Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، در عصر ارتباطات که اینترنت پرسرعت و شبکه‌های قوی تلفن همراه در سایر استان‌ها و یا شهرستان‌ها پیشرفت خوبی دارد، خارج از شهر میمند آنتن دهی تلفن همراه رضایت‌بخش نیست و به تبع آن اینترنت هم قطع است.

آنتن دهی ضعیف و در دسترس نبودن شبکه‌های تلفن همراه از دغدغه‌ها و مشکلات عمده مردم روستای گنک و حومه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه ارتباطات درحالی‌که روستاهای سایر استان‌ها زیر پوشش نسل‌های جدید تلفن همراه می‌رود در بسیاری از روستاهای بخش میمند فیروزآباد، پدیده‌ای به نام ارتباطات در عصر ارتباطات ناشناخته مانده است.

برخی از اهالی روستای گنک شهر میمند فیروزآباد در گفت‌وگو با فارس از ضعف آنتن دهی تلفن همراه و نبود اینترنت گلایه داشته و در برقراری ارتباط با مشکل مواجه می‌باشند.

 به همین منظور اهالی این روستا با اتکا به پیگیری سایت خبرگزاری فارس خواستار احقاق حقوق خود شده و در سامانه فارس من با موضوع "اینترنت همراه در روستای گنک وجود ندارد" پا پیش گذاشته و از مسئولان مطالبه کرده‌اند که توضیح آن که به شرح ذیل است؛

"علی‌رغم سال‌ها پیگیری و مطالبه مردم، برخلاف گزارش و ادعای مسئولان که مدعی هستند اینترنت 4 جی روستای گنک را پوشش می‌دهد، متأسفانه این روستا هنوز از اینترنت همراه بی‌بهره است.

همراه اول، ایرانسل و های وب هم بر خلاف ادعای این اپراتور، هیچ آنتن دهی در روستا ندارد و با مودم ارسالی از دفتر وزارت ارتباطات برای دهیاری تست‌شده و هیچ آنتن دهی وجود ندارد."

ازاین‌رو خبرنگار خبرگزاری فارس در فیروزآباد موضوع را پیگیری نمود.

رئیس شورای شهرستان فیروزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به نصب و راه‌اندازی لینک رادیویی جدید از سایت صحرا سفید به مرکز مخابرات میمند جهت توسعه ارتباطات اینترنت مناطق روستایی در پروژه (uso) جهت راه‌اندازی اینترنت این منطقه نیازمند نصب آنتن و یونیت Rru می‌باشد.عباس شریفی افزود: به‌طورکلی ۵۰ درصد از این پروژه انجام‌شده اما هدف نهایی این پروژه صورت نگرفته است

رئیس شورای شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب آنتن دهی مناسب و همچنین عدم پوشش اینترنت با پیگیری خوب و مجدانه دکتر فروردین، فرماندار شهرستان، بخشدار میمند و همچنین رئیس مخابرات شهرستان فیروزآباد در آذرماه سال ۹۹ مراحل اولیه راه‌اندازی سایت پرزیتون انجام شد و تقریباً در اوایل دی‌ماه ۹۹ این سایت راه اندازی شد که فقط روستاهای پرزیتون و ابگل را پوشش داد.وی ادامه داد: در خصوص پیگیری‌های انجام شده و وضعیت اینترنت روستاهای شرقی بخش میمند که به نام مجموعه دهستان پرزیتون نامیده می‌شود، جلساتی در این خصوص در شورای شهرستان فیروزآباد با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار فیروزآباد در مهرماه انجام شد.

روستاهایی همچون گنک و صحرا سفید کماکان از این موهبت بی‌بهره‌اند

وی با اشاره به وضعیت سایت صحرا سفید از مجموعه دهستان پرزیتون بخش میمند نیز بیان داشت: تقریباً نیمی از کار انجام شده است و متأسفانه روستاهایی همچون گنک و صحرا سفید کماکان از این موهبت بی‌بهره‌اند.

شریفی همچنین با بیان وضعیت آنتن دهی و اینترنت همراه اول و ایرانسل در برخی دیگر از روستاها ابراز داشت: وضعیت اینترنت روستاهای امیرسالار، مرادآباد، تنگ‌ریز، عزیزآباد، جانی آباد، بنه خفرک و حتی قریب به اتفاق روستاهای شمالی و غربی بخش یا فاقد اینترنت و آنتن یا اینکه وضعیت مطلوبی وجود ندارد. ایشان متذکر شدند با توجه شرایط تحصیلی دانش آموزان از طریق فضای مجازی این امر لازم به پیگیری بیش‌ازپیش مسئولان خواهد بود.

به دلیل موقعیت جغرافیایی روستای گنک تغییری در آنتن دهی و اینترنت روستا ایجاد نشد

غلامعلی ظهرابی در گفت‌وگو با فارس گفت: سال ۹۹ ارتقا آنتن و اینترنت تلفن همراه برای حدود ۱۰ روستای شرق میمند انجام شد که روستای گنک هم جز این ۱۰ روستا بود.

وی افزود: اما متأسفانه به دلیل موقعیت جغرافیایی روستای گنک تغییری در آنتن دهی و اینترنت روستا ایجاد نشد.

بخشدار میمند ادامه داد: پیگیری بخشداری از طریق مخابرات شهرستان و اداره کل مخابرات استان فارس هم انجام شد که با وعده‌هایی همراه بود، اما هنوز محقق نشده است.

ظهرابی بیان داشت: روستای گنک بخش میمند فیروزآباد دارای ۷۰۰ نفر جمعیت بوده که با توجه به نیاز مبرم و مهم این روزهای کرونایی به‌خصوص آموزش مجازی و تحصیل دانش آموزان در این مدت مردم را با مشکلات و دغدغه زیادی همراه ساخته است.

لزوم تقویت اینترنت در روستاهای میمند

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به ضعیف بودن بسترهای اینترنت در روستاها و مناطق محروم شهرستان‌های فیروزآباد و بخش میمند برای استفاده دانش‌آموزان، لازم است ادارات ذی‌ربط نسبت به تقویت اینترنت و زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای آموزش دانش‌آموزان حتی در دورترین روستا متعهد باشند.

وی افزود: در حال حاضر از مناطق مختلف روستایی و شهری، معلمان، اولیا، مدیران و دانش‌آموزان پیگیر امکانات مدارس، وضعیت سامانه آموزش، عدم آنتن دهی و ضعف اینترنت هستند که باید ما پاسخگوی مردم باشیم و مدیران کل حتماً به قول‌های خود پایبند باشند.

تعهد مسئولان نباید فقط روی کاغذ باشد

محمدمهدی فروردین با اشاره به قول مدیران کل در خصوص تخصیص اعتبارات و انجام برخی از پروژه‌ها در شهرستان‌ها، ادامه داد: مدیران کل اگر قولی را در میان مردم می‌دهند این قول تعهد ایجاد می‌کند و حتماً باید به قول خود عمل کنند و وعده‌ها روی کاغذ نماند که در غیر این صورت باید پاسخگوی مردم و مسئولان باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، ما همچنان منتظر اقدام عملی مسئولان هستیم تا با رفع این مسئله، مشکلات تعداد زیادی از اهالی در مناطق روستایی را رفع کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم فیروزآباد فارس میمند محمد مهدی فروردین اینترنت روستا گنک شهرستان فیروزآباد میمند فیروزآباد خبرگزاری فارس اینترنت روستا گفت وگو دانش آموزان شهرستان ها تلفن همراه راه اندازی اینترنت هم آنتن دهی بخش میمند صحرا سفید انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!