Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@12:57:22 GMT

فاتح؛ نهنگ ایرانی با قابلیت مین‌ریزی در دریا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۸۸۹۹

فاتح؛ نهنگ ایرانی با قابلیت مین‌ریزی در دریا

زیردریایی فاتح محصول دفاعی کاملاً ایرانی با برخورداری از قابلیت مین‌ریزی و تبدیل محیط پیرامون خود در مقابل تهدیدات دشمن به میدان مین، مجهز به موشک‌های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا است. خبرگزاری میزان - ساخت انواع زیردریایی شاخه‌ای از درخت تنومند قدرت صنعت دفاعی کشور در بومی‌سازی تجهیزات نظامی متناسب با فناوری‌های روز دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امروز جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن بر لبه فناوری صنعت دفاعی، متناسب با مدل تهدیدات محصول دفاعی در رزم آبی؛ خاکی و دریایی تولید می‌کند.     زیردریایی فاتح، محصول دفاعی کاملاً ایرانی به عنوان نهنگ غول‌پیکر ایران در آب‌های آزاد است، ضرورت رصد و پایش مرزهای آبی کشور و تحرکات به منظور افزایش قدرت تدافعی در مقابل تهدیدات دشمن، زیربنای ساخت محصولاتی همچون زیردریایی فاتح است.    بیشتربخوانید: دریادار خانزادی: امروز هیچ تهدید جدی در دریا نداریم   زیردریایی بومی فاتح روز ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با حضور  رئیس جمهور کشورمان، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری رئیس ستاد ارتش، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح کشورمان رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد.     نهنگ سیاه ۵۲۷ تُنی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از ۴۱۲ هزار قطعه تشکیل شده است، این نهنگ ایرانی با رفتن زیرآب حدود ۷۰ تُن اضافه وزن پیدا می‌کند، عمق عملیاتی این محصول دفاعی ۲۰۰ متر است.    بیشتربخوانید: الحاق ۲ فروند زیردریایی «غدیر» به ناوگان نیروی دریایی ارتش   ۱۲ سونار مختلف در انواع اکتیو و پسیو، چشم تیزبین فاتح برای رصد محیط پیرامون خود است، فاتح قدرت شناسایی و انجام عملیات علیه غواص‌های دشمن را هم دارد، جهت‌یابی انواع امواج رادار و سیگنال‌های مخابراتی تجهیزات دشمن با سیستم انجام می‌شود.   زیر دریایی فاتح به موشک‌های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا مسلح است و با کوچک‌ترین تهدید اعماق دریا را به قبرستان دشمن تبدیل خواهد کرد، این محصول بومی توانایی حمل هشت مین دریایی را دارد و منطقه پیرامون خود را برای دشمن با قابلیت مین‌ریزی در دریا، نا امن و به میدان مین تبدیل می‌کند.     بیشتربخوانید: سامانه یاور؛ شکارچی موشک‌های ضد رادار دشمن سپاه؛ از بسط عمق استراتژیک ایران تا نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن شهید حق‌بین در آیینه فرزند؛ از درایت در حل مسائل تا توصیه به ولایتمداری وداع با همسنگر حاج قاسم/ فرمانده نیروی قدس: راه شهید حجازی در عرصه مقاومت همچنان استمرار دارد/ + فیلم و عکس اعلام آمادگی سپاه برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: فاتح ارتش اقتدار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فاتح ارتش اقتدار نیروی دریایی محصول دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد با بیان اینکه امروز بعدازظهر و شب ناپایایداری جوی و دریایی در استان شاهد خواهیم بود گفت: صبح امروز، جوی آرام حاکم است و شرایط دریا نیز برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود و در بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه هواشناسی در پار‌های از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز بعدازظهر و شب در پار‌های از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظ‌های پیش بینی میشود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست و توصیه میشود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: از فردا در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش بینی میشود و دریا ساعاتی نسبتا مواج خواهد شد و به تناوب تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

وی افزود: توصیه می شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها انجام شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، نوسان ۱ تا ۲ درج‌های دما در استان پیش بینی میشود.

دیگر خبرها

  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است