Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: عملکرد اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی سیستان‌ و بلوچستان منجر به وقوع بن بست در جریان اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان شده است. - اخبار استانها -

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: صبح امروز به همراه محمد سرگزی نماینده مردم زابل با وزیر اقتصاد در مورد مسائل مهم اقتصادی استان از جمله شرایط ممتاز تجاری و ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی استان با توجه به پتانسیل‌های مرزی که می‌تواند فرصت‌های مهمی را برای اشتغال جوانان استان رقم بزند بحث و گفت‌وگو داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار که برخی از معاونین وزیر اقتصاد حضور داشتند، ما با اشاره به گزارش‌های منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که به رصد فضای کسب و کار استان‌های کشور اقدام می‌کنند، تاکید داشتیم که متاسفانه استان سیستان و بلوچستان همواره بدترین محیط کسب و کار را در مقایسه با سایر استان‌های کشور داشته که این امر در کنار مشکلات زیرساختی استان هزینه های سربار فراوانی را بر تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان تحمیل کرده است.

احتمال ورود کرونای هندی به سیستان و بلوچستان/ موج جدید شیوع کرونا جدی گرفته نشدتکاور قرارگاه عملیاتی عمار سیستان و بلوچستان حین ماموریت به شهادت رسیدسرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات در سیستان و بلوچستان است

وی ادامه داد: همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر و استراتژیک استان در حوزه تجارت فرامرزی، تاکید داشتیم عدم استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت‌های بالقوه موجود در گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان سبب شده تراز تجاری سیستان و بلوچستان همواره منفی بوده و این استان صرفاً یک معبر ترانزیتی برای کالاهای تولید شده در خارج از استان باشد.

مالکی گفت: در این جلسه با اشاره به شاخص نسبت تسهیلات به سپرده به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های تعمیق مالی در اقتصاد استان، عنوان کردند که مقدار این شاخص بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی در استان 56 درصد است و رتبه استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور از منظر شاخص مذکور 27 است؛ این در حالی است که استان‌هایی چون ایلام، چهارمحال و بختیاری،کردستان و ... که شرایط فرهنگی مشابه سیستان و بلوچستان دارند در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی داشته و در رده‌های اول و دوم و ... قرار دارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: همچنین عدم همکاری بانک‌های استان را محصول انفعال و عدم توانایی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اعلام و تاکید داشتیم تضعیف جایگاه اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان دستگاه ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان که موجب وارد آمدن زیان‌های غیرقابل جبران به استان و مردم محروم آن شده، به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

وی تصریح کرد: در این نشست ضمن اعلام نارضایتی شدید از عملکرد اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان که منجر به وقوع بن بست در جریان اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان شده، اهم مصادیق سوءمدیریت و بی‌تدبیری در این اداره‌کل را با وزیر اقتصاد در میان گذاشتیم.

مالکی اضافه در تشریح نواقص مطرح شده، بیان کرد: نخستین مورد عدم تشکیل جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به عنوان تنها کانون مراجعه سرمایه‌گذران خارجی به بهانه نداشتن ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری طی سه سال گذشته سبب شد که استان نتواند از اندک فرصت‌های ایجادی جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی پس از معافیت منطقه آزاد چابهار از تحریم‌های ظالمانه آمریکا استفاده کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: عدم آگاهی بخشی به موقع به مردم و به تبع آن سوءاستفاده سودجویان از این شرایط نابسامان از دیگر نتایج مدیریت غلط، بی‌تدبیری و انفعال مقام ارشد اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان است.

وی افزود: همچنین اقدامات خلاف عرف و مخرب مدیرکل اقتصاد  دارایی استان در غرض‌ورزی، کینه‌توزی و تخریب جایگاه ایثارگران شاغل در دستگاه و هدر دادن سرمایه‌های انسانی بومی و متخصص استان که منجر به ایجاد تشنج و موج بی‌انگیزگی در این سنگر مهم اقتصادی شده را قابل تأمل و نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه دانستیم.

مالکی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و و امنیتی استان با توجه به مشکلات ذکر شده و عدم تعامل و ارتباط سازنده اداره‌کل اقتصاد و دارایی با دستگاه‌های اقتصادی استان جهت رفع و حل موضوعات باسد ورود جدی داشته باشند.

وی گفت: در پایان این نشست وزیر اقتصاد با درک درست از صدمات ادامه این روند به اقتصاد و سرمایه‌های انسانی بومی سیستان و بلوچستان اعلام کردد که در اسرع وقت جهت بررسی مشکلات و بحران‌های ایجاد شده در استان اقدام به اعزام هیئت کارشناسی به استان اقدام می‌کند تا این هیئت ضمن رصد مشکلات و تنگناهای ایجاد شده و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در مدیریت این اداره کل، گزارش کامل و جامعی به وی ارائه کنند.

انتهای پیام/393/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان نماینده مردم زاهدان در مجلس امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان دارایی استان اقتصادی استان سرمایه گذاری وزیر اقتصاد کل اقتصاد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان

 رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت:  از ظهر جمعه تا آخر وقت جمعه (۷ اردیبهشت) برای زاهدان و ارتفاعات شرقی استان رخداد رگبار رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. 

علی ملاشاهی توصیه کرد: از فعالیت های کوهنوردی پرهیز شود و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری گردد و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.


????«روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان»????

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد