Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا احمدی گفت: با واکسینه کردن چهارپنجم از جمعیت کشور، افراد آسیب‌پذیر را از تبعات ناگوار و غیرقابل بازگشت زدن واکسن مصون نگه داریم.

به گزارش برنا‌؛ سید مرتضی احمدی، مبدع و مجری سیستم بهره ور پایدار و مشاورعالی اجرایی پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان درگفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به نحوه سیستماتیک واکسیناسیون کرونا گفت: از آغاز ورود ویروس کووید۱۹ به کشور، نبود امکان اشراف جامع و مانع به وضعیت موجود و پیامدهای آن، باعث سردرگمی، سعی و خطاهای بسیار، تصمیم های غیر کارشناسی و مواردی از این قبیل گردید که در کل، مدیریت بحران کشور را به چالش های کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: در این حال اکنون وضعیت موجود را تنها و تنها واکسیناسیون جمعی می‌تواند به ثبات رساند و در این راه با توجه به تجربه های حاصل از اپیدمی های پیشین، برنامه‌ریزی و اجرای واکسیناسیون به صورت سیستماتیک باکارایی و اثربخشی پایدار، راه حلی مطمئن و مداوم برای ایجاد آرامش و آسایش مردم شریف و صبور کشور به همراه دارد.

احمدی تصریح کرد: در اجرای این روش، چنانچه متوسط هر خانوار ایرانی را ۵ نفر در نظر بگیریم می‌توان با واکسینه کردن ۴ نفر از هر خانوار، یک نفر را معاف نموده و تنها با تست منظم کرونا بانتیجه منفی، آن شخصی که در خانواده آسیب پذیر است مانند سالمندان، افراد دارای بیماری های خاص، نوزادان و افرادی از این دست که تزریق واکسن در آن ها دارای نتایجی با ریسک بالا است، از سرایت بیماری مصون می مانند بنابراین با مفروضات فوق و تعمیم آن در کل کشور، حدوداً چهار پنجم جمعیت کشور نیازمند واکسیناسیون بوده و باقی مانده افراد، تنها با تست کرونای منفی در مدت معین، روند پایان این پاندمی مهلک را رقم می زند‌ البته این روند درخصوص افراد دارای اولویت مانند کادر درمان و وابستگان مستثنی است. 

مشاورعالی اجرایی پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: امید که ظل عنایات الهی در این ماه رحمت و برکت، شرایط برای مهیای تعداد دوز واکسن لازم در کشور ایجاد و کلیه موانع و مشکلات در سالی که با نام پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مزین است به سرعت رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عضو هیئت علمی دانشگاه کارشناسی واکسیناسیون وزارت ورزش و جوانان ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند