Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:18:41 GMT

۵۰۰ هکتار مزرعه گندم‌ شهرستان ری توسط پهباد سمپاشی شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۷۲۹۳

۵۰۰ هکتار مزرعه گندم‌ شهرستان ری توسط پهباد سمپاشی شد

جبرئیل برادری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استفاده از پهباد در سمپاشی مزارع با وجود افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه ها موجب کاهش تخریب مزارع و افزایش بهره وری می شود.

وی با بیان اینکه در سمپاشی با تراکتور(توروبو لاینر) ماشین آلات کشاورزی باید وارد مزارع گندم و جو شوند، خاطرنشان کرد: ورود ماشین آلات موجب تخریب محصول نهایی می شود از همین جهت استفاده از پهباد منطقی تر و با صرفه تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادری اضافه کرد: استفاده از پهباد در کشاورزی یک حرکت مهم ترویجی است که درسطح  شهرستان ری و در بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه برای سمپاشی مزارع گندم  علیه آفات سن مادر  آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از پهباد برای سمپاشی مزارع یک تکنولوژی زیست محیطی در راستای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است، افزود: سم کشاورزی در نوع سمپاشی به شکل میکرو ذرات و بدون نیاز به مخلوط شده با آب بر روی محصولات کشاورزی ریخته می شود.

برادری یادآور شد: اکثر کشاورزان شهرستان ری بخاطر اقلیم منطقه سم ها را با آب های شور موجود مخلوط می کنند که همین امر موجب کاهش قدرت اثرگذاری سم می شود ولی در تکنولوژی پهباد نیازی به آب نیست.

وی در خصوص سایر مزایای استفاده از پهباد در کشاورزی بیا داشت: کاهش مصرف آب، سم، کود و در کل هزینه های تولید، جلوگیری از تخریب مزارع و محصولات در زمان گل دهی و افزایش کمی و کیفی محصولات، حفظ سلامت کشاورز و محیط زیست از مزایای استفاده از پهباد در بخش کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری گندم اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری گندم وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری گندم اراضی کشاورزی اخبار کنکور استفاده از پهباد شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی