دارد. این محله از شمال به حصارک، از جنوب به بلوار آیت الله کاشانی، از غرب به محله‌ی شهران و از شرق به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

جنت‌آباد محله‌ای آرام با امکانات رفاهی بی‌نظیری است که باعث شده تا خریداران مسکن آن را در لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهند؛ بنابراین در ادامه به بررسی قیمت خانه‌ها در این محله تهران می‌پردازیم.

خرید یک واحد ۵۵ متری در جنت‌آباد شمالی در حالی که ۱۹ سال از ساخت آن می‌گذرد و یک اتاق خواب دارد، به چهار میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان احتیاج دارد.

برای خرید یک واحد ۵۵ متری ۷ ساله در جنت‌آباد شمالی به بودجه‌ای حدود ۶ میلیارد تومان نیاز دارید.

واحد دیگری با زیربنای ۸۰ متر، دو خوابه و سنی حدود ۱۷ سال، در روز‌های گذشته، هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

با بودجه ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک آپارتمان ۹۹ متری ۱۹ ساله در جنت‌آباد جنوبی شوید. همچنین با بودجه ۱۱ میلیارد تومان می‌توانید واحد آپارتمان ۱۰۳ متری دو خوابه با سنی حدود ۱۶ سال را نیز خریداری کنید.

آپارتمان دیگری با زیربنای ۱۰۰ متر و دو خوابه، در حالی که ۱۲ سال از ساخت آن می‌گذرد، با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان معامله می‌شود.

با سرمایه‌ای بیش از ۱۱ میلیارد تومان، می‌توانید واحد آپارتمانی ۴ ساله با زیربنای ۱۱۷ متر را در جنت‌آباد مرکزی بخرید.

واحد دیگری با متراژ ۱۵۰ متر، ۱۱ ساله و دارای سه اتاق خواب به قیمت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر در این محله غربی تهران جدول زیر را بخوانید:

دیگر خبرها

  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن