Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:38:48 GMT

رگ‌های مشهد با بیش از ۷۵۰ هزار خودرو مسدود شده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۷۷۴

رگ‌های مشهد با بیش از ۷۵۰ هزار خودرو مسدود شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به افزایش ۴.۵ برابری خودروها در شهر مشهد در طی ۱۵ سال گذشته، گفت: رگ‌های شهر ما با بیش از ۷۵۰ هزار خودرو مسدود شده است.

مسعود ریاضی در نطق پیش از دستور صد و بیست و هشتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، اظهار کرد: تلفات ناشی از تصادفات در جهان سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران این رقم ۱۶ هزار نفر است که در مقایسه کشور ما حدود ۵۰ درصد از میانگین جهانی بالاتر است.

وی افزود: اولین آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات بین سنین ۵ تا ۲۹ سال است. در ایران ۵ درصد از تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه‌های مستقیم تصادفات می‌شود. در واقع هر ایرانی ۱۹ روز از سال را برای تامین هزینه‌های مستقیم تصادفات خود کار می کند و تا بتواند هزینه‌های تصادفات پرداخت کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل‌ و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ۲۰۰ هزار خودرو در سال ۱۳۸۴ در مشهد فعال بوده‌اند که در سال ۱۳۹۸ این رقم به ۹۰۰ هزار دستگاه رسیده است. در واقع آمار خودروهای داخل شهر ۴.۵ برابر شده است. رگ‌های شهر ما با بیش از ۷۵۰ هزار خودرو مسدود شده است و سمن‌های محیط زیست به این مقوله باید تمرکز ویژه داشته باشند.

کاهش  ۵ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در مشهد

وی بیان کرد: با وجود این افزایش خودرو، اقداماتی شایسته‌ای انجام شد و تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف در سال ۱۳۸۴، ۴۸۴ نفر بودند که در سال ۱۳۹۸، به ۲۳۲ نفر رسید و این کاهش ۵ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال گذشته ۴۹ درصد تلفات مربوط به عابر پیاده و ۳۱ درصد تلفات مربوط به موتور سیکلت بوده و در واقع ۸۰ درصد تلفات تصادفات در شهر مشهد مربوط به عابر پیاده و موتور سیکلت بوده است، البته ۲۰ درصد سایر آمار نیز شامل تلفات ناشی از تصادفات دوچرخه نیز می‌شود.

سرعت غیرمجاز عامل ۲۳ درصد تصادفات

وی ادامه داد: ۲۳ درصد تصادفات بر اثر سرعت غیر مجاز رقم می‌خورد. بر اساس بررسی‌ها تصادف با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت شانس زنده ماندن عابر پیاده را به ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. حال اگر سرعت متوسط داخل شهر تنها ۵ درصد کاهش یابد تصادفات منجر به فوت ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بر این اساس باید سرعت تردد در شهر را کم کنیم. 

ریاضی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه شهرداری و پلیس منجر به کاهش سه درصدی مرگ شده و در حوزه عابر پیاده به کاهش ۵ درصدی تلفات رسیده‌ایم. با توجه به این مقوله‌ها می‌توان استنباط کرد که پرداختن به برخی از پروژه‌ها باید در اولویت قرار بگیرد. پروژه حق تقدم عابر پیاده پروژه‌ای بسیار ارزنده بود که قرار بود در قالب آن ۲۴۰ تقاطع شهر شهر مشهد اصلاح شود. بر این اساس تا انتهای سال ۱۳۹۹، ۱۰۰ تقاطع اجرایی شد و برای سال جاری ۴۰ تقاطع در نظر گرفته شده که این آمار نسبت به سال‌های گذشته افت کرده و مدیریت شهری در این خصوص گامی به عقب برداشته است.

وی به موضوع پیاده‌روسازی در این دوره اشاره کرد و افزود: در حوزه پیاده‌روسازی شاهد جدی شدن نهضت پیاده‌روسازی در دوره شورای پنجم بودیم. احترام به پیاده‌رو مداری، احترام به انسان و انسان‌محوری اهمیت دارد که در این دوره به خوبی به آن پرداخته شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این‌که «در چهار سال گذشته به اندازه ۱۰ سال پیش از آن پیاده‌رو ساختیم»، تاکید کرد: مشهد به ۶ میلیون و ۵۰۰ متر هزار مربع به‌سازی پیاده رو احتیاج داشت. تا سال ۱۳۹۷ یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از این میزان اجرایی شده بود و تا انتهای سال ۱۴۰۰ این رقم به دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع خواهد رسید. در واقع هر سال سه میلیارد تومان برای به‌سازی پیاده‌روهای اجرا شده در سال‌های قبل هزینه کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشهد شورای شهر مشهد مسعود ریاضی عضو شورای شهر مشهد خودرو ترافیک حمل و نقل خراسان رضوي منطقه خراسان رضوی ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد رئیس کمیسیون عمران ناشی از تصادفات هزار خودرو عابر پیاده حمل ونقل ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