Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:07:33 GMT

ثبت‌نام در انتخابات شوراها افزایش ۸ هزار نفری داشته است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۶۶۵

ثبت‌نام در انتخابات شوراها افزایش ۸ هزار نفری داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور ضمن تشریح روند برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات کشور از اولویت‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه سخن گفت و اعلام کرد: رویکرد اصلی وزارت کشور بر دو اصل قانونمداری و بی طرفی در انتخابات خرداد ماه سال‌جاری است.

سامانی با اشاره به اینکه وزارت کشور به عنوان متولی اصلی برگزاری امر خطیر انتخابات در کشور تمام تلاش و برنامه اش بر برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی است، خاطر نشان کرد: در این عرصه ستاد انتخابات کشور اطلاع رسانی مؤثر و مسئولانه از روند برگزاری انتخابات را از همان ابتدای کار در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص به نشست‌های متعدد رسانه‌ای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور که با حضور مسئولان ستاد انتخابات کشور در محل وزارت کشور برگزار شده، اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها از نزدیک دیدگاه‌ها و نقطه نظرات سازنده اصحاب رسانه مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور کماکان از طرح‌های راهگشا و سازنده در افزایش مشارکت و شور و شوق انتخاباتی استقبال می‌کند، گفت: سال گذشته فراخوان عمومی از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور مبنی بر برگزاری امر خطیر انتخابات در شرایط کرونایی ارائه شد و انصافاً با استقبال خوبی از سوی نخبگان دانشگاهی و اصحاب رسانه‌ای مواجه شد و پس از جمع بندی دیدگاه‌ها و طرح‌های ارائه شده؛ استفاده مفیدی از دیدگاه‌های مطرح شده صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور با اظهار این امر که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه سال جاری مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور است؛ گفت: وزارت کشور با این بینش که اساس و رمز موفقیت در اعتماد سازی عمومی است همواره روشنگری و اطلاع رسانی مؤثر و بهنگام را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و می‌دهد.

سامانی با تشریح این امر که امروز نتیجه این اعتماد سازی را به صورت استقبال بیشتر داوطلبین در ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در کشور شاهد هستیم، گفت: میزان ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی در این دور از انتخابات به رکوردی جدید رسید؛ چنان که بیش از ۲۹۸ هزار نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند که در قیاس با دوره قبل بیش از ۸ هزار نفر و در مقایسه با دوره چهارم بیش از ۳۲ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون هماهنگی وزارت کشور به افزایش آمار ثبت نام بانوان در این دور از انتخابات اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ درصد داوطلبان، از جامعه بانوان کشور بوده‌اند که نسبت به دوره قبل، ۲ درصد و نسبت به دوره قبل تر بیش از ۳ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص استقبال جوانان و نخبگانی دانشگاهی هم گفت: آمارها، استقبال جوانان و تحصیل‌کردگان و اقلیت‌های مذهبی در این دور از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره سابق و رشد را نشان می‌دهد به طوری که بیش از ۷۰ درصد ثبت‌نام کنندگان میانگین سنی ۴۰ الی ۵۰ سال را داشته‌اند.

معاون هماهنگی وزارت کشور به حضور برادران و خواهران اهل تسنن در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: طبق امار ۱۷ درصد ثبت‌نام کنندگان که حدود ۴۳ هزار نفر را شامل می‌شوند از هموطنان اهل سنت هستند.

سامانی در پایان ابراز امیدواری کرد تلاش همه دست اندرکاران انتخابات بر این است که انتخاباتی در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و جلوه جدیدی از همبستگی و وحدت ملی را در کشور در فردای روز انتخابات شاهد باشیم.

کد خبر 5198423 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات شوراها ستاد انتخابات کشور وزارت کشور سید سلمان سامانی انتخابات شورای اسلامی انتخابات 1400 برجام مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه انتخابات 1400 ایالات متحده امریکا عراق اسحاق جهانگیری هیئت دولت ویروس کرونا مذاکرات هسته ای وین قاسم سلیمانی ستاد انتخابات کشور اسلامی شهر و روستا سخنگوی وزارت کشور برگزاری انتخابات اطلاع رسانی هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