Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشری آنلاین، وضعیت وخیم هند در مهار و درمان ویروس و بیماران کرونایی به معضلی جهانی تبدیل شده است. کمبود اکسیژن و امکانات درمانی این کشور، توقف صادرات واکسن و داروهای مرتبط و البته صادرات پرقدرت ویروس جهش یافته هندی کشورهای دیگر جهان را درگیر بحران هند کرده است.

نخست‌وزیر هند: «طوفان» کرونا کشور را تکان داده است | کرونا هر چهار دقیقه یک نفر را در دهلی نو می‌کشد

جپن تایمز در خبری از سویه‌هایی با جهش دوگانه و سه گانه در هند خبر داد که نسبت به واکسن مقاوم هستند؛ اگرچه مشخص نیست که آیا این نوع جدید به گسترش انفجاری موارد عفونت دامن زده اما وجود سویه جدید بسیاری از ناظران را که از تأثیر آن بر اثربخشی واکسن‌ها می‌ترسند ، نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هیچ نتیجه‌گیری قطعی در مورد اثربخشی واکسن بر روی نوع جدید وجود ندارد. اما کشورهای دیگر، سازمان‌های بهداشتی جهانی و متخصصان در حال جمع آوری اطلاعات، ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به انواع مختلف و نه فقط اطلاعات موجود در هند هستند.

یک مقام ارشد دولت ژاپن اذعان داشت که کنترل کردن سویه جدید اگر شروع به گسترش بیشتر کند "دشوار" خواهد بود. تا کنون بیش از ۲۰ مبتلا به گونه جدید کرونا در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش رویترز، سویه هندی کرونا به سوئیس و یونان نیز رسید؛ ایتالیا نیز سفرهای از مقصد هند را ملغی کرده است با این حال ثروتمندان این کشور با پرداخت هزینه‌هایی بسیار زیاد و با هواپیماهای شخصی خود از این کشور خارج می‌شوند و بر اساس اخبار به مقصد دبی پرواز می‌کنند.

هند در هفته اخیر رکوردهای سرسام‌آوری از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. این فاجعه، هند را که پایگاهی مهم در داروسازی و تولید واکسن کرونا بوده است دچار بحران کرده است، بحرانی که موجب نگرانی دیگر کشورهای جهان نیز شده است.

کمبود شدید در برنامه جهانی توزیع واکسن کواکس | علت چیست؟ کد خبر 597553 برچسب‌ها دبی كروناويروس هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دبی كروناويروس هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ماجراجویی تراکتور و سپاهان بدون حضور سرخابی ها؛ جامی برای فرار از بحران و انتقاد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد