Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@21:59:27 GMT

رهایی ووهان از رکود ناشی از کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۹۸۱

شهر ووهان چین که شیوع ویروس کرونا در جهان از آنجا شروع شد، طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ و یک سال پس از فلج شدن فعالیت های اقتصادی در چین، شاهد رشد اقتصادی حدود ۶۰ درصدی بوده است. ناطقان: به نقل از راشاتودی، شهر ووهان چین که شیوع ویروس کرونا در جهان از آنجا شروع شد، طی سه ماهه اول سال 2021 و یک سال پس از فلج شدن فعالیت های اقتصادی در چین، شاهد رشد اقتصادی 58.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصدی بوده است.

شبکه خبری CGTN چین با استناد به اطلاعات مقامات محلی گزارش داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) این شهر در ژانویه تا مارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 357.4 میلیارد یوان (55 میلیارد دلار) رسیده است.

گلوبال تایمز نیز اوایل این هفته با استناد به آمار رسمی گزارش داد که تولید ناخالص داخلی استان هوبئی چین که ووهان در آن واقع شده است نیز برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد رشد اقتصادی بوده است.

تولید ناخالص داخلی این استان در مقایسه با افت 40 درصدی طی سال گذشته در سه ماهه اول سال 2021، 58.3 درصد افزایش یافت و به 987.27 میلیارد یوان (151.4 میلیارد دلار) رسید.

این شهر و کل استان با محدودیت های کرونایی شدیدی روبرو بودند که بیش از دو ماه طول کشید. این ویروس کشنده از ابتدای سال 2020 به سرعت در سراسر چین و دیگر کشورها شیوع یافت. بیشتر مشاغل محلی و کارخانه ها به دلیل این محدودیت ها بسته شدند.

عملکرد این منطقه قسمتی از بهبود گسترده اقتصاد چین را نشان می دهد. چین پس از تبدیل شدن به تنها اقتصاد بزرگی که موفق به رشد اقتصادی در سال همه گیری شد، رکورد 18.3 درصدی را در سه ماهه اول سال 2021 ثبت کرد. منبع: تسنیم برچسب ها: رهایی ، ووهان چین ، رکود ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رهایی ووهان چین رکود کرونا سه ماهه اول سال رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»

ایسنا/یزد سرکارگر یزدی که به دلیل وقوع یک حادثه در زندان به سر می‌بُرد با مهربانی اهالی پویش «دوشنبه‌های رهایی» از زندان آزاد شد.

پویش «دوشنبه‌های رهایی» نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار می‌شود و براساس آن هر دوشنبه، یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب می‌شود و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا می‌کنند.

در همین راستا نیز همزمان با هفته اول اردیبهشت ماه، نمایشگاهی از عکس گروهی این پویش در یزد برپا شد که ماحصل آن اختصاص مبلغ جمع آوری شده از این نمایشگاه برای آزادی یک زندانی دیگر بود.

«سعید حی» مسئول برگزاری این پویش با حضور در ستاد دیه استان یزد ضمن بررسی پرونده آقا رضا سرکارگر بتن‌ریز یزدی که به دلیل وقوع حادثه کارگاهی و عجز در پرداخت مبلغ دیه در بند زندان گرفتار شده بود، مبلغ ۶۵ میلیون تومان را جهت آزادی این زندانی غیرعمد اهدا کرد.

وی در این رابطه گفت: بازدیدکنندگان نمایشکاه عکس گروهی «دوشنبه‌های رهایی» طی چهار روز برپایی این نمایشگاه در مجموع مبلغ ۴۰ میلیون تومان و همین طور دکتر «حاجب مرتاض» پزشک سرشناس یزدی نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مبلغ ۲۵ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی اهدا کرده بود که در مجموع مبلغ ۶۵ میلیون تومان جهت آزادی این مددجو اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • رهایی دو زندانی ازبند با کمک مالی معلم خیرآران وبیدگلی
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف