Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:29:10 GMT

واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۵۷۶

واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به موضع گیری درباره ممنوعیت اعمال شده از سوی عربستان درباره محصولات کشاورزی لبنان واکنش نشان داد.

وی افزود: لبنان و لبنانی ها خواهان آزار و اذیت برادران سعودی نیستند.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: ما خواهان داشتن بهترین روابط با عربستان هسیتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما حامی عربستان در مبارزه با شبکه های قاچاق و عاملان آن هستیم.

حسان دیاب در ادامه جلسه ای که برای بررسی تصمیم سعودی در ممانعت از ورود میوه و تره بار لبنان و تبعات آن تشکیل شده بود، گفت: ما مطمئن هستیم که عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خوبی می دانند که منع واردات محصولات زراعی لبنان مانع از قاچاق مواد مخدر نمی شود و همکاری میان ما در کشف این شبکه ها موثر و کار ساز است.

گفتنی است که روز گذشته، ابراهیم الترشیشی رئیس اتحادیه کشاورزان در بقاع لبنان تصمیم ریاض در ممنوع کردن ورود محصولات کشاورزی از لبنان را ظالمانه توصیف کرده و اعلام کرده بود: این تصمیم مانند صاعقه ای بر سر ما بود و ما را غافلگیر کرد. کشاورزان و صادرکنندگان لبنانی از این موضوع بری هستند. این خارج از توان ما است. ما از عربستان می خواهیم که در این تصمیم خود تجدید نظر کند. ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت کل اعراب به ویژه سعودی ها نیاز داریم.

اخیراً مقامات سعودی در بیانیه ای از ممنوعیت واردات و ترانزیت میوه و سبزیجات از لبنان تا زمان ارائه تضمین از سوی مقامات این کشور مبنی بر توقف قاچاق مواد مخدر خبر دادند و اعلام کردند: تصمیم بر آن شد که از ورود محموله‌های میوه و سبزیجات لبنانی به عربستان یا عبور آنها از طریق آن جلوگیری شود.

طبق این بیانیه، تصمیم مذکور تا زمانی که مقامات ذی صلاح لبنان تضمین‌های کافی و قابل اعتماد مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف ساختن عملیات قاچاق سیستماتیک علیه سعودی را ارائه دهند، به قوت خود باقی است و اجرایی خواهد بود.

کد خبر 5198374

منبع: مهر

کلیدواژه: حسان دیاب لبنان عربستان سعودی ایالات متحده امریکا عراق فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه ترکیه جو بایدن افغانستان نسل کشی ارامنه سوریه ولادیمیر پوتین عربستان سعودی اخراج دیپلمات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای لبنانی بار دیگر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان موفق شدند یک ساختمان را که نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی آویویم در آن پنهان شده بودند هدف قرار دهند.

در همین راستا نیروهای فلسطینی اعلام کردند که با شلیک چند خمپاره محل تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای فلسطینی در محورهای جحرالدیک و نتساریم به صورت موفقیت آمیزی انجام شد.

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران بخش های مختلف نوار غزه بار دیگر جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الخیام در جنوب لبنان را بمباران کردند.

علاوه بر آن، منطقه کفرکلا واقع در جنوب لبنان نیز طی بامداد امروز شاهد یک حمله هوایی از سوی جنگنده های متجاوز صهیونیستی بود. روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شد.

همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمد.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز گزارش داد که حین این حمله موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک های شلیک شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک ها به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

کد خبر 6092705

دیگر خبرها

  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد