Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، آمارهای اخیر از دانشگاه‌های جهان نشان دهنده کاهش شدید ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در سال جاری است. در استرالیا فقط حدود دو سوم از ثبت نام‌هایی را که قبل از همه گیری انجام می‌شد، صورت گرفته است.

دست اندرکاران این صنعت از کاهش شدید تعداد دانشجویان بین‌المللی ابراز نگرانی کرده اند، با این حال مدیران تا زمانی که مرزهای کشورها بسته باشد، نمی‌توانند کاری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا، بیش از ۳۲ درصد افت در ثبت نام‌های دانشجویان بین المللی را مشاهده کرد. در حالی که دانشگاه فناوری سیدنی در ترم اول ۲۰۲۱، در مقایسه با ترم اول سال ۲۰۱۹، ۳۵ درصد کاهش ثبت نام داشته است.

برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارج از کشور تخفیف هزینه تحصیل آنلاین ارائه می‌کنند تا این روند کاهشی کند شود. همچنین تعداد دانشجویان زیادی پس از به تعویق انداختن سال گذشته، دوره خود را بصورت آنلاین آغاز کردند.

دانشگاه‌های استرالیا تخمین می‌زنند که این میزان درآمد عملیاتی ۴.۹ درصد کاهش داشته و به ۱.۸ میلیارد دلار استرالیا برسد.

پس از شیوع ویروس کرونا، چالش‌های بسیاری برای دانشگاه‌ها و به ویژه چالش‌های مالی ایجاد شد. مبارزات بین المللی دانشجویی با بسته بودن مرزهای استرالیا ماه‌ها ادامه داشته است. معترضان معتقدند این روند بر ثبت نام دانشجویان بین المللی تأثیر منفی داشته است، زیرا بسیاری از آنها قادر به پرداخت هزینه‌های مشابه برای دوره‌های از راه دور نیستند.

کد خبر 5198320 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا مهاجرت شیوع کرونا آزمون دکتری تخصصی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی کنکور وام دانشجویی دوره دکتری وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش پزشکی انتخابات 1400 سازمان سنجش انتخاب رشته سازمان امور دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان بین المللی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه