Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه «محفل دوست» خبر داد و گفت: در این برنامه فضاهای باز سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در اختیار مساجد، حسینیه‌ها، هیئات و محافل قرآنی قرار می‌گیرد. این ابتکار در ایام محرم سال گذشته در سازمان فرهنگی هنری انجام شد و تعدادی از فضاهای باز که قابلیت اجرای مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشت، در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت تا بتوانند با امکانات سازمان فرهنگی هنری مراسم مذهبی را برای مردم برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تجربه بسیار موفقی بود و با توجه به بیانیه ستاد ملی مقابله با کرونا که اجازه برگزاری مراسم در شب‌های قدر را به مدت دو ساعت و در فضای باز صادر کرده، امسال نیز این پیش‌بینی را کرده‌ایم و حدود ۵۰ نقطه در سازمان فرهنگی هنری آماده شده که همه مساجد، حسینیه‌ها، هیئات و محافل قرآنی شهر تهران می‌توانند با هماهنگی قبلی از این فضاها بهره ببرند و در شب‌های قدر برنامه‌هایشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با امکانات سازمان فرهنگی هنری اجرا کنند.

فاطمیان‌پور تصریح کرد: همچنین در حال مذاکره با بخش‌های مختلف شهرداری تهران هستیم تا علاوه بر مراکز سازمان فرهنگی هنری، از سایر ظرفیت‌های مدیریت شهری نیز برای برگزاری مراسم احیا استفاده شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: مسئولان هیئت‌ها و محافل می‌توانند برای رزرو فضاهای باز سازمان فرهنگی هنری از سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه با سامانه ۱۸۳۷ تماس بگیرند یا به شماره ۰۹۰۲۵۳۶۹۶۴۶ در پیام‌رسان واتساپ پیام بفرستند تا اطلاعات لازم را درباره اماکن موجود دریافت کنند و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم انجام شود.

**مسابقه آنلاین «رازهای آسمانی»/ معرفی برندگان در شب عید فطر

این مسابقه با شعار به وقت خدا و با هدف انس با قرآن و همچنین گسترش فرهنگ حلم، صبر، احترام، آرامش و مهربانی در روابط فردی، جمعی و خانواده برگزار می‌شود.

 مسابقه رازهای آسمانی

سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران مسابقه آنلاین "رازهای آسمانی" همزمان در ماه مبارک رمضان از تاریخ 7 تا 21 اردیبهشت ماه مصادف با 14 تا 28 ماه مبارک رمضان به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

رضا دوستعلی، مدیر فرهنگی، هنری منطقه ۴ و دبیر ویژه‌ برنامه «رازهای آسمانی» درباره این رویداد گفت: امسال با عنایت به تجربه‌های گذشته مسابقه «رازهای آسمانی» همزمان با اجرای ویژه برنامه «بر آسمان جانان» سازمان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار، از طریق فضای مجازی و به صورت فراگیر اجرا می‌شود.

رئیس فرهنگسرای اشراق در تشریح مسابقه رازهای آسمانی افزود: این مسابقه با شعار به وقت خدا و با هدف انس با قرآن و بهره‌برداری از متون مرجع دینی با محوریت قرآن کریم و همچنین گسترش فرهنگ حلم، صبر، احترام، آرامش و مهربانی در روابط فردی، جمعی و  خانواده برگزار می‌شود.

رضا دوستعلی همچنین اظهار داشت: ایجاد جریان فرهنگی در شهر و ماه نزول قرآن، فراهم آوردن زمینه‌های گسترش فضایل اخلاقی در جامعه و همچنین ایجاد فضای شادابی و نشاط معنوی و تمایز آن با سایر ماه‌ها با تاکید بر رمضان‌المبارک بودن این ماه از اهداف عملیاتی مسابقه «رازهای آسمانی» است.

