Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان،  «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز (دوشنبه) در جلسه امنیتی که به ریاست «میشل عون»  رئیس جمهور این کشور در مورد تصمیم عربستان مبنی بر جلوگیری از ورود میوه و سبزیجات لبنان با هدف مبارزه با مواد مخدر، تشکیل شده بود، افزود:   قاچاق مواد مخدر از مسیرهای مختلف انجام می‌شود و ما اطمینان داریم که عربستان سعودی و همه کشورهای حوزه خلیج فارس به خوبی می‌دانند که توقف واردات محصولات لبنانی مانع قاچاق مواد مخدر  نمی‌شود و همکاری بین ما به کنترل و محدود کردن شبکه‌های قاچاق کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دولت لبنان و لبنانی‌ها نمی‌پذیرند که به هیچیک از براداران سعودی خود آسیبی وارد شود، افزود: ما علاقه مند به بهترین روابط با برادران عربستانی هستیم و  تاکید می‌کنیم که در جنگ با شبکه‌های لبنانی و عربستانی قاچاق که در بسیاری از کشورها ریشه دوانیده‌اند در کنار عربستان هستیم و افراد مرتبط با این شبکه‌ها را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهیم.  

 «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز در این جلسه با اشاره به ممنوعیت محصولات کشاورزی لبنان توسط عربستان،  گفت: قاچاق از هر طریقی به کشور آسیب می‌زند. 

وی با اشاره به اینکه لبنان علاقه مند به حفظ بهترین روابط با کشورهای عربی و حفظ امنیت و ثبات آن‌ها است از دستگاه‌های امنیتی کشورش  خواست تا در مبارزه با عملیات قاچاق و افرادی که پشت سر این عملیات‌ها هستند سخت گیری کنند.  

عربستان سعودی جمعه گذشته با ادعای کشف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قرص مواد مخدر وارداتی در داخل یک محموله بار انار، ورود میوه و سبزیجات از خاک لبنان را ممنوع اعلام کرد. 

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) ، مقامات سعودی در بیانیه‌ای از ممنوعیت واردات و ترانزیت میوه و سبزیجات از لبنان تا زمان ارائه تضمین از سوی مقامات این کشور مبنی بر توقف قاچاق مواد مخدر خبر دادند و گفتند: تصمیم بر آن شد که از ساعت ۹ صبح  یکشنبه (دیروز) ، از ورود محموله‌های میوه و سبزیجات لبنانی به خاک کشور یا عبور آن‌ها از طریق خاک آن جلوگیری شود. 

طبق این بیانیه، تصمیم مذکور تا زمانی که مقامات ذی صلاح لبنان تضمین‌های کافی و قابل اعتماد مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف ساختن عملیات قاچاق سیستماتیک علیه سعودی را ارائه دهند، به قوت خود باقی است و اجرایی خواهد بود. 
 

برچسب‌ها لبنان مواد مخدر آسیای غربی عربستان سعودی قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان مواد مخدر آسیای غربی لبنان مواد مخدر آسیای غربی عربستان سعودی قاچاق اخبار کنکور میوه و سبزیجات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید