Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@18:28:21 GMT

تفاوت‌های کرونای اصلی با جهش یافته چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۲۷۶

در حالی که با انجام واکسیناسیون انتظار می‌رفت بحران کرونا در جهان فروکش کند، انواع جهش یافته این ویروس چالش‌های بهداشتی جدیدی را در سراسر جهان رقم زدند. خبرگزاری میزان – تاکنون بیش از ۱۴۷ میلیون و ۸۰۹ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با افزایش شمار انواع کرونای جهش یافته، سوال‌های زیادی در مورد تفاوت نوع اصلی با نوع جهش یافته مطرح می‌شوند. • آیا علائم ابتلا به کرونا در سویه‌های مختلف، متفاوت است؟ از زمان بروز بیماری کرونا تاکنون، افراد با فهرست بلند و گسترش یابنده‌ای از علائم و عوارض درازمدت این بیماری بر اثر ویروس اصلی یا جهش یافته، دست و پنجه نرم می‌کنند.   بررسی‌های جدید نشان دهنده خطرات مضاعف ناشی از جهش‌های جدید این بیماری به ویژه در هند است. • چه عواملی سبب خطرناک‌تر شدن سویه‌های جهش یافته جدید کرونا می‌شوند؟ شدت علائم بیماری و افزایش میزان انتقال آن از جمله موارد نگران کننده در مورد سویه‌های جدید هستند. • تاکنون چند نوع جهش یافته کرونا شناسایی شده است؟ انواع مختلفی از ویروس «کووید -۱۹» در سراسر جهان شناسایی شده‎‏اند.   براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) سه طبقه بندی از انواع کووید -۱۹ در دست بررسی است:  نوع معمول (VOI)، نوع نگران کننده (VOC) و نوع بسیار نگران کننده (VOHC).
B.۱.۱.۷ یا نوع کشف شده در انگلیس در حال حاضر به عنوان نوع نگران کننده شناخته می‌شود که ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از سایر انواع انتقال پذیر بوده و خطر مرگ را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.   P.۱ یا همان نوع کشف شده در برزیل، مسری‌تر و خطرناک‌تر از نوع کشف شده در انگلیس است و در برابر آنتی بادی مقاومت دارد.   B.۱.۳۵۱ یا نوع کشف شده در آفریقای جنوبی که در حال حاضر در ۲۰ کشور از جمله انگلیس مشاهده شده، در برابر آنتی بادی‌ها مقاوم است؛ ضمن این که نوع جهش، آن را مسری‌تر نیز می‌کند.   نوع جهش یافته شناسایی شده در هند با نام B.۱.۶۱۷ موج دوم کرونا در هند را رقم زده است.   این نوع جدید سرعت انتقال بیشتر و مقاومت بالاتری در برابر آنتی بادی‌ها دارند.   نوع جهش یافته جدید با جهش سه گانه با نام بنگال یا B.۱.۶۱۸ نیز، نوع جهش یافته جدید و خطرناکی است که در هند شناسایی شده است.   این نوع ویروس نه تنها افراد آسیب پذیر بلکه جوان تر‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیشتر بخوانید: جهش کرونا با هند چه کرد؟ واکسن فایزر قادر به مقابله با نوع جهش یافته کرونا نیست • اصلی‌ترین تفاوت انواع جدید و جهش یافته ویروس کرونا چیست؟ در حالی که جهش در ویروس‌ها امری طبیعی است، اما این اتفاق در مورد ویروس کرونا افزایش قدرت و سرعت انتقال پذیری و مقاومت در برابر آنتی بادی‌ها را به دنبال دارد. • آیا ویروس جهش یافته کرونا به بروز علائم شدیدتر منجر می‌شود؟ در حالی که علائم معمول بیماری کرونا، تب، سرفه، خستگی، از دست دادن بویایی و چشایی است، علائم انواع جهش یافته کرونا عوارض شدید تنفسی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه و دشواری در تنفس به عنوان علائم کمبود اکسیژن هستند. • تاثیر انواع جهش یافته کرونا بر افراد جوان چیست؟ شمار بیماران جوان مبتلا به کرونا، پس از جهش یافتن ویروس افزایش یافته است؛ این در حالی است که واکسیناسیون گروه سنی جوان در کشور‌های مختلف آغاز نشده و بهترین راه برای مقابله با بحران فعلی انجام اقدام‌های پیشگیرانه است. • رایج‌ترین علائم کرونا کدامند؟ - تب
- سرفه خشک
- گلو درد
- آبریزش و گرفتگی بینی
- درد قفسه سینه و تنگی نفس
- خستگی
- عفونت دستگاه گوارش
- از دست دادن حس بویایی و چشایی   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا برابر آنتی بادی جهش یافته کرونا نوع کشف شده نوع جهش یافته نگران کننده شناسایی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!