Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:58:09 GMT

سهم بخش خصوصی در تعاملات اقتصادی با ترکیه ارتقاء یابد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۲۴۲

سهم بخش خصوصی در تعاملات اقتصادی با ترکیه ارتقاء یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی بیست و هشتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه با اشاره به برگزاری مجازی این نشست در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه و با بیان اینکه برگزاری این جلسه در فضای مجازی نمی‌تواند به طور کامل اهداف نشست واقعی را محقق کند، گفت: به طور طبیعی برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک در فضای حقیقی، با دیدارها و گفتگوهای متعدد با مقامات عضو چنین کمیسیون‌هایی همراه است که این دیدارها می‌توانند بسیاری از موانع کوچک و بزرگ بر سر راه گسترش تعاملات و روابط را از میان بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در واقع نقشه راه یکساله کشورها برای توسعه روابط را مشخص می‌کند، افزود: گسترش روابط با همسایگان جایگاه بسیار مهمی در سیاست خارجی همه کشورها دارد و ترکیه همواره همسایه مهم ایران بوده و هست؛ باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم تا در نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌ها روابط را یک گام به پیش ببریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان کمیته‌های مختلف این کمیسیون درباره رایزنی‌ها برای برگزاری موفق‌تر نشست مجازی کمیسیون را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: شیوع کرونا برای همه کشورها از جمله ترکیه و ایران و نیز تعاملات بین‌المللی مشکلاتی ایجاد کرده است که باید سعی کنیم با برگزاری چنین نشست‌ها و رایزنی‌هایی بر این مشکلات غلبه کنیم.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه، تصریح کرد: در تمام کمیسیون‌های مشترک همکاری که شرکت کرده یا ریاست آن را برعهده داشته‌ام، همواره بر حضور و ارتقای سهم بخش خصوصی در تعاملات تاکید زیادی داشته‌ام و در این نشست نیز باید برای تسهیل همکاری‌ها و روابط بخش‌های خصوصی دو کشور رایزنی کرده و نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

واعظی همچنین بر لزوم گسترش همکاری‌ها و تعاملات استان‌های همجوار مرزی دو کشور و اهمیت و تأثیر آن بر ارتقای سطح روابط دوجانبه تاکید کرد.

در این جلسه بهمن حسین‌پور دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه نیز گزارشی از روند اقدامات و رایزنی‌های انجام گرفته برای برگزاری این نشست ارائه کرد.

کد خبر 5198376 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه محمود واعظی دفتر رئیس جمهور برجام مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف انتخابات 1400 سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا عراق اسحاق جهانگیری هیئت دولت ویروس کرونا مذاکرات هسته ای وین قاسم سلیمانی کمیسیون مشترک همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است