Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر نخعی ظهر دوشنبه در نشست خبری مجازی با موضوع «فاز سوم واکسن کرونای انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران در کرمان» بیان داشت: واکسن مشترک بین ایران و کوبا در مرحله سوم آزمایشات قرار دارد تا مشخص شود که چقدر می‌تواند ایمنی در بدن انسان ایجاد کند به این منظور قرار است این واکسن در ایران به ۲۴ هزار نفر تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور تست این واکسن هفت شهر انتخاب شده‌اند که کرمان هم یکی از این شهر هاست.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سه هزار نفر از کسانی که ساکن شهر کرمان یا شهرهای اطراف مثل ماهان می‌باشند، می‌توانند برای تزریق این واکسن نام نویسی کنند؛ سه روز است که این فراخوان اعلام شده و تا این لحظه ۸۱۰ نفر داوطلب نام نویسی کرده‌اند.

نخعی تصریح کرد: برای شرکت در این آزمایشات رضایت آگاهانه شرط است و اگر کسی در هر مرحله‌ای از آزمایش منصرف شد می‌تواند از تحقیق خارج شود همچنین کسانی که واکسن را دریافت و عارضه جدی پیدا کنند بیمه مخصوصی وجود دارد که درمانش را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون عارضه جدی مشاهده نشده ضمن اینکه من و همسرم برای دریافت این واکسن نام نویسی کرده‌ایم.

انجام همزمان فاز سوم روی ۴۰ هزار نفر در کوبا

نخعی یادآور شد: کسانی که برای این آزمایش داوطلب می‌شوند نباید تصور کنند که موش آزمایشگاهی هستند بلکه انجام آزمایشات یک واکسن فرصتی برای کرمان است ضمن اینکه در کوبا نیز همزمان با ایران این فاز از آزمایشات روی ۴۰ هزار نفر در حال انجام است.

نخعی ابراز داشت: برای تولید واکسن در فازهای اول و دوم حجم نمونه کمتری انتخاب می‌شود تا مشخص شود که آیا عوارضی در بر دارد و اثربخشی آن چقدر است و در صورتی که اثر بخشی واکسن کم یا واکسن آسیب‌رسان بود در همان فاز متوقف می‌شود اما اگر عوارض جدی به همراه نداشت وارد فاز سوم آزمایشات با نمونه‌های بیشتر می‌شود.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در فاز اول این واکسن بر روی ۴۰ نفر و در فاز دوم بر روی یک هزار نفر در کوبا انجام شده و نتایج امیدوارکننده‌ای دربرداشته است. عوارض این واکسن جزئی و اثربخشی آن بالای ۸۰ درصد بوده است به همین دلیل قرار دادی مابین انستیتو پاستور ایران و شرکت کوبایی منعقد شده تا نتایج نهایی که به دست آمد خط تولید آن در کشور ما هم راه اندازی گردد.

وی در خصوص نحوه شرکت در این تحقیق گفت: برای شرکت در آزمایشات کسانی که علاقه مند هستند از بین رده‌های سنی ۱۸ تا ۸ ساله انتخاب می‌شوند که باید ابتدا به سایت www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند و سوالاتی که مطرح شده را پاسخ دهند که از مهمترین بخش‌های این فرم نامنویسی رضایت آگاهانه است.

وی افزود: بعد از نهایی شدن نام نویسی زمان و تاریخ مراجعه فرد اعلام می‌شود که باید در موعد مقرر به مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی واقع در شهر کرمان حد فاصل چهارراه فرهنگیان و امیرکبیر مراجعه کند. در تمامی مراحل اگر فرد سوال داشته باشد می‌تواند از طریق شماره ۳۷۵۰ از تلفن ثابت یا ۰۳۴۳۷۵۰ با تلفن همراه آن را مطرح کند.

نخعی تصریح کرد: از هفته آینده واکسیناسیون در شهر کرمان آغاز خواهد شد همچنین در زمان نام نویسی سوالاتی در سایت پرسیده می‌شود از جمله اینکه فرد بیماری خاصی دارد یا خیر. روز اول دریافت واکسن از افراد خون گرفته و تست‌ها انجام می‌شود، ضمن اینکه در این مرحله برخی افراد مثل زنان باردار حذف می‌شوند.

