Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا قرار است تحت نظارت انستیتو پاستور ایران در هشت شهر کشور اجرا شود که شهرهای بابل و ساری نیز در بین این شهرها قرار دارند.

عضو هیأت علمی انستیتو پاستور مازندران در سفر به مازندران برای بازدید از محل اجرای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: فاز سوم این کارآزمایی و مرحله مطالعاتی قرار است در هشت شهر ساری، بابل، کرمان، همدان، یزد، زنجان، اصفهان و بندرعباس اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ثنا عیب‌پوش اظهار کرد: در این فاز قرار است واکسن به ۲۴ هزار داوطلب بین ۱۸ تا ۸۰ سال از سراسر کشور در هشت شهر انتخاب شده تزریق شود که بیش از ۶ هزار واکسن قرار است در مازندران تزریق شود. ۸۰ درصد از این واکسن‌ها واکسن کرونای تولید شده مشترک ایران و کوبا است و ۲۰ درصد دیگر نیز شبه‌واکسن است.

وی افزود: در این مطالعه قصد داریم میزان اثربخشی واکسن را ارزیابی کنیم. البته نتایج ارزیابی‌های اولیه که در کوبا انجام شد نشان دهنده شواهدی از اثربخشی این واکسن برای کنترل کووید۱۹ است و این ارزیابی تکمیلی برای بررسی واکسن در ایران است. در صورتی که نتایج کاملا موفقیت‌آمیز بود واکسن برای تزریق گسترده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 عضو هیأت علمی انستیتو پاستور مازندران خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد افرادی که در این واکسیناسیون شرکت می‌کنند به صورت تصادفی واکسن کنژوگه را دریافت خواهند کرد و به ۲۰ درصد دیگر هم به صورت تصادفی شبه‌واکسن تزریق می‌شود. هیچ کدام از این دو گروه نیز اطلاعی از دریافت واکسن یا شبه‌واکسن ندارند. شبه واکسن یک مایع بی اثر است که اثری روی ایمنی ندارد.

عیب‌پوش تصریح کرد: هدف تزریق شبه واکسن این است که چنانچه افراد صرفا به دلیل تلقین عوارضی را در بدن خود احساس کنند وضعیت جسمی و عوارض واکسن را بین دو گروه مقایسه کنیم. از طرفی گروهی که شبه‌واکسن دریافت می‌کنند چون نمی دانند واکسن گرفتند یا نه رفتارهای پیشگیرانه یکسانی خواهند داشت و با توجه به این یکسانی رفتارها، میزان بروز کرونا در دو گروه را می‌توانیم ارزیابی کنیم.

به گفته عضو کمیته پایش انستیتو پاستور ایران در طول اجرای فاز سوم کارآزمایی بالینی هیچ کدام از شرکت‌کنندگان اطلاع نخواهند داشت که واکسن یا شبه‌واکسن را دریافت کرده‌اند. هیچ اجباری برای شرکت کردن یا نکردن در این مطالعه وجود ندارد و هر زمانی از فرآیند مطالعه داوطلب تمایل به ادامه نداشت آزاد است که از کارآزمایی خارج شود. اطلاعات نیز در این مطالعه کاملا محرمانه خواهد ماند.

به گفته وی داوطلبانی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند در صورتی که در گروه شبه‌واکسن قرار بگیرند و ایمنی برای آن‌ها ایجاد نشود، اگر در طول مطالعه از طریق سیستم بهداشتی کشور در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند از طرف تیم پژوهش به آن‌ها اطلاع داده می‌شود که شبه‌واکسن دریافت کرده‌اند و نسبت به دریافت واکسن اصلی طبق اولویت اقدام کنند.

داوطلبان شرکت در این کارآزمایی می‌توانند از طریق مراجعه به پزشکان خانواده شهری و ثبت‌نام از این طریق، تماس تلفنی با شماره ۳۴۴۰۷ و همچنین مراجعه به نشانی اینترنتی http://pasteurcovac.ir برای شرکت در این فاز از کارآزمایی ثبت‌نام کنند.

طبق آخرین آمارهای اعلام شده تا امروز ۲۸۰۰ نفر در مازندران برای شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا ثبت‌نام کردند.

کد خبر 597537 برچسب‌ها استان مازندران كروناويروس كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران كروناويروس كرونا در ايران واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا فاز سوم کارآزمایی کارآزمایی بالینی انستیتو پاستور شبه واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران

روند کسب سهمیه کشتی در المپیک 2024 پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای بدست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند.

راه کسب 16 سهمیه المپیک در 6 وزن کشتی آزاد، 6 وزن کشتی فرنگی و 6 وزن کشتی زنان، از رقابت هایی جهانی 2023 بلگراد آغاز شد و پنج نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را بدست آوردند

. در ادامه مسابقات قاره ای در آمریکا، آفریقا بهمراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و 2 نفر راه یافته به دیدار فینال جمعا 8 نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد 13 برسد.

نمایندگان ایران در کشتی فرنگی هر شش سهمیه المپیک را بدست آورده اند و در کشتی آزاد نیز پنج سهمیه کسب شده و تنها در وزن 57 کیلوگرم می باید سهمیه المپیک کسب شود.

بر این اساس علیرضا سرلک نماینده کشورمان به رقابت های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات 2 نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعا 3 نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون 28 کشتی گیر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند، اوکراین و آمریکا از جمله آن ها هستند.

دیگر خبرها

  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • لیونل مسی والیبال دشمن رویای بزرگ ایران!
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • تیم ملی پاراکانو ایران عازم مجارستان شد
  • سهمیه ایران در پلی‌آف اسپانیا زیاد شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی