Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  در حالیکه کرونا در ترکیه بشدت این کشور را درگیر کرده است، یک شرکت داروسازی ترکیه دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد در هفته‌های جاری واکسن روسی ضد کرونای «اسپوتنیک وی» را در ترکیه تولید کند.

به نوشته وبگاه «دوار» صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز اعلام کرده است که تولید واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی تا چندی دیگر در ترکیه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربیانیه‌ای بدین منظور آمده است که ترکیه و روسیه با همکاری مشترک با هم اولین واکسن ضد کروتای ثبت شده در جهان را تولید می‌کنند.

روسیه اعلام کرده که با یک شرکت دیگر ترکیه‌ای نیز در حال مذاکره برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی در ترکیه است. گفته می‌شود واکسن اسپوتنیک وی ساخت ترکیه مصرف داخلی و صادراتی دارد.

اخیرا یک مقام ارشد روسیه گفت که به جای همکاری با روسیه و خرید واکسن اسپوتنیک وی که اولین واکسن ثبت شده برای مقابله با کووید-۱۹ بوده ، تلاش‌های زیادی صرف انکار موجودیت این واکسن و حتی خدشه وارد کردن به اعتبار آن شده است.

وزیر بهداشت ترکیه اخیرا گفته بود که در این زمینه قصد همکاری با روسیه را دارد. واکسن روسی اسپوتنیک از بهترین‌ها در جهان برای مقابله با بیماری کروتاست و بسیاری از کشورها در حال استفاده از آن هستند.

رئیس جمهور ترکیه  اخیرادر پایان نشست کابینه ه از اتخاذ تدابیر جدید در ماه مبارک رمضان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

 «رجب طیب اردغان» رئیس جمهور ترکیه از اعمال مقررات جدید  برای کاهش شیوع کرونا خبر داد. بر این اساس، مراکز آموزشی این کشور به جز پایه نهم و دوازدهم از طریق آموزش راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهند. کافه‌ها و رستورانها نیز بر اساس قوانین محدود کننده ممنوع از فعالیت هستند و تنها غذاهای بیرون بر به مشتریان ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه روسیه واکسن تولید واکسن اسپوتنیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است