نخعی یادآور شد: این واکسن در دو دوز به فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود و در این مدت اگر فرد عارضه به همراه نداشته باشد می‌تواند با شماره‌ای که اعلام شده تماس بگیرد تا اقدامات لازم در خصوص او انجام شود.

نخعی یادآور شد: در فاز سوم آزمایشات به جز ایران، پاکستان و ویتنام و چند کشور دیگر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند اما ایران شریک اصلی تولید این واکسن محسوب می‌شود.

آغاز تزریق واکسن کوبایی - ایرانی از هفته آینده در کرمان

نخعی افزود: شهرهای ساری، بابل، زنجان، همدان، اصفهان، یزد و بندرعباس نیز در این آزمایشات شرکت خواهند کرد ضمن اینکه اصفهان از امروز تزریق را شروع کرده است و کرمان نیز هفته آینده کار تزریق را آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه چقدر امیدواری نسبت به موفقیت این واکسن وجود دارد بیان داشت: به احتمال بسیار زیاد این واکسن موفق خواهد شد؛ چنانچه نتایج فاز سوم نیز امیدبخش شود از نیمه دوم تابستان پیش‌بینی می‌شود که این واکسن بتواند تاییدیه‌های نهایی را بگیرد و وارد فاز تولید انبوه شود.

کد خبر 5198449

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن کرونا کوبا ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محدودیت های کرونایی اردبیل ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 عکس استانها نام نویسی هزار نفر فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود

"شب نغمه‌های اذان ایرانی" ۲۲ اردیبهشت‌ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این برنامه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه های موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعه‌ای از آثار مناجاتی را اجرا می‌کند.

آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان ها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذن‌زاده و نیز استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان‌گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی در خصوص " شب نغمه‌های اذان ایرانی " گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود 110 سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان می‌گفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می‌کرده است. همان‌طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذن‌زاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان می‌دهد.

تامین مالی سینما، تئاتر و موسیقی از طریق بازار سرمایه

وی افزود: ما می‌توانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی ، تمام ایرانی ها را با حفظ و روایت اذان  آشتی دهیم. اذان می‌تواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد چرا که تمام جملاتش گفت‌و‌گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تأثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.

امینی ادامه داد: اجرای اذان ایرانی به عقیده من می‌تواند یکی از بزرگترین اتفاقات در پرورش نسل جوان جدید ما باشد. وقتی این نسل بتواند اذان را با نغمات قومی و ملی خود بشنود می‌تواند جملات زیبای اذان را اجرا و زمزمه کنند. اذان یک اجرا مختص به اوقات شرعی نیست. موسیقی ملی ما قابلیت‌های والایی دارد که وقتش رسیده به آن اصالت برگردیم و بی‌اعتنایی‌هایی که به موسیقی ملی ایران شده است را پایان دهیم و بدانیم این موسیقی نیاز به برنامه و حمایت دارد.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: بنده تشکر می‌کنم از حجت الاسلام مهدی خاموشی که از این طرح در سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت کردند. همچنین تشکر می‌کنم از استاد مهدی وجدانی وتیم اجرایی پژوهشی ویژه ثبت میراث ناملموس فرهنگی در سازمان میراث فرهنگی و مدیریت علیرضا ایزدی که لوح ثبتی پرونده اذان‌گویی با نغمات موسیقی اصیل دستگاهی آوازی ایران  را برای ما ثبت کردند و تشکر از استاد احمد مراتب که قبول کردند در برنامه ما حضور یابند و خاطره اذان‌گویی ایشان بر بام کعبه به عنوان دومین نفر بعد از بلال حبشی و اولین ایرانی را برای ما روایت کنند.

گفتنی است در اولین  اجرای " شب نغمه‌های اذان ایرانی " در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • جدایی ستاره کوبایی - لهستانی از پروجا ایتالیا