Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه توسعه مشاغل خرد و خانگی از مهمترین راهکارها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، گفت: حمایت از کسب و کارهای خانگی در اولویت برنامه‌های کمیته امداد در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مشاغل خانگی، درآمدزایی و بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های نیازمند را به همراه دارد، تاکید کرد: فرش‌بافی از رایج‌ترین مشاغل خانگی در ایران به شمار می‌رود و همه‌ساله قالی‌بافان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی سهم به‌سزایی در صادرات و ایجاد اشتغال کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از فعالیت بیش از ۵۰ هزار طرح اشتغال مددجویان در حوزه فرش دستباف در سراسر کشور خبر داد و افزود: سال گذشته ۱,۰۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی ۱۷۵۹ طرح اشتغال‌زایی در حوزه فرش‌بافی به مددجویان اختصاص یافت.

عبدالملکی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط قالی‌بافان تحت حمایت کمیته امداد بافته شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کارشناسان، قرار است در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، اصفهان و کرمان بیشترین تعداد طرح‌های اشتغال مددجویان در حوزه فرش‌بافی را به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: فرش‌های تولیدی مددجویان در خراسان جنوبی به لحاظ برخورداری از کیفیت، طراحی، نوع نخ و تنوع، برای فروش در بازارهای جهانی از قابلیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی جزو مهمترین خریداران فرش‌های کمیته امداد با برند «احسان» هستند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از فرش‌های تولید شده مددجویان راهی بازارهای فروش در خارج کشور می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094153 برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی اشتغال و خودکفایی فرش دستباف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اشتغال و خودکفایی فرش دستباف کمیته امداد فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: حامیان نیکوکار سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به کودکان یتیم و نیازمند مورد حمایت این نهاد در استان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران حامیان نیکوکار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز شده است، اظهار کرد: تعداد ۴ هزار کودک یتیم و نیازمند مورد حمایت کمیته امداد استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ١١ هزار حامی از استان‌های کشور برای سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به مشارکت مردم در طرح ارزشمند و معنوی، اضافه کرد: شهروندان با حضور به ادارات امداد در سطح استان، و یا به درگاه www.ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد ١ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۴ ثبت نام، و حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را عهده‌دار شوند.

کد خبر 751243

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود