Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی‌ سیاسی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی ظهر امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته عقیدتی‌ سیاسی برگزار شد، اظهار کرد: سپاه یک ارگان مکتبی و نهاد انقلابی بوده و وابستگی ژرفی به مباحث قرآنی داشته و از منویات مقام معظم رهبری به عنوان ولی زمان، پیروی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعلیم حکمت الهی، زندگی و تزکیه جامعه از اقدامات پیامبر (ص) بود، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای همین مسائل نهادینه شده است. سپاه در ابعاد مختلف دارای بصیرت و حرکت است. سپاه از زمان شکل‌گیری و حتی تشکیل‌دهندگان از معتقدان مسائل دینی بودند، به همین دلیل سپاه با همین اعتقاد در صورت نیاز در عرصه جنگ علیه حق علیه باطل، سازندگی، دفاع از حرم و ...  وارد شده است.

این مسئول ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال پیشرفت نظام جمهوری اسلامی بوده و این مهم از درون سپاه می‌جوشد و پاسدار پیش از هر کاری یک بسیجی است. بسیجی بودن و بسیجی عمل کردن نقش مهمی در اقدامات سپاه دارد.

بیگدلی با اشاره به برنامه‌های سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به مناسبت هفته عقیدتی‌ سیاسی، تصریح کرد: در چندین حوزه برنامه‌های آموزشی در استان، قم و مشهد در سطح‌بندی‌های مختلف اتفاق می‌افتد. علاوه‌ بر آن، دوره سبک زندگی ایرانی اسلامی به سربازان، آموزش‌های بسیج در طول سال در همه نواحی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه ۵۰۰ هادی سیاسی در استان برای تبلیغ دستاوردهای نظام فعالیت می‌کند، یادآور شد: پارسال ۲۵۴۱ نشست بصیرتی و روشنگری در استان برای کادر سپاه به‌ صورت حضوری، مجازی و مکتوب برگزار شده و ۴۲۵۱ نشست بصیرتی از طرف بسیج هم به‌ صورت حضوری و مجازی برای بسیجیان برگزار شده است.

وی برگزاری عمده برنامه‌های هفته عقیدتی‌ سیاسی را در بستر مجازی اعلام کرد و گفت: هفته عقیدتی‌ سیاسی با روز معلم مصادف شده و فلسفه نام‌گذاری این هفته به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیانگر ضرورت تجلی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد ولایت‌مدار است؛ تنها در سایه تعمیق چنین اندیشه‌ای است که سپاه می‌تواند انسان‌هایی را تربیت کند که علاوه‌ بر رشد و تعالی سازمان خود، در پیش‌روندگی و پیش‌برندگی انقلاب اسلامی نقش فعالی ایفا کند و در عرصه‌های مختلف پیشگام باشد.

این مسئول از برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در این هفته خبر داد و اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی، کارگری، طلاب و روحانیون، دانشجویی، در برگزاری این برنامه‌ها حضور دارد. آموزش بسیجیان در حوزه‌های مختلف، برگزاری جلسات متعدد عقیدتی سیاسی برای کارکنان و بسیجیان، تجلیل از فرمانده و مربیان برتر، تجلیل از مدیران عقیدتی و مراکز آموزشی عقیدتی سیاسی، تکریم و تقدیر از فراگیران، نمونه‌ای از برنامه‌های این هفته است.

بیگدلی با اشاره به محورهای هفته عقیدتی سیاسی، تصریح کرد: تبیین، ترویج، معرفی و تبلیغ فرازهایی از آثار شهید مطهری در قالب فیلم، کلیپ، سخنرانی و ..، برگزاری نمایشگاه از آثار شهید مطهری، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی، شعر، داستان و ...، برگزاری نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی در بستر طرح ثامن، تقدیر از اساتید و مربیان برتر سال گذشته، از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به شمار می‌رود.

وی به روزشمار هفته عقیدتی سیاسی اشاره کرد و گفت: ششم اردیبهشت؛ «شهید مطهری، رابطه ولایت‌محوری، مردم سالاری دینی و انتخابات»، هفتم اردیبهشت؛ «شهید مطهری، شاخصه‌های مسئول در تراز انقلاب»، هشتم اردیبهشت؛ «شهید مطهری، خودسازی و تاثیر اطلاعات در افزایش معنویت و اخلاق در جامعه»، نهم اردیبهشت؛ «شهید مطهری، نقش جوانان در جامعه‌پردازی، عدالت و مبارزه با فساد»، دهم اردیبهشت؛ «شهید مطهری، جهاد، مفهوم انتظار و عمل انقلابی در تمدن‌سازی»، یازدهم اردیبهشت؛ «شهید مطهری، استکبارستیزی و شناخت فتنه‌های زمان» و دوازدهم اردیبهشت؛ «شهید مطهری، جایگاه تعلیم و تربیت در سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی» نام‌گذاری شده است.

بیگدلی با اشاره به اینکه تبیین اصول و ویژگی‌ شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی، تبیین و بازگویی نقش فرماندهان و سرداران شهید دوران دفاع‌مقدس، برگزاری یادواره شهدا برای طلاب و روحانیون، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای طلاب، ایثارگر و رزمندگان دفاع‌مقدس با حضور در درب منازل این عزیزان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، از دیگر برنامه‌های این هفته است، عنوان کرد: کنگره ۳۵۳۵ شهید استان در پاییز امسال برگزار می‌شود. زمان برگزاری این یادواره برای هفته عقیدتی سیاسی برنامه‌ریزی شده بود که با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان، زمان آن به تعویق افتاد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیان کرد: سپاه بر له و علیه کسی در انتخابات ورود نخواهد کرد؛ شورای نگهبان هر کسی را تایید صلاحیت کرد، برای سپاه فرد محترمی شناخته می‌شود. در بحث روشنگری و مشارکت حداکثری تلاش خواهیم کرد و این مهم با بسته به هر قشر متفاوت خواهد بود و با افرادی که از عنوان و مقام سپاه استفاده کنند در بحث انتخابات، برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی در راستای پیشگیری از شیوع، شناسایی قرنطینه، درمان و نگه‌داری بیماران کرونایی است. نتایج مثبت و چشم‌گیری در کشور داشته و حتی در دیگر کشورها مطرح شده است. قرارگاه سلامت و معنویت در کنار قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت داشته و همه خانواده‌های کرونایی در حداقل‌ترین حالت، تماس تلفنی، ختم قرآن در فضای مجازی، در مسائل فرهنگی تقدیر از زحمات کادر درمان با حضور در مراکز درمانی، بسته‌های سلامتی، معیشتی به برخی خانواده‌ها، آیات و روایت و احادیث در مساجد بیمارستان و ... برای دعا و نیایش در اختیار افراد قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قرارگاه شهید سلیمانی سپاه انصار المهدی زنجان سپاه انصارالمهدی هفته عقیدتی سیاسی استان زنجان شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقمندان دایر است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • باید وحدت آرمانی و عقیدتی مد نظر نامزدها باشد
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید