Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی خراسان رضوی، حسن حاجی‌پور با اشاره به ثبت  ۲۷ هزار و ۷۶۹ تقاضای طلاق در سامانه تصمیم  در سال گذشته، اظهار کرد: آمار طلاق در خراسان رضوی رو به افزایش است، به‌طوری‌که بر اساس آمار سال گذشته هزار و ۵۰۰ نفر نسبت به مدت مشابه بیشتر درخواست طلاق ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول برنامه‌ کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی بابیان اینکه میزان تقریبی سازش‌های متقاضیان طلاق، اندکی کاهش داشته است، بیان کرد: میانگین سازش در متقاضیان طلاق در سال گذشته حدود ۱۷ درصد است که نسبت به میانگین سال‌های قبل از آن، تفاوت محسوسی ندارد.

وی ادامه داد: تلاش مراکز مشاوره‌ و مددکاری بهزیستی درزمینهٔ طلاق، علاوه بر سازش ۱۷ درصدی زوجین، انصراف یک درصد از آن‌ها را نیز در پی داشته است.

حاجی‌پور با تأکید بر اینکه میزان کل متقاضیان طلاق نسبت به چند سال قبل، با افزایش نسبی روبرو بوده، افزود: بر این اساس  عدد سازش ۱۷ درصدی در متقاضیان طلاق در سال۹۹، نشانگر میزان سازش بیشتر نسبت به سال ۹۸ است چراکه وقتی عدد مبنا بیشتر باشد درصد یا کسر این مبنا نیز بیشتر خواهد بود.

وی بابیان اینکه اگر تعداد متقاضیان طلاق را همین مبنای ۲۷ هزار و ۷۶۹  نفر در نظر بگیریم، ۱۷ درصد این تعداد حدود ۴ هزار و ۷۲۰ نفر می‌شود که در سال گذشته سازش کردند، یادآور شد: اگر مبنا را تقاضای سال ۹۸  را که ۲۶ هزار و ۲۶۸ نفر بودند در نظر بگیریم ۱۷ درصد آن ۴ هزار و ۴۶۵ نفر می‌شود که مشخص می‌کند در سال۹۹ تعداد بیشتری از متقاضیان طلاق به سازش دست‌یافته‌اند.

مسؤول برنامه‌ کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که بخشی از دعاوی و اختلافات زوجین بر سر نفقه و تمکین است که به سامانه تصمیم وارد نشده و به مراکز مربوطه مددکاری ارجاع می‌شوند.

ثبت‌نام کنندگان سامانه، تصمیم طلاق‌شان قطعی است

وی گفت: کسانی که به سامانه تصمیم وارد می‌شوند قصدشان طلاق است و ابتدا خیال سازش ندارند اما تعدادی از آن‌ها با تلاش مشاوران و مددکاران و با حل مشکلات طرفین، راه سازش در پیش می‌گیرند.

حاجی‌پور میزان طلاق‌های توافقی نسبت به‌کل طلاق‌ها در سال ۹۹ را ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: از این میزان ۸ درصد تقاضاها با درخواست زوج و ۳۲ درصد با درخواست زوجه انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه از کل مراجعین به سامانه تصمیم ۸۸ درصد به مراکز مشاوره و سازش ارجاع شده‌اند، ابراز کرد: ۱۱ درصد به خاطر بالا بودن و حاد بودن تعارضات طرفین، مستقیماً به دفاتر پیشخوان رفته‌اند تا مراحل طلاق را سریع‌تر طی کنند و یک درصد از مراجعین هم از پروسه طلاق، انصراف داده‌اند.

مسؤول برنامه‌ کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فعال بودن سامانه تصمیم در ۲۱ شهرستان استان اظهار کرد: در ۱۱ شهرستان دیگر، متقاضیان طلاق مستقیماً به ادارات بهزیستی مراجعه می‌کنند و سپس به دفاتر مشاوره همان شهر یا شهر مجاور ارجاع می‌شوند.

۱۱۳ هزار و ۹۷۳ نفر در ۵۷ ماه تقاضای طلاق کرده‌اند

وی در خصوص میزان کلی تقاضای طلاق در طول عمر ۵ ساله‌ی سامانه تصمیم گفت: از خردادماه ۹۵ که سامانه تصمیم در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است تا پایان اسفند ۱۳۹۹ یعنی در فاصله ۵۷ ماه، درمجموع ۱۱۳ هزار و ۹۷۳ نفر در این سامانه تقاضای طلاق خود را ثبت کرده‌اند.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه سامانه تصمیم تا مدت‌ها پس از راه‌اندازی در مشهد، در سایر شهرستان‌ها فعال نبود و در برخی شهرستان‌ها دادگاه‌ها مستقیماً به کار طلاق رسیدگی می‌کردند، بیان کرد: این آمار کلی، نشان‌دهنده‌ی میزان واقعی طلاق درمجموع این ۵ سال نیست.

وی بابیان اینکه روزانه  به‌طور میانگین ۱۵۰ نفر در سامانه طلاق ثبت درخواست می‌کنند، ابراز کرد: برای اینکه افراد پشت نوبت سامانه نباشند تا سقف ۲۰۰ نفر در روز سامانه آماده‌ی بارگذاری است و به همین جهت در حال حاضر هیچ‌کس پشت نوبت سامانه نیست.

پشت نوبتی نداریم

مسؤول برنامه‌ی کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: در حال حاضر هر فردی که وارد سامانه شود و ثبت‌نام کند می‌تواند در همان روز در نزدیک‌ترین مرکز مشاوره بهزیستی ثبت نوبت کرده و در صورت تمایل، در وقت رزرو شده به همان مرکز مراجعه کند.

وی با اذعان به اینکه بهزیستی به‌هیچ‌عنوان تمایلی به طلاق حتی یک زوج هم ندارد، افزود: تمام تلاش ما در بین مددکاران و روان‌شناسان و نیز دستگاه قضایی این است که حتی‌الامکان زوجین متقاضی طلاق را به سمت سازش هدایت کنیم.

حاجی‌پور ابراز کرد: فراهم کردن زمینه‌های روان‌سازی ثبت تقاضا و ارجاع به مشاوره به این خاطر انجام می‌شود که افراد مشکلی در این زمینه نداشته باشند و بتوانند کارشان را به‌موقع انجام دهند چون ایجاد مانع در این مسیر، ممکن است به آسیب‌های جدیدی منتهی شود.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته سه کارگاه آموزشی برای روان‌شناسان و مددکاران طرف قرارداد برنامه‌ی کاهش طلاق برگزارشده، بیان کرد: در این کارگاه‌ها که به‌صورت آنلاین برگزار شد حدود یک‌صد مشاور و مددکار از سراسر استان شرکت کردند.

یارانه مشاوره کاهش طلاق برای کم بضاعت‌ها

مسؤول برنامه کاهش طلاق بهزیستی ادامه داد: سامانه در ۲۱ شهرستان فعال است و با سایر شهرستان‌ها مکاتبه شده که حداکثر همکاری راداریم تا سامانه را در این شهرها هم فعال کنیم که همه‌ی داده‌های مربوط به متقاضیان طلاق در یک سامانه واحد ثبت شود.

وی بابیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مراکز مشاوره بابت متقاضیان فاقد بضاعت مالی، یارانه پرداخت‌شده است، تصریح کرد: در این مدت حدود ۳۰۰ نفر از مراجعین به تشخیص مددکاران مراکز، کم‌بضاعت تشخیص داده‌شده‌اند که باوجوداینکه این افراد به مراکز پرداخت داشته‌اند در پایان سال، مبالغ پرداختی به‌حساب آن‌ها عودت داده‌شده است.

حاجی‌پور در خصوص آمار افزایشی یا کاهشی طلاق در خراسان رضوی، تأکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته جمعیت سیر نزولی داشته و هم‌زمان نرخ ازدواج نیز کاهش‌یافته است، بنابراین نتیجه می‌گیریم که طلاق مانند سنوات قبل، روند افزایشی طی می‌کند و با تمام تلاشی که صورت می‌گیرد، هنوز موفق به کاهش این آمار نشده‌ایم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن حاجی پور طلاق افزایش طلاق در خراسان رضوی طلاق های توافقی یارانه مشاوره خراسان رضوی متقاضیان طلاق سامانه تصمیم مسؤول برنامه سال گذشته تقاضای طلاق حاجی پور ۱۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت