Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با حدود هشت هزار و ۶۰میلیارد تومان کاهش به حدود ۱۱۲هزار و ۵۳۸میلیارد تومان رسید. کاهش سه هزار و ۱۸۸میلیارد تومانی ارزش شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (از گروه محصولات شیمیایی)، بیشترین تاثیر را بر این افت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرکت پتروشیمی مارون با ۸۴۷میلیارد تومان افت و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با کاهش ۶۴۲میلیاردی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند.

در پایان فروردین ماه، مالکیت «تاپیکو » در صنعت محصولات شیمیایی، بیش از ۶۲درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی «تاپیکو» را به خود اختصاص داده است. 

گروه استخراج کانه‌های فلزی با حدود ۱۳درصد و گروه مواد و استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با حدود ۱۱درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین قرار دارند.

پربیننده ترین احتمال به تعویق افتادن جلسه سران قوا درباره بورس / بانک مرکزی نظارت بیشتری بر نرخ‌های سود بین بانکی داشته باشد سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش (۵اردیبهشت ۱۴۰۰) / کابوسی که تمامی ندارد! گزارش بورس چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حمایت از بورس سیاست همیشگی دولت است / ضرورت تلاش مداوم برای ممانعت از رکود بازار سرمایه ارزش سهام عدالت من (۵اردیبهشت ماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین تاپیکو تاپیکو سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن اظهار خرسندی از همزمانی جشن ۳۴ سالگی شرکت با آغاز مدیریت وی، هلدینگ ثمسکن را تولیدکننده اصلی‌ترین محصول مورد نیاز مردم دانست و گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری‌ای مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت یکصد هزار واحد مسکونی با نگاه به ظرفیت و توان مجموعه اشاره کرد و گفت: این پروژه با سبدی تحت سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

جعفری گفت: همگی باید تلاش کنیم تا برند ثمسکن به برترین برند کشور در حوزه تخصصی خود مبدل شود و بتواند علاوه بر بازار داخلی در خارج از کشور نیز به خوشنامی فعالیت کند. چه بسا این امکان با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و سرمایه‌گذاری شرکت وجود دارد.

وی افزود: هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک معظّم مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!