دوستعلی اضافه کرد: این مسابقه تحت عناوین و موضوع‌هایی از جمله صله رحم، تقوی، پاک‌زبانی، انصاف و عدالت ، توکل، تهجد، اخلاق، مجاهدت، صبر و حلم، امید و سلامت است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 همچنین تصریح کرد: مسابقه به مدت 15 شب از 14 رمضان تا شب عید فطر برگزار خواهد شد. این برنامه، یک مسابقه برخط (آنلاین) با موضوع‌های 15 گانه از تاریخ 7 تا 21 اردیبهشت‌ماه 1400 از ساعت 18 هر روز برگزار می‌شود. هر شب 4سوال چهارگزینه‌ای با توجه به موضوع‌های روز و از طرف کارشناسان مذهبی و با محوریت قرآن  طراحی خواهد شد که مخاطبان به سوالات جواب خواهند داد. 15 جایزه 2 میلیون تومانی به کسانی که در طول 15 روز مسابقه، بیشترین امتیازات را کسب کنند اهدا خواهد شد.

دبیر مسابقه رازهای آسمان از علاقه مندان خواست در کانال روبیکا به نشانی  https://rubika.ir/Eshragh  عضو شوند و یا سوالات مسابقه  «رازهای آسمانی» در صفحات اینستاگرام فرهنگسراهای شهر تهران دریافت کنند و پاسخ سوالات را به شماره تلفن09393428043 با قید کد ملی ارسال فرمایند.

رئیس فرهنگسرای اشراق در انتها یادآور شد: قرعه‌کشی نهایی در روز شب عید فطر 22 اردیبهشت ماه انجام و برگزیدگان معرفی خواهند شد.  

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک https://rubika.ir/Eshragh به کانال مسابقات رازهای آسمانی بپیوندند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 1837 تماس حاصل نمایند. همچنین برای اطلاع بیشتر به صفحه اینستاگرام فرهنگسرای اشراق به نشانی Eshragh.farhangsara @ و به سایت eshragh.farhangsara.ir مراجعه نمایند

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ شب های قدر احیا سازمان فرهنگی هنری رازهای آسمانی برگزاری مراسم اردیبهشت ماه شب های قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و  قرائت پیام ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و رهنمودهای ایشان در آستانه چهارمین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت؛  سید جواد جعفری مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ، بر ضرورت کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی برای مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید در برگزاری برنامه‌های موضوعی این دوره از جشنواره تأکید کرد و گفت: حضور فعال دانش آموزان دانشجویان، اساتید و عموم مردم در این جشنواره، مطلوب ماست.

در ادامه نشست شیوایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس ضمن تشکر از موسسه فرهنگی و هنری امامت و حاضرین در جلسه ضمن ابراز خرسندی از سهیم شدن واحد پردیس در برگزاری یکی از برنامه‌های موضوعی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در سال جاری ، آمادگی واحد پردیس را برای هرگونه همکاری با سایر واحدهای استان تهران جهت هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از جشنواره اعلام کرد.

هم‌چنین حجت‌الاسلام حسین‌خانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد پردیس با بیان احادیثی از ائمه اطهار علیهم‌السلام  در خصوص لزوم اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی،  به‌ویژه از طریق برنامه‌هایی نظیر جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت که با قالب‌های جذاب هنری ارتباط خود را با مخاطب برقرار می‌نماید تأکید کرد: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها برای واحدهای دانشگاهی موجب برکت خواهد بود .

در این نشست درباره عناوین برنامه‌ها و تاریخ برگزاری جشنواره در هر یک از استان‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ادامه نشست جدول زمان‌بندی و توزیع امتیازات شاخص‌های برنامه‌های برتر و شرح و توضیح وظایف مسئول محترم دبیرخانه جشنواره مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد در هر یک از برنامه‌ها با محوریت زیارت جامعه کبیره پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

 هم‌چنین به‌منظور  بارگذاری تمامی آثار ارسالی به جشنواره و مستندات شاخص‌های ارزیابی جشنواره از طریق سایت emamat.iau.ir ،کارگاه دو روزه آموزشی برای راهبران سایتو  رابطان خبر برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • هنری که لاکچری شده!
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران