Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@10:08:37 GMT

بازندگان بزرگ اسکار ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۹۲۱۳

بازندگان بزرگ اسکار ۲۰۲۱

مراسم اهدای نود و سومین دوره جوایز اسکار به پایان رسید، اما در این بین، آثار و هنرپیشه‌هایی به رغم نامزدی در چند شاخه مختلف، سهمی از جوایز این دوره نداشتند.

به گزارش ایمنا، در مراسم اسکار ۲۰۲۱، ترتیب اهدای جوایز تغییر کرد و اعلام برگزیدگان شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن، به پایان شب و بعد از معرفی بهترین فیلم امسال موکول شد؛ به این ترتیب اگر بینندگان قصد داشتند بعد از مشخص شدن «سرزمین آواره‌ها» به عنوان برنده شاخه بهترین فیلم، تلویزیون‌ها را خاموش کنند از دو جایزه اصلی این مراسم جا می‌ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شاخه بهترین بازیگر زن که دو هنرپیشه سیاه‌پوست زن نامزد شده بودند، هیچیک موفق به کسب جایزه نشدند. با این حال ویولا دیویس با چهار مرتبه نامزدی در اسکار عنوان هنرپیشه زن سیاه‌پوست با بیشترین تعداد نامزدی در تاریخ اسکار را به خود اختصاص داد.

در عوض جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن این دوره به فرانسیس مک دورمند بازیگر فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته کلوئی ژائو رسید که در جوایز گلدن گلوب، انجمن بازیگران فیلم، انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت به عنوان برگزیده انتخاب نشد اما دو هفته قبل جایزه بازیگر زن بفتا را به خود اختصاص داد. ویولا دیویس و کری مولیگان که در شاخه بهترین بازیگر زن جوایز انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت برگزیده شدند، در جوایز بفتا حتی در فهرست نامزدها نیز قرار نگرفته بودند.

در شاخه بهترین بازیگر مرد، جایی که انتظار می‌رفت چادویک بوزمن، هنرپیشه فقید برای آخرین بازی سینمایی‌اش در «بلک باتم ما رینی» همچون بسیاری از جوایز سینمایی اخیر در اسکار نیز برگزیده شود، جایزه در نهایت به آنتونی هاپکینز برای بازی در نقش «پدر» رسید. هاپکینز اخیراً به عنوان برنده بهترین بازیگر مرد بفتا نیز انتخاب شده بود.

از دیگر جاماندگان قابل توجه مراسم امسال به گلن کلوز بازیگر زن نقش مکمل «مرثیه هیل بیلی» می‌توان اشاره کرد که با ناکامی در مراسم امسال به جمع هنرمندانی همچون دایان وارن پیوست که به رغم بارها راه‌یافتن به فهرست نامزدهای اسکار هنوز موفق به کسب این جایزه نشده‌اند. با این حال چندان انتظار نمی‌رفت که کلوز و وارن از برندگان امسال باشند.

«دادگاه شیکاگو ۷» به کارگردانی آرون سورکین نیز که شب گذشته در شش شاخه نامزد بود به رغم دیده شدن در جوایز انتخاب منتقدان، در مراسم اسکار امسال، حتی یک جایزه هم کسب نکرد.

از دیگر آثاری که بر خلاف شانس‌های متعدد، از کسب جایزه اسکار بی‌نصیب ماندند به «بورات ۲»، «یک شب در میامی»، «مولان»، «اخبار جهان»، «اما»، «مرثیه هیل بیلی»، «کولکتیو» و «پینوکیو» می‌توان اشاره کرد.

«زن جوان خوش‌آتیه» نیز که در بخش بهترین فیلمنامه اصلی درخشید در ادامه شب موفق ظاهر نشد. فیلم «منک» دیوید فینچر هم که امسال در ۱۰ شاخه حضور داشت، فقط با دو جایزه شب را به پایان رساند.

‌منبع: ایسنا کد خبر 489561

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بفتا اسکار اسکار 2021 جشنواره اسکار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شاخه بهترین بازیگر بازیگر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • فابرگاس: هاورتز ستاره بزرگ امسال آرسنال است