Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا کلایی، دوشنبه با حضور در جمع شماری از اعضای "شرکت تعاونی فلات توس و چهل بازه" تاکید کرد که نسبت به عمل به آنچه که شهرداری در قبال آنان تعهد کرده است وفادار است.  

عباس دین پناه، یکی از اعضای ستاد پیگیری حقوق سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری مهرماه سال قبل برای اجرای پروژه پارک چهل بازه خواستار همکاری سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه برای اجرای پروژه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ستاد پیگیری حقوق سهامداران چهل بازه نیز برای کمک و کارگشایی از کار مردم و امور شهرداری مشهد طی تفاهم نامه ای ۲۸ هکتار از زمین های شرکت، در حدفاصل پل های ستاری تا دانشجو را واگذار کرد و شهرداری نیز تعهد کرد مابه التفاوت این مقدار را، زمین مسکونی بدهد.

شهردار مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اقداماتی که تاکنون درخصوص این سهامداران و مطالبات آنان توسط شهرداری انجام شده را به آنان اطلاع رسانی کردیم و بقیه اقدامات نیز با سرعت انجام خواهد شد.

کلایی گفت: برای تامین زمینی که مطالبه شده است،  شهرداری هفته آینده لایحه ای را تقدیم شورای شهر خواهد کرد.

وی همچنین در جمع سهامداران به تشریح اقدامات شهرداری در قبال تعهدات و مطالبات سهامداران پرداخت و گفت: همانطور که قبلا وعده داده شد ۲۲ هکتار از مجموع ۲۸ هکتار زمین برای سهامداران تامین شده و بقیه نیز تامین خواهد شد.

شهردار مشهد متذکر شد: البته پس از تقدیم لایحه برای تامین مطالبات سهامداران در خصوص زمین معوض،  شورا در کمیسیونهای مربوطه حدود ۱۰ تا ۱۲ روز موضوع را بررسی خواهد کرد و پس از آن لایحه در صحن علنی شورای شهر مشهد طرح و سپس رای گیری می شود.

عدم اجرای حکم قطعی رییس قوه قضائیه
یکی از سهامداران و عضو ستاد پیگیری حقوق سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه نیز به ایرنا گفت: در سال ۸۲، شرکت تعاونی فلات توس و چهل بازه،  ۱۱۵ هکتار زمین را به مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان برای چهار هزار و ۳۰۰ سهامدار از مالک حقیقی خریداری کرد و در همان زمان نیز حقوق دولتی زمین پرداخت شد.  

علی صداقت افزود: از همان زمان اختلافاتی بین مالک اولیه (فروشنده زمین به شرکت تعاونی) با سازمان آب منطقه ای خراسان رضوی وجود داشته است و طی آن سازمان منطقه ای مدعی بود زمین در بستر رودخانه واقع شده‌ است اما در نهایت دادگاه در مهرماه ۹۷ سند اولیه از مالک قبلی را ابطال و حکم به مالکیت شرکت تعاونی بر زمین داد.
وی گفت: حکم قطعی یادشده در اردیبهشت ۹۸ به شعبه  اجرای احکام ابلاغ شد اما اداره ثبت از اجرای آن سرباز زد، اداره ثبت دلیل توقف اجرای حکم را دستور دادستان وقت مشهد، اعلام کرد.

این سهامدار ادامه داد: پیش از این در تعاملی با بنیاد شهید و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) توافق شد که کلیه حق و حقوق این نهادها داده شده و با آنان مصالحه شود و در نهایت ۵۲.۵ درصد از زمین ها به نام شرکت و ۴۷.۵ درصد به نام ستاد فرمان امام (ره) و بنیاد شهید شد اما هنوز روند قضایی انتقال اسناد به نام مالکان طول کشیده و با وجود حکم قضایی ثبت نشده است.
صداقت افزود: در نهایت در سال ۹۸ موضوع به ریاست قوه قضاییه ارائه و درخواست رسیدگی ویژه شد که در نتیجه این بار هم رای به نفع سهامداران صادر شد و بر اساس اعمال ماده ۴۷۷ حکم انتقال سند لازم الاجرا گردید اما هنوز انتقال نهایی نشده است.

وی گفت: در این بین توافقنامه ای با شهرداری منعقد شد که امروز شهردار مشهد با رویکرد مثبت و منطقی به میان مردم آمد و نسبت به تامین ۲۸ هکتار زمین مسکونی به سهامداران قول مساعد داد.

عضو ستاد پیگیری حقوق سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاخیر افتادن در تامین زمین برای ۲۸ هکتار اراضی  مشارکت داده شده در پروژه شهرداری نگرانیم و به دنبال تعیین تکلیف سریع تر این موضوع هستم.  

برچسب‌ها شهرداری مشهد شورای شهر مشهد قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد شورای شهر مشهد شهرداری مشهد شورای شهر مشهد قوه قضاییه اخبار کنکور ۲۸ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه منعمی گفت: هرگاه طرح سوال از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری هستیم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای تثبیت جایگاهش شبیه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالب است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود.

منعمی افزود: اینگونه انتصابات سیاسی منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها یا کیفیت نامتعارف آنها می‌شود لذا تاکید دارم شهردار به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضای شوراست و نیز اهداف مدیریت شهری که خدمت رسانی بهتر به شهروندان است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضاست؟ جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالت در جابجایی‌های مدیران ندارند.

وی افزود: اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد. رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6088075

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران