Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء سیزدهم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد:  درس‌های حکمرانی حضرت یوسف علیه‌السلام در آیات ۵۴ و۵۵ سوره یوسف بسیار مهم است و می‌تواند الگویی برای یک دولت اسلامی باشد.

وی افزود: بعد از اثبات بی‌گناهی حضرت یوسف علیه‌السلام، حضرت به منصب موضوعات اقتصادی گمارده شد چراکه حضرت هم متعهد و هم کاردان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت یوسف علیه‌السلام با ایجاد دولت تمدن ساز ۱۴ ساله،  عدالت اجتماعی، برنامه اقتصادی و اجتماعی در دوران قحطی اجرا کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های حکمرانی حضرت یوسف علیه‌السلام پیوند مبانی عقیدتی و خداباوری بود.

وی یادآور شد: در معرض انتخاب قرار دادن و بازگو کردن ویژگی‌های خود به عزیز مصر و مردم، اهمیت مسائل اقتصادی و قبول منصب خزانه‌داری و سامان دادن به مسائل اقتصادی، نظارت بر مصرف و کنترل مصرف، ذخیره‌سازی تولیدات کشاورزی، صرفه‌جویی در شرایط سخت اقتصادی، تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، از بین بردن استثمار طبقاتی و ایجاد عدالت اجتماعی، عدم پیروی از افکار و گروه‌های انحرافی، ترجیح تقوا بر رفاه و خوش‌گذرانی، تقدم تعهد بر تخصص در امور مدیریتی، پیشگامی در تحمل سختی‌ها و به‌کارگیری نیروهای جوان از دیگر اصول حکمرانی و مدیریتی حضرت یوسف علیه‌السلام است که می‌تواند بهترین الگو برای یک دولت اسلامی باشد.

 سخنران حرم بانوی کرامت افزود: گاهی کنترل بر مصرف از اصل تولید مهم‌تر است و در جامعه‌ای که اختلاف طبقاتی و مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد نمی‌توان به‌درستی مدیریت کرد به همین خاطر حضرت یوسف علیه‌السلام با کنترل مصرف و برطرف کردن شکاف طبقاتی و تبدیل تهدید قحطی به فرصت ذخیره‌سازی و مصرف درست توانست کشور مصر را نجات بدهد.

وی خاطرنشان کرد: کارگزار دولت اسلامی باید برمدار تقوا و دستورات الهی حرکت کند و قرار گرفتن مسئولین در شرایط سخت در راستای درک وضعیت فقرای جامعه یک امر ضروری است.

حاج ابوالقاسم اظهار کرد: تعریف انسان از خود در برخی از موارد مانعی ندارد و انسان می‌تواند ویژگی‌های خود را معرفی کنند و با توجه به انتخابات پیش روی، نامزدها می‌توانند خصوصیات و ویژگی‌های خود را صادقانه بیان کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: از طریق عدالت اقتصادی می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرد به همین خاطر یکی از شاخص‌های دولت اسلامی، ایجاد عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان نامزدهای انتخابات دولت اسلامی انتخابات حضرت یوسف علیه السلام ویژگی های خود دولت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احسان محمدحسینی مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت با اعلام فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: در فرایند انتخاب نمایندگان، تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

بیشتر بخوانید؛ لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به این ترتیب فهرست مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳- سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. مرحله اول انتخابات نیز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229479 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم