Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:52:37 GMT

بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران رقیب هم نیستند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۸۰۲۷

بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران رقیب هم نیستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، زبیده جلال با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های دو کشور چین و هند در بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران، این دو بندر را نه رقیب یکدیگر، که همکار خواند و گفت: من فکر می‌کنم که بنادر چابهار و گوادر می‌توانند همکار باشند. هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد. ما دوستی طولانی با ایران داریم و این دوستی به همین شکل با چین نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت مشترک همکاری سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری خلق چین، افزود: بنابراین هر سه کشور می‌توانند با هم کار کنند، با هم به جلو پیش بروند و با همدیگر توسعه پیدا کنند.

گفتنی است سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار ایران و چین در بندر گوادر پاکستان، باعث شد این گمان به وجود بیاید که ایران و پاکستان در عرصه تجارت دریایی به رقبای یکدیگر تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که بهره‌برداری از بندر چابهار در انحصار یک کشور نیست و تمام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، به شرط تأمین منافع ایران می‌توانند در بندر چابهار فعالیت کنند.

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در اظهاراتی مشابه وزیر پاکستانی، دو بندر چابهار و گوادر را شرکای یکدیگر خوانده و از حضور دیگر کشورها از جمله چین در بندر چابهار استقبال کرده بود.

کد خبر 5198498

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پایانه مرزی پاکستان بندر چابهار بندر گوادر ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت تولید نفت بازار سرمایه قیمت طلا بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی پروازهای خارجی هندوستان بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد

جواد سپاهی   اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.

وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.

وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.

فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.

وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: خبرهای تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد